قیمت گذاری بر اساس تقاضای بازار برای زمانی است که همه چیز نرمال و عادی است نه انحصاری وجود داره نه احتکار هست و بازار رقابتی است و شرکت ها سعی می کنند با بهروی از منابع هزینه تولید را کاهش دهند نه الان که قطره چکانی محصولاتشان را عرضه می کنند و مسلما قیمت بازار. سر به فلک می کشه یه نگاه به جیب مصرف کننده هم داشته باشید اگر قیمت تناسب با درآمد مردم نداشته باشد با مقاومت مردم روبرو خواهند شد مثل چند سال قبل كهدولت مجبور شد با وام بلند مدت خودرو هایش را به فروش برساند
اولا در خودروسازی ایران رانت و فساد است.اما قیمت گذاری و دخالت دولت هم چندان مطلوب نیست .چون باعث کاهش کمیت و کیفیت می شود. دولت باید بر کیفیت با توجه به قیمت بیشتر نظارت کند. جلوی رانت و فساد استخدامی و پرداختها راباید که خود باعث کاهش هزینه مرم میشود.
خیلی خنده داره تحویل خودرو از ایران خودرو وبلافاصله واگذار کردن به هرشکل وکالتی و...ممنوع خودرو رو دست هرکس دیدن غیر از راننده توقیف جریمه سنگین ۵۰م تا ۱۰۰م ،
بعد چه کسی میتونه جرات کنه ماشین خرید وفروش کنه ؟
کدام دفترخانه جرت کنه خورو صفر یامدل سال را وکالت فروش بزنه