برای سامان دادن به بازار خودرو میخوان دلال رو حذف کنن به جاش پولی که دلال میگرفت رو بدن به خودروساز .
خب این چه فرقی میکنه برای مردم؟؟
بعد سوالی که پیش میاد اینه که دلال ها چطور به خودرو های کارخانه دسترسی دارند اما مردم ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس ٢
||
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
در ارتباط با بخش اول، اصلا فرض ميكنيم عين فرمايش شما اتفاق بيافتد. سؤال اين است كه بهتر و منطقى تر است كه اين پول به جيب دلال برود يا خودرو سازى كه براى صدها هزار نفر شغل ايجاد كرده و بدليل كمبود نقدينگى در حال زيان و توقف است ؟؟
بخش دوم كامنت شما بسيار منطقى و قابل تامل است و در حقيقت نشان ميدهد كه عوامل شبكه بزرگ دلال هاى رانتخوار تا داخل سيستم توليد و توزيع نفوذ كرده اند.
اقای میر کاظمی با حذف ردیف های ریز دربودجه براحتی می توانید شفافیت حداقلی دربودجه سالانه را نیز استتار کنید تا دستگاههاوارگانهاییکه با حداقل فایده بودجه را جذب می کنند وبار ی اصافی بر دوش ملت ومملکت هستند،دردید نباشنذ ،وانعکاس در فصای مجازی پیدا نکنند ..
تنها برنج گران نشده بلکه در اثر بی کفایتی مسئولین تمامی اجناس و کالاها به تناوب از100درصد تا 1000درصد گران شده و این گرانی همچنان نیز ادامه دارد. متاسفانه مسئولین نیز فقط نظاره گر بوده و عملا اقدام موثری در جهت جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمتها به عمل نمی آورند وهر روز صدای شکسته شدن استخوانهای پدر خانواده بیشتر به گوش می رسد
با اين شرحى كه در خصوص رانت بالاى ١٠٠ هزار ميليارد تومانى ساليانه مافياى خودرو نوشته ايد قطعا با ازاد كردن قيمت خودرو و افزايش در امد خودرو سازان، نقدينگى لازم براى افزايش توليد فراهم ميشود. بعبارت ديگر قيمت خودرو براى مصرف كننده واقعى نه تنها افزايش پيدا نميكند بلكه بطور قطع و يقين كاهش هم خواهد يافت. مبلغ نجومى رانت ١١٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ميليارد تومانى ( عدد ١١ با ١٣ صفر در مقابل ان) نشان دهنده گستردگى و قدرت مخوف شبكه دلالان رانتخوار ميباشد كه بدون ترديد بدليل نفوذ خود در دستگاههاى دولتى و وزارت خانه هاى مختلف مانع تهيه و ارسال گزارشات كارشناسى مستند و بيطرفانه به مقامات ارشد و تصميم گير ميشوند. بهر حال اتخاذ اين تصميم جسورانه ( حذف رانتخواران) بايستى همراه با اعمال نظارت هاى سختگيرانه جهت بالا بردن كيفيت و كميت توسط ٢ شركت بزرگ خودرو ساز در يك بازه زمانى محدود و منطقى باشد.
دفاتر شرکتهای خودرو ساز را بررسی کنید خودرو ها را چطور به واسطه ها میفروشند.
دلال خور و را چطور بدست میآورد؟
دلالی وجود ندارد همه شرکتها و اشخاص وابسته به خور و سازها هستند و ماموریت دارند خوردی ۳۰ میلیونی را ۲۴۰ میلیون میفروشند و پول به حساب مخفی شرکتهای خودرو ساز واریز میشود.
قطعات را بجای اینکه بسازند از شرکتهای ثالث میخرند به سه یا پنج برابر قیمت که بهای تمام شده بالا نمایش داده شود.
این داستان قدیمی شده
مردم سواد دارند
یک تن آهن و پلاستیک میشود ۲۰ میلیون با صد درصد سود و دستمزد میشود ۴۰ میلیون
خب این چه فرقی میکنه برای مردم؟؟
بعد سوالی که پیش میاد اینه که دلال ها چطور به خودرو های کارخانه دسترسی دارند اما مردم ندارند؟
بخش دوم كامنت شما بسيار منطقى و قابل تامل است و در حقيقت نشان ميدهد كه عوامل شبكه بزرگ دلال هاى رانتخوار تا داخل سيستم توليد و توزيع نفوذ كرده اند.