مدیر عامل محترم ساپکو شما سفرهای متععد به کشورهای دیگه دارید لااقل قیمت خودروهای بپرسید حواستون معلومه جای دیگه هست. بد نیست یه چرخی توی اینترنت بزنی هزینه هم نداره و سایتهای فروش خودرو همون کشور چین را مشاهده کنی خودروی جک s3 جدید مدل 2021 با کلیه امکانت رفاهی و شاسی بلند و دنده اتومات 10660 دلار قیمت خودره . بعد 206 20 سال پش که توی هیچ کشور استفاده نمیشه را 9000 دلار قیمت میزاری ...
به خدا ما راصی به زحمت خودروسازها نیستیم، جمع کنید بزارید برندهای دنیا بیان خط تولید راه بندازن، هم مواد اولیه و هم کارگر ایرانی مشغول میشه، در ضمن بیمه و بانک به قنعت خودرو وابسته نیست بلکه به وجود خریدارهای خودرو.
اما با بازسدن در ورود شرکتهای برتر 2 تا اتفاق مهم میفته، 1، دیگه مدیریت یران راس و میانی نمیتونند حقوق های آنچنانی بگیرند
2 اینکه ما ملت بدبخت و مظلوم میفهمیم این چندساله چه کلاهی سرمون رفته بود
در ضمن خودرو جک x7 که یکی از شرکتهای ایرانی با منت و و 4 ماه بعد از واریز بالای یک میلیارد پول بهت تحویل میده، تو سایت شرکت چینی به قیمت 13 هزار دلار با التماس تحویل مشتری میشه،
یعنی 400 میلیون
البته این مدیر میدونه که نیروی انسانی و انرژی 2 مزیت رقابتی است که الان یک سوم قیمت چین رو تو ایران داره،
حقوق وزارت کار در ایران ماهانه 120 دلاره، یعنی 4 دلار روزانه
اقای پیر محمدی یه سوال از شما دارم ۲۰۶ فرانسه رو فرمودید یا ۲۰۶ تولید داخل ماشا. شما با سبک سازی و مقرون به صرفه سازی کاری کردید چین باید بیاد پیش شما اظهار شاگردی کنه بدنه پرشیا رو تست کردی با بدنه مدل فرانسوی چقدر سبک کردید چقدر پیچ اضافه اوردید کنسل کردید در پراید برادران سایپا شیشه صندلی پشت و زه بغل رو حذف کردند برای مقرون به صرفه کردن بیشتر چقدر بدنه رو ضعیف کردند که با کانال کولر مقایسه میشه شما کم از کیفیت نزدید برید مدیران مازاد و حقوقها و پاداشها رو مدیریت کنید اخه این صنعت مگه چند تا مدیر میخواد شفاف کنید به سود میرسید شما هر چی در میاد خرج حقوق و ناکارامدی خودتون میکنید نمیتونید ببندید و در زمینش کشاورزی کنید سودش برای مملکت بیشتره چند ساله دارید مونتاژ میکنید دیگه پیر این کار شدید چقدر باید دوباره ساپورت بشید شما شدید یه بچه تنبل که از بس راه نرفته ویلچری شده باید با چیدن سیب به شما تحرک داد الان انحصار همراه اول تا حدودی با ایرانسل به چالش کشیده شد قیمتها ی سیم کارت پایین نیومد تا موقعی که انحصار هست و خودرو سازی با هر کیفیتی میتونه جنسش رو به قیمت بالا بفروشع این صنعت پیشرفت نمیکنه ،حمایت باید واقع گرا باشه نه به هر صورتی ما فقط بخواهیم از خودروساز حمایت کنیم نتیجه میشه یه مافیای بزرگ که انقدر قوی شده مقابل هر تغییری که به ضررش هست ایستادگی میکنه و دولتها رو چالش میکشه