واردات خودرو تاثیر مثبتی در کیفیت وامنیت وکاهش هزینه ها وسوخت وپاکیزگی هوادارد وبرای مصرف کننده بسیار مفید است.ولی تاثیری بر خودروهای داخلی ومدیران خودروسازهای داخلی ندارد .دلیل این امر هم این است که مدیران خودروسازهای داخلی بی خیالتر ازاین حرفها هستند.
تابناك عزيز
مافياي پول و قدرت محال است بگذارد اين شرايط طلايي ناشي از تحريم به راحتي از بين برود.
دولت تقريبا بي تجربه سيزدهم به مرور با عمق قدرت اينها آشنا خواهد شد كه وزير صمت با چرخش ١٨٠ درجه اي هفته گذشته نشان داد كل دولت ساختار تصميم گيري بي ثبات و كاملا شكننده اي دارد.
البته اين ضعف تصميم گيري در همه عرصه ها مشهود داره ميشه و به قول فوتبالي ها اعضاي هيات دولت خودشون دارن غرق بازي ميشن و مديران بازنشسته كماكان داراي قدرت با سياست هاي كثيف خودشون دارن مديران و وزراي دولت جديد را به كنترل خودشون در ميارن. ما از نزديك داريم اين موضوع رو مي بينيم.
رئيس دولت و وزراي مربوطه اش دارن زمان طلايي ١٠٠ روز اول را به راحتي از دست مي دهند و ما كماكان شاهد ادامه مديريت ضعيف و منفعت طلبانه مديران و بازنشسته دولت قبلي هستيم.
من بوي خوش نمي شنوم از اين اوضاع...
این طرح تا اندازه ای به متعادل شدن خودرو کمک می کنه و با کاهش خودرو خارجی روی خودرو داخلی هم که غیر منطقی بالا رفته کمک می کنه البته بشرطی که مداوم و شورای رقابت درست عمل کنه و با آمار و ارقام صحیح تصمیم و رفتار سیاسی و ... از خودش نشون نده
متاسفانه شرکت های خودروسازی مثل جیب سوراخ هستند که هر چقدر حمایت بشوند از سوراخ جیب خارج می شود
شما نگاه کنید هر چقدر تقاضای خودرو داخلی بالا رفت و قیمت آن بطور تصاعدی بالا تر و حمایت ها از خودروساز داخلی بیشتر شد زیان خودرو ساز هم بیشتر شد و این نشان می ده که مشکل از همون جیب سوراخ است
و تا وقتی این حمایت بی حد و حصر وجود دارد خودرو ساز داخلی مثل بچه پولدار ها دنبال بهینه کار کردن نمی روند و نگاهشان به جیب پدرشان است
فقط جهت برای تحریک بازار و جلوگیری از رکود بیشتر بازار خودرو این قانون تصویب شده که هیچ خروجی عملیاتی برای اون قابل تصور نیست . واردات بدون انتقال ارز !! در بهترین حالت دلار های توی بازار تبدیل به ارزهای دیجیتال میشه و بعد انتقال داده میشه و نتیجش دوباره گرونی دلار میشه
واردات خودرو به شرطی بر بازار داخلی تاثیر میذاره و کاهش قیمت رو سبب میشه که تعرفه گمرکی واردات خودرو منطقی و مثل همه کشورهای پیشرفته دنیا باشه نه اینکه اونقدر بالا باشه که خودروی وارداتی عملا گرون دست مردم برسه
مرگ یه بار شیون هم یه بار. خودروسازای داخلی تو این 40 سال ثابت کردن که عرضه رقابت بدون دوپینگ با خودروهای خارجی رو ندارن و عملا با انحصار و محدودیت ورود خودرو و تعرفه سنگین گمرکی بر خودروهای وارداتی تونستن نفس بکشن و الا این صنعت مرگ مغزی شدست و با دستگاه زندست بهتره دستگاه ها رو ازش قطع کنیم و تا این صنعت نصف و نیمه از دنیا بره و شاهد زایش و تولد صنعت درست خودروسازی تو کشور باشیم