کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت مصوب مرغ گران تر شد:
تمام این نمایشها و جنگهای زرگری وزارت صمت، وزارت کشاوری، اصناف و اتحادیها، تعزیرات، بازار، تولیدکنندگان، دلالان، دولت، واسطه ها، قاچاقچیان و ... برای افزایش قیمت و تحمیل قیمت به مردم ناچار بود!
برساوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
عوامل موثر در فرآیند و ساختار گرانی در ایران :
اول : ایجاد کمبود و عرضه نکردن .
دوم : تشکیل صف و تقاضای واقعی یا کاذب .
سوم : هجوم مردم برای خریدن و انبار کردن آن بیش از تقاضا به دلیل ترس از گرانتر شدن .
چهارم : گران کردن آن کالا طبق مصوبه تنظیم بازار برای کاهش تنش بازار و یا کاهش تقاضای کاذب .
پنجم : خبر سازی و تبلیغات رسانه ای و ماله کشیدن بر روی صورت مسئله.
ششم : عادی شدن و عادت کردن مردم به وضع موجود .
هفتم : استقرار وضع مطلوب البته به اقرار مسئولین .
هشتم : دخالت ها و اظهار نظرهای غیر حرفه ای و نامتخصصانه در بازار .
نهم : حباب سازی و غیر واقعی جلوه دادن واقعیت ها .
دهم : سوء مدیریت و سود جویی ها و رانت های بازار با تصمیمات اقتصادی .
یازدهم : فقدان وجدان اخلاقی و نظام ارزشگذاری میان فعالان بازار و اقتصاد .
دوازدهم : فقدان قوانین بازدارنده شدید و جدی در مبازه با فاسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
و البته همسویی و دخالت دلالان سیستمی (دلالان سازمان یافته و زیر زمینی ) با نهادهای تصمیم گیرنده