سال 88 یک خودروی برقی عالی نه یک چیز فانتزی مثل این ساخته شد و خانم ابتکار ( رئیس سازان محیط زیست طی ینامه ای که سازنده منتشر کرد گفته بود که خودروی برقی اقتصادی نیست و آینده ندارد ) و مدیران وقت حمایت نکردند و سازنده رو آنقدر اذیت کردند که ماشینش رو انداخت توی سد کرج و فیلامش رو پخش کرد و بعد رفت آلمان برای اونها ساخت. اون موقع شرکت تسلا هنوز تاسیس نشده بود و ایران حرفی برای گفتن می تونست داشته باشه در صنعت خودروی برقی. الان فاصله مون خیلی زیاد شده و همه بخاطر واردات بنزین و کسانی است که از رانت آن سود می بردند و ظاهرا بستگان خانم ابتکار در این موضوع دست اندر کار هستند ( همسر یا پسرشون این طور شنیده ام).
خودروی تمام کپی ایرانی که 85% قطعاتش تولید داخله ولی قیمتش یوروییه!!! طراحی بیرونش هم که کامل از رنو کپی شده. حداکثر سرعتشم که در هاله ای از ابهامه. ما هم که باور می کنیم.
60 کیلومتر برای تهران کافی نیست. باید حداقل دوبرابر این بود که برای طولانیترین راههای تهران هم، اگر کسی بخواد بره سرکار و برگرده، کفایت کنه.
تازه بازهم برای کسیکه مثل از کرج می آد و میره، کافی نیست.
اما اکر بردش به 300 کیلومتر برسه، واقعا مفیده.
با این میشه رفت سرکوچه یا حداکثر، تا بازار میوه نزدیک، خرید کرد و برگشت.