راهکار جلوگیری از کار شوتی ها بستن جاده نیست ایجاد شغل است، چرا مسئولین عادت دارند صورت مسئله را پاک کنند تا راحت باشند چرا مسائل را ریشه ای حل نمی کنندتا بحران ایجاد نشود چرا مشکلات جوانان تبدیل به گره های کور شده گره ها را با گره های جدید نمیشود باز کرد چرا مسئولین با تصمیمات غلط و غیر کارشناسی هر مسئله ای را تبدیل به بحران می کنند، بحرانهای اجتماعی و اقتصادی کشور ما را فرا گرفته که اگر مدیران شایسته و کاربلد و شجاع و دلسوز داشتیم که همه درست در جای خودشان بودند امروز آه ملت چنین فراگیر و غم انگیز نبود.
هيچ اراده اي براي مقابله با شوتي ها وجود نداره با پلاك مخدوش و يا بدون پلاك از جلوي پليس راه رد ميشن و كسي هم كاري به كارشون نداره
اصلا اگه اين شوتي ها نباشن كالاهاي قاچاق تخليه شده در بنادري مثل بندر گناوه چطور در كل كشور پخش بشن ؟ پس اون آقا زاده يا ارگاني كه پشت قاچاق كالاست خودش نميخواد و اجازه نميده كه شوتي ها برچيده بشن. وگرنه كافيه پليس راه هر خودرويي كه ظاهرشو تغيير داده دستگير و به پاركينگ ببره
همه اين كالاها قاچاق نيست
بسياري كالا تحت عنوان ته لنجي وارد بنادر مي شود حال ايا وقتي بازارفروشي دربنادر ندارند ميباست كجا براي فروش كالا خود انتخاب كنند؟
بهترنيست دولت بازارهاي جنوب جهت دسترسي راحت همه شهرها سامان دهد تا ازاين طريق هم كاسبي سالم رونق گيرد وهم به قول شما شوتي نداشته باشيم
احتمالا بعی ها ح حساب می گیرند و به قول بعضی ها فیفتی فیفتی یعنی پنجاه پنجاه وگرنه ما که ریگی را در آسمان و زم را در عراق پیدا میکنیم خیلی باید بعضی ها مشنگ تشریف داشته باشند که این شوتی ها بدون پرداخت حق حساب کارشان را ادامه دهند .
کالاهای ته لنجی با این خودروها پخش میشه که حجم آن هم به نسبت مصرف کشور بسیار کم هست اما چرا برای کالایی که از بنادر کوچک تحت نظر گمرک و سازمان بنادر میاد میگن قاچاق صرفا بعلت تفسیر متفاوت قانون هست