دو طرف ماجرا رو باید دید یکی مافیای دولت یکی مردم دلال ،
اقا جان نخر وقتی گرونه ، شرف داشته باش با تاکسی رفت و امد کن ولی جنس دو تومنی رو ده تومن نخر ، من خودم ماشینم داغونه پول هم دارم ولی ماشین جدید نمی خرم تا وقتی که اوضاع اینه
چندسال قبل معاون وزیرصمت گفت تولیدخودروهای با کیفیت پایین باعث ایجاد دهها هزارشغل درزمینه تعمیرات خودرو شده است.وزیرصمت اون موقع جناب مهندس محمدرضا نعمت زاده پدربزرگوارسرکارخانم شبنم نعمت زاده بودند.
نیم شقه گوسفندی دو ماه پیش ۱۱۳ هزار تومن در فروشگاه شهروند الان ۱۵۹ هزار تومن ، بازم عنوان کنید که تورم کاهش پیدا کرده ، اونی که کاهش پیدا کرده توان خرید مردمه
مشگل مملکت ما این است که هر فردی بدون داشتن سواد فنی در زمینه یک امر در زمینه ان خطابه سرایی می کند و حکم هم صادر می کند.برادر من اصلا خودروساز را فراموش کن اگر بفهمی در دنیای امروز یک خودروی استاندارد با تکنولوژی روز ولی معمولی مثلا رنو کپچر یا تویوتا کمری چه تولیدی و چه وارداتی 20 هزار دلار قیمت دارد که این قیمت جهانی ان است و این خودرو با قیمت واقعی دلار که الان بواسطه منع واردات بسیاری از کالاها سرکوب شده است و حداقل عوارضی که از کالاهای ضروری مانند کره و پنیر هم اخذ می شود ،حداقل یک میلیارد تومان تمام می شود،حالا این وکیل جلیل القدر انتظار دارد با یک دهم این قیمت که قیمت کارخانه ای خودرویی مثل تیباست،خودروساز چنین خودروی استانداردی تحویل مردم بدهد تا طبقات ضعیفی که درامدشان یک دهم مردم اروپاست با هزینه کرد یک دهم صاحب رفاه انها شوند.نه عزیزم ای غش در معامله نیست غش در شعور اقتصادی است و سیر کردن در رویاهای محال
تحریمها نتیجه سیاست خارجی کشور است تاثیر بسزایی در افزایش تورم و گرانی در کشور دارد تا سیاست خارجی تغییر ندهیم باید انتظار وضعیت بدتری داشته باشیم برنج ۲۰۰ هزار تومانی در راه است
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
لجبازی و اصرار بر تکرار اشتباهات گذشته
ناشناس
||
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
شما اول تاریخ اقتصادی ایران را بخوان چه آن زمانی که تحریم نبودید و چه زمانی که تحریم بودید تا یک کمی با واقعیات ایران آشنا شوی
از صمت بی در و پیکرتر تو این مملکت سازمان نیست یعنی هستا همشون همینن ولی این یکی نوبره ، کارتون افتاده باشه برای تولید و مجوز بهشون میفهمید چرا بهتره اگر دو زار پول دارید برید ترکیه خونه بخرید ولی از خیر سرمایه گزاری اینجا بگذرید ، سانسور نشه
این خودرو سازها اول و آخر باید از انحصار آزاد شوند تا در رقابت بین المللی خودشان را ارتقا دهند. رقابت آزاد فقط و فقط راه رهایی از این بن بست کیفیت و گرانی خودرو است.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
چرا کره جنوبی با انحصار داخلی بازار دنیا را گرفتند؟
اقا جان نخر وقتی گرونه ، شرف داشته باش با تاکسی رفت و امد کن ولی جنس دو تومنی رو ده تومن نخر ، من خودم ماشینم داغونه پول هم دارم ولی ماشین جدید نمی خرم تا وقتی که اوضاع اینه