ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
فکر کردن مردم نمی دونند که با این افزایش قیمت ، قیمت کارخانه از بازار بیشر میشه. اینها می خوان با این ترفند مردم را به خرید خودرو هایی که توی بازار عرضه کردند و به دست مشتری های نام نویسی کرد نرسوندند به فروش بره. ...
مردم باید خرید خودرو از بازار را هم تحریم کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
در آستانه انتخابات رضايت مردم مهمتر هست پس حقوق كارگر چقدر افزايش داشته ؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
واردات خودرو باید آزاد شود. این حق طبیعی مردم است که با قیمت پایین بتوانند خودروی با کیفیت سوار شوند!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
دلار اگه 1000 تومن هم بشه برای این دوتا هیچ فرقی نمیکنه چون عیالوارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
احسنت بر شما عین واقعیتو گفتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
تا کی ملت باید چوب این انحصار رو بخورن. بابا واردات خودرو رو با تعرفه گمرک منصفانه آزاد کنید این ها رو هم تعطیل کنید و کارگرا رو بفرستید خونه و از محل گمرک واردات هر ماه حقوق کارگرای این کارخونه ها رو هم بدید و یه ملت رو از دست این کاخونه ها و شوراها ازاد کنید.
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
مردم اگر دو سال صبر کنند و هیچ خودروی داخلی نخرند اینها حالشون می آد سر جاش. از ماست که بر ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
متاسفانه اين گزارش بصورت يك طرفه و همراستا با احساسات عمومي جامعه نوشته شده، صنعت خودرو سازي با قيمتهاي دستوري در حال ورشكستگي است و اگر وضعيت بر همين منوال باشد تا 2 سال آينده اين دو خودروساز اصلي كشو ورشكسته شده، كارگران آنها روانه خيابان و قيمتهاي خودرو نيز سر به فلك خواهد زد چرا كه با محدوديت ارزي امكان واردات اين حجم خودرو اصلا وجود ندارد.
لازم به ذكر است كه نه شوراي رقابت و نه نمايندگان مجلس كه اينگونه صحبت مي كنند يا دركي از اقتصاد خودرو ندارند يا نمي خواهند داشته باشند! در صنعتي كه بيش از 70 درصد بهاي تمام شده محصولات آن را مواد اوليه و قطعات تشكيل مي دهد، آيا منطقي است كه قيمت اين مواد در بورس تعيين ولي قيمت محصولات كارخانه بصورت دستوري و تقريبا 40% پائين تر از قيمت تمام شده محصولات تعيين شود؟ در صنعتي كه حدود 10% بهاي تمام شده محصولات آن را هزينه هاي نيروي انساني تشكيل مي دهد آيا ممكن است كه اين هزينه 40% افزايش يابد ولي قيمت محصولات تغييري نكند؟
برخي از دوستان به كاهش قيمت دلار اشاره كرده اند، سوال اينجاست كه كاهش قيمت دلار چه مقدار توانسته بر روي كاهش قيمت ورق، محصولات پتروشيمي، فولاد ، تجهيزات الكترونيكي و ... تاثير داشته باشد؟ آيا كاهش قيمت دلار توانسته باعث تسهيل در مبادله آن با ساير كشورها شود و اصولا اينكه چند درصد از ميزان قطعات و مواد اوليه يك خودرو از خارج وارد مي شود؟
بله مردم ما تحت فشار اقتصادي هستند و نسبت به اندك تغيير قيمت در يك محصول حساس، ولي آيا در اين شرايط بايد واقعيتهاي اقتصادي را فراموش كرد و از اين احساسات سوء استفاده كرد؟
التماس اندكي تعقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چرا در این شرایط ، شورای رقابت باید با اعصاب و زندگی مردم ایران بازی کند؟ مگر چه اتفاقی در خودرو سازی وابسته ایران اتفاق افتاده است. در شرایط که شاخص های مالی دنیا به نفع مردم ایران سیر نزولی پیدا کرده اند چرا یک عده باید با اعصاب و زندگی مردم براحتی بازی کنند. پس مجلس اسلامی چرا ورود پیدا نمی کند؟ دادستانی چه می کند؟ چرا انقدر بی مسئولیتی؟
هیمالیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
یاتولیدزیادیاآزادکردن به همین راحتی بقیه همش بهانس
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
وقتی دلار درحال افزایش بود به بهانه آن قیمت می‌بردند بالا.حالا دلار درحال کاهش بازهم قیمت افزایش میدن.اخه این اجحاف نیس!!!؟؟
نظرات بیشتر