محسن
|
Belgium
|
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
من امروز المان بودم دیدم مردم المان بابت اینکه ما ایرانی ها تمام قطعات لوازم ماشین بنز و بی ام دبلیو را داریم با نرخ ارزان به انها می دهیم خوشحال بودن و به انها گفتم می توانند ماشین را نیز با قیمت ارزان از ما بخرند در ضمن ایران می تواند با این کار جمعیت شما را هم تنظیم کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
انن زمانهای بسیار قدیم که دانش اموز دبیرستان بودم دانش امزان زیادی با دوچرخه به مدرسه میامدند۔دوچرخه ها انگلیس بود۔هرکولس وفیلیپس متداول ترین بکد رالی هم بود که کمی لوکس بود۔دوچرخه ژاپنی نبود۔ولی تابخواهی وسایل یدکی ژاپنی دوچرخه بود۔۔دوستان در زمان خرید قطعه یدکی دوچرخه عنوان میکردند ژاپنی نباشد۔جنس ژاپنی بعنوان جنس مرغوب شناخته نمی شد۔۔ولی ژاپنی ها با تولید وبهبود کیفیت نه اینکه بازار دوچرخه را گرفتندامروزه بازار خودرو جهانی را دارند۔یک صنعتگر ایرانی میگفت ایرانی هاتولیدی را که نمی خرند کیفیت را پائین میاورند وقیمت را کم میکنند در صورتیکه دیگران کیفیت را بالا میبرند وقیمت را هم بالا۔برای صادرات ومصرف باید تولید بصورت پلکانی بهبود کیفیت داشته باشد۔۔با تولید با کیفیت پائین نمی توان در بازارجهانی حضور داشت۔در زمان قدیم تولید خودرو ایرانی خجالت اور بود۔ماشین صفر کیلومتر دولیتر روغن کم میکرد۔در۱۵۰۰ کیلومتر۔ماشین تحویل میگرفتی سپر نداشت ۔اتومبیل ژاپنی که بالاتر سیصد هزار مایل کارکندفراوان است۔یکی از راههای بهبود کیفیت ازدیاد مصرف داخلی است۔تعویض ماشین قبل از فرسودگی کامل است۔در ایران بعلل مختلف قیمت اتومبیل بسیار بالا است وتوان تغییر کم است۔ژاپنی پس از صد هزار مایل اتومبیل را بعنوان قراضه پرس می کنند۔این ازدیاد مصرف با کنترل کیفی بهتر ونواوری جدید تر ارتقای کیفیت ودر نتیجه ارتقای صادرات میدهد۔برای صادرات وحتی داخلی باید مسئولانه تولید کرد۔صنعت بدون ارتقای کیفیت ونو اوری صنعت مرده است