آقای خودرو ساز عزیز مگه شما دستمزد کارگر رو به دلار میدی؟ پول آب و برق و گاز رو مگه دلاری میدی؟ که میایی قیمت خودرو رو با دلار حساب میکتی.
اونجایی که خودرو رو با دلار میفروشن حقوق کارگرش هم حداقل 3 هزار دلار درماه هست نه 170 دلار
جناب ساپکو یه سری بزن به قیمت ماشینها اونم به دلار در کشورهای دیگر. بعد یک مقایسه کن. تازه این همه نیروی ارزان قیمت، انرژی ارزان، رانت فروش انحصاری و.... هم داری. الان این لگنهای چینی که وارد میکنید چند درمیاد و چند تو پاچه ملت میکنید؟
یک سوال از مدیر عامل محترم ساپکو ! به فرموده جنابعالی هزینه تولید 206 تیپ 2 در چین حدود 260 میلیون تومان می باشد که با احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل و عوارض گمرکی و پلاک گذاری حدود 450 میلیون می شود - درصورت واردات- حال سوال اینجاست شما که اینقدر ارزان تولید می کنید 1- چرا نمی توانید این محصولات را به سایر کشورها صادر کنید؟ 2- حالا که شما ارزانتر تولید می کنید چه هراسی از آزاد سازی واردات خودرو دارید؟ 3- اگر انحصار موجود از بین برود باز هم می توانید با همین قیمت ها محصولات خود را در داخل بفروشید؟
رنو لوگان خودرو مقرون به صرفه کلاس C جزوه ده خودروی ارزان است. این خودرو ارزان ترین خودروی بازار جهانی را به خود اختصاص داده است ال نود با پیکربندی اولیه عمدتاً در اروپای شرقی و سایر کشورهای در حال توسعه با قیمت 6000 دلار فروخته می شوند . در حالی رنو لوگان در جنوب شرق آسیا با قیمت 9500 دلار عرضه می شود و قیمت آن در بازار اروپا غربی 12000 دلار عرضه می شود.
مدیر گرانفروش سابکو یک نگاهی به خودرو ساز هند و چین و آلمان و کاناد و بلغارستان بنداز.
رنو لوگان خودرو مقرون به صرفه کلاس C جزوه ده خودروی ارزان است. این خودرو ارزان ترین خودروی بازار جهانی را به خود اختصاص داده است ال نود با پیکربندی اولیه عمدتاً در اروپای شرقی و سایر کشورهای در حال توسعه با قیمت 6000 دلار فروخته می شوند . در حالی رنو لوگان در جنوب شرق آسیا با قیمت 9500 دلار عرضه می شود و قیمت آن در بازار اروپا غربی 12000 دلار عرضه می شود.
اونجایی که خودرو رو با دلار میفروشن حقوق کارگرش هم حداقل 3 هزار دلار درماه هست نه 170 دلار