ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
20+
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چون دولت آقای روحانی و اطرافیانشان بخصوص آقای نعمت زاده سران مافیای قطعات خودرو بودند . یادتون که نرفته اقای نعمت زاده گفت هرکس شعار نخریدن خودری داخلی را بدهد خائن هست و برای خرید خودرو از مجلس و دولت وام تصویب کردند . دولت داریم تا دولت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
بررسی کنید علاوه بر خودروسازها چه کسانی از فروش سهم دارند و منتفع می شوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
حمایت غیراصولی، عدم پاسخگویی و مهمتر از همه نداشتن رقیب باعث شده وضعیت خودرو به اینجا بکشه، تا زمانی که رقابت سالم وجود نداشته باشه همینه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
این صحبت ها نشانه اشکار به شعور مردم است مردمی که اصل حکومت وپایه ریز ان هستند ودر واقع به نوعی دهن کجی به شعور مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
هروقت رهبری چیزی گفتند مسئولان میزگرد میگذارند بیانیه میدهند بعد یکماه اوضاع برمیگردد مثل سابق
حميد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
سلام، مسئله به اين آسونيها حل نميشه. اولا همه اين فشارها صرفا براي آزاد كردن واردات خودرو از سوي آن دسته از مسئولين هستش كه با واردات خودرو سود بسيار بسيار كلان ميكنند كه از خوشحالي امثال بنده به عنوان فردي عادي براي پيشبرد اين آزاد سازي استفاده ميكنند، ميباشد.
ولي از طرف ديگه بحران خروج ارز مملكت براي واردات خودروي كامل كه دغدغه برخي ديگر از مسئولين همواره بدرستي بوده و هست (در كنار ورشكستگي اين صنعت كه شايد تنها سمبل و نماد صنعتي بودن كشور در مقياس بسيار بزرگ ميباشد كه خودش باعث سرپا بودن خيلي صنايع ديگه كه ارتباطشون به چشم نميان هستش و اصلا با صنايع نظامي قابل مقايسه نيست)، باعث عدم انجام واردات ميشود كه اگر واردات بشه باعث مكش و خروج ارز مملكت در حد لاليگا هستش كه شايد نان شب ملت در مقايسه با خيلي از نيازمنديهاي اصلي به حساب نياد.
ميماند تنها راه حل كه ارتقاء وضعيت توليد داخل هست كه اونم برميگرده به فاكتورهاي خيلي زياد كه بصورت كلان از نقص و بي بهره گي در حوزه هاي دانش مديريت (علوم انساني)، فني (فن آوري، طراحي،توليد...) و حتي مالي سرچشمه ميگيره اگر بخواد با شعار استقلال كامل كشور مطرح بشه (كه پشت پرده اش از مسايل جناحي/سياسي شروع ميشه تا برسه به پاي پول).
نهايتا، اجازه توليد مشترك با ساير خودرو سازيها جهت ايجاد بستر و حركت به سوي توليد با صرفه هستش كه تو اين چند ساله فقط با چند تا خودرو ساز (نظير پژو، رنو، كيا...) انجام شد كه اونم هم با تحريمها هي متوقف ميشه و هم مسايل جناحي و سياسي نگذاشت به بلوغ برسه.
لذا اين كلاف سر در گم نياز به يك سونامي در سطح حاكميت بهمراه كليه طبقات اجتماعي داره كه حتي ممكنه چند نسل به طول بكشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
فقط چاپلوسی بلدن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
حرفتون فقط تا حدودی درسته نویسنده عزیز.
حتما موافقید که این دو خودروساز و بازی گردانان پشت صحنه و ایادیشون یا کاری نمی تونن بکنن یا نمی خوان بکنن. مطمئن باشید اگه هم کاری بخوان بکنن قبلش سود و منافع خودشون رو در نظر می گیرند و نه مشتریان و مردم عامه.
چرا و چطور از ساختار خودروسازی کشور که سال هاست بر مبنای عدم شفافیت، فساد و انحصارگرایی و به قیمت جان هزاران انسان کار کرده انتظار بهبود دارید؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
عزیز دل کسی به تکاپوی واقعی نیافتاده است بلکه دوبار بساط شعار دهی راه افتاده است. دو دوتا می شود چهارتا الان اگر بخواهی یک خودروی استاندارد با تکنولوژی روز دنیا تولید کنی یا حتی وارد کنی با نرخ واقعی ارز که بواسطه منع واردات بسیاری از کالاها سرکوب شده و حداقل هزینه های جانبی این خودرو یک میلیارد تومان تمام خواهد شد.خوب حالا این خودروی یک میلیاردی را به کی می خواهی بفروشی و چند تا؟اگر بنا بر تامین چنین خودروهایی قرار گیرد باید 95 درصد مردم ایران فکر داشتن خودروی شخصی را از سرشان بیرون کنند مثل دهه 70 شمسی و قبل انقلاب که از 20 خانواده یکی خودرو داشتند.اره برادر برای عامه مردم و نه قشر ثروتمند یا همین خودروهای قدیمی و کم کیفیت یا هیچ چیز می گی نه 30 سال دیگر مانند 30 سال قبل و با 30 دولت و مجلس دیگر صبر کن تا ببینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
تعرفه پایین باشد مردم خودرو ارزان با کیفیت برندار میخرندبنده خدا ما خودرو چینی بی کیفیت را الان یک میلیارد میخریم در ضمن خودرو ایرانی آنقدر بی کیفیت است که از روز اول باید خرجش کنی که قیمت تمام شده اش دوبرابر قیمت خرید میشود در ضمن اگر خودروهای سه سال کارکرده هم بیاید از تولید ساخت داخل بهتر است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
اخوی مشگل قیمت خودرو الان که دیگر نرخ ارز سرکوب زیادی نمی شود نرخ ارز و قیمت جهانی خودروهای با کیفیت است نه تعرفه گمرکی چرا نمی فهمی؟لگن های کهنه هم هرگز اجازه واردات پیدا نخواهند کرد ارزانی انها به خاطر تمام شدن عمر مصرفشان است وگرنه خودری دست دوم کم کارکرد هم ارزان نیست.تویوتای ۲ سال کارکرده ۲۰ درصد ارزان تر از صفر ان است که برای عمر استهلاک است
نظرات بیشتر