بهتر است گفته شود شورای رفاقت.چی می شد که مردم مظلوم هم یک چنین رفیقی برای روزهای سخت خود می داشتند خودشان مبرند وحودشان می دوزند وبه زور به تن مردم مظلوم می پوشانند
با سلام،
متاسفانه بدلیل انحصاری بودن تولید خودرو و ممنوعیت واردات، وضعیت به اینگونه بی سر و سامان شده و مشکل اصلی اینجاست که مردم هیچ جایی در افکار و تصمیمات مسیولین ندارند...و این منحصر به تولید و توزیع خودرو نیست، در همه صنایع همینگونه است.
همه چیزمون باید به همه چیمون بیاد! وقتی کار رو اساسی انجام نمیدیم و واردات رو ممنوع کردیم و تولید داخل هم محدود است و هم انحصاری٬ هی میاییم صد تا شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و ... ایجاد میکنیم که هم از حقوق مصرف کننده حمایت کنن و هم از حقوق تولیدکننده! ولی هیچ فایده ای نداره که نداره!
واردات اتومبیل دست دوم را ازاد کنید تا عموم مردم عادی بتوانند بخرند ....
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
دوست عزیز واردات خودرو دست دوم میدونی یعنی چی با این گرانی و هزینه های بالا یتعمیران و قطعات اصلاً خودرو دست دوم به صرفه نیست . آیا کشوری با اینهمه ثروت مردمش باید فلاکت بکشند چرا به ذلیل بودن تن میدهید
سلام و درود
در این دوره قیمت دلار و طلا کاهش یافته حداقل ۱۰ درصد. پس باید قیمت کارخانه ۱۰ درصد کاهش یابد. اما حتما ۲۰ درصد قیمت زیاد میکنن!
بل سیاست پیچیده خودشون قیمت خودرو در بازار بالا کشیدند تا به افزایش قیمت جدید منطق بدهند.
در واقع اول دلیل ایجاد میکنند سپس طبق اون دلیل گرون میکنند ما را هم .. فرض کردند.
سوال اصلی این است که اگر من بخواهم یک خودروی صفر کیلومتر بخرم ،
در نمایندگی های فروش رسمی آن را پیدا نمی کنم ولی به تعداد فراوان در دست دلال هاست ؟
اصلا چرا باید ابتدا از مردم پول بگیرید و بعد خودرو بسازید ؟
کدام شرکتی در ایران چنین امتیازی دارد که در قبال جنس نساخته ، پول از مردم بگیرد ،
این مشارکت در تولید و پیش فروش را باید تعطیل کنند ،
فروش خوددرو فقط در نمایندگی های مجاز و با قیمت قطعی و بصورت به روز باید انجام شود ، همانجا هم می توانید برسی کنید که خریدار پلاک فعال نداشته باشد تا نتواند چند خودرو خریداری کند