الان هم ما نمي تونيم خود محصول داخلي رو از شركت توليد كننده ، مستقيم بخيرم ، بايد در بازار آزاد به دو برابر قيمت بخريم.
كي داره از اين گپ بين قيمت كارخانه و بازار سود مي بره ؟
آقای وزیر همین حرفهای مثل شما باعث شده تا خودروهای داخل از 13 میلیون رسیده به 300 میلیون... آخه چرا... چون از صنعت داخل حمایت بشه.. کمی درک کنید بعد حرف از واردات خودرو به ضرر مردم بزنید...
در حال حاضر قیمت هر خودرو خارجی با دلار 25000 تومان 6 برابر قیمت خودرو در کشور سازنده به ما عرضه میشه. اگه این مافیا نباشه چط.ور باید خودرو بنجل داخلی رو با رقم چند صد میلیون فروخت.اگر ولو XC90 قیمتی معادل 1.3 میلیارد داشته باشه چطور میشه دناپلاس رو 600 میلیون فروخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونایی که میگن درخودرو سازی باید تخته بشه فکر کردن این همه کارگری که تو این صنعت خودرو و شرکتهای قطعه سازدارن کار میکنن تکلیفشون چی میشه میلیاردها دلار خرج تاسیسات و خط تولید خودرو شده مگه اینها سرمایه مملکت نیست ما مردم فقط نفع خودمون رو میبینیم وفکر میکنیم اگه واردات آزاد بشه میتونیم بنز بخریم به قیمت دنا پلاس اینها همش تو همه البته خودرو سازهای ما بخاطر تحریم واینکه با دنیا ارتباطی نداریم خوب نمیتونن تکنولوژی وارد کنن و مجبورن خودشون یه پلت فرمی درست کنن که خوب بخاطر تکنولوژی عقب مانده مالی از آب در نمیاد
پاسخ ها
سیدضیاءالدین مدرسی
||
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
نمی دونم سن شما چقدره که نوشتی بنز بخرن قیمت دنا پلاس و مردم را متوهم فرض کردی .محض آگاهیت قیمت بنز ای 250 سال 96 تو بدترین حالت 350 میلیون بود و قیمت پورشه 2010 ،300 میلیون و قیمت رنو کولئوس و رنو تلیسمان 165 میلیون بود قیمت سانتافه 145 میلیون بود و الکی حرف تحریم و تکنولوژی رو وسط نکش که دروغ محضه .کسی هم بجز خود شما نگفته در خودروسازی باید تخته بشه درستش اینه که از این همه دروغ دغل خودروسازان حمایت نشه یه خودروئی که با همه شرایط بد تحریم 50 میلیون تموم بشه رو 400 میلیون بفروشن .هر چیزی قیمت خودشو داره .آزاد شدن واردات خودرو فقط ضررش به دلال و حامیان دلالی خودرو میرسه و بس.
این چه حرفیه آخه چه ربطی داره به اینکه همه چی گرون میشه
ایشون طرف شرکتای خودروسازیه
کاش یه کم فکرمردم بودین همین خودبنده هربارکه میرم دیدن خونوادم بایدماشین فامیل وبگیرم مسافرتم که نداریم یه کم فکرمردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
خب برا اینکه کارگرها بیگار نشن بزن تو کویر دیوار بکشن خراب کنند سر ماه هم حقوق بگیرن بهتر از اینه که جون مردم خطر بیافته قرار نیست ۸۵میلون نفر فدای دستمزد چند هزار نفر بشن
جناب اقای وزیر صنعت!
شما که در مقام وزیر صنعت بالاترین مرجع تصمیم گیری خودرو در ایران هستید ایا تا کنون به نظرات مردم کوچه و بازار در باره ایمنی و قیمت خودرو گوش داده اید؟ و اینکه تا کی ما باید زیر نفوذ خودزوساران باشیم؟
بعلت ممنوعیت ورود خودرو خارجی ( فانون عرضه و تقاضا ) و محدود بودن عرضه ان در کشور قیمت خودرو در ایران سر به فلک کشیده است به حدی که قیمت پراید به بالای 150 میلیون تومان رسیده است. بگذزیم از اینکه کیفیت ایمنی خودرو های وطنی بسیار پایین تر از خودرو های خارجی است ازاد شدن ورود خودرو باعث پایین امدن محسوش فیمت میشود. ایران چند سال زودتر از کره جنوبی تولید خودرو را اغاز کرد ولی چرا کیفیت خودرو های کره ای در خد حتی بالاتر از استاندارد های جهانی است و در ایران کیفیت در حد پایین ترین در جهان است؟ علتش وجود بازار رقابتی است که ما در ایران نداریم. در ایران مصرف کننده وادار میشود از خودرو های بی کیفیت موجود خودرو خود را تهیه کند و به دلیل فقدان رقابت خودرو سازان مخصولات خود را به هر قیمتی که بخواهند عرضه میکنند و مصرف کننده محبور به خریداری میشود. لدا من از وزیر محترم تقاضا میکنم که راحتی و اسایش مردم را فدای خواسته خودو سازان نکند. من در اخر از وزیر محترم میخواهم فکر کنند تا به حال چند هزار نفر از مردم کشورمان قربانی بی کیفیت بودن خودرو های ایرانی شده اند. باشد که با ازاد شدن ورود خودرو های خارجی خودرو سازان به فکر بالابردن کیفیت خودرو های تولیدی داخلی بیفتند و گر نه بازار را از دست خواهند داد.
كي داره از اين گپ بين قيمت كارخانه و بازار سود مي بره ؟