در کنار این فرمان هشت ماده ای دو کار هم باید انجام بشود
1 - دادن مجوز به سایر تولید کنندگان خودرو تا تولید خودرو از حالت انحصاری خارج شود.
2 - دادن مجوز جهت واردات خودرو بدون سنگ اندازی تا بازار خودرو رقابتی شود نه انحصاری .
متاسفانه در حال حاضر کارهای معمولی و جاری دولت به عنوان شاهکار تلقی میشود
حالا اگر خودرو ساز یه چراغ اضافی نصب کند آن را به دستور رییسجمهور مرتبط میکنند و معجزه!! باید یک سازمان بیطرف این دستورات و اثربخشی آنرا را کنترل کند نه اینکه خود دولت اثر آن را اعلام کند. ضمنا اگر انجام نشد رییس جمهور ضمانت اجرایی آن را بدهد
به هر حال از یک جایی باید شروع شود ولی یک چیز را نباید فراموش کرد.وان مسیله زمان وبرنامه ریزی در یک بازه زمانی ست(صنعت خودرو کره را ببینید که با ایران ناسیونال در ایران شروع شد).. بعبارت دیگر در کوتاه مدت بعید است تغییر محسوسی صورت پذیرد.چون اولا صنعت خودرو به ده ها صنعت دیگر وابسته است .که در باره انها هم باید طرح وبرنامه وجود داشته باشد ودیگر اینکه هرصنعتی صرفا در شرایط ثبات اقتصادی وقابل پیشبینی بودن بازار واز همه مهمتر رقابت سالم امکان رشد وتوسعه دارد. این عناصر اخیرالذکر فعلادر کشور هنوز دیده نمیشود
به هر حال از یک جایی باید شروع شود ولی یک چیز را نباید فراموش کرد.وان مسیله زمان وبرنامه ریزی در یک بازه زمانی ست(صنعت خودرو کره را ببینید که با ایران ناسیونال در ایران شروع شد).. بعبارت دیگر در کوتاه مدت بعید است تغییر محسوسی صورت پذیرد.چون اولا صنعت خودرو به ده ها صنعت دیگر وابسته است .که در باره انها هم باید طرح وبرنامه وجود داشته باشد ودیگر اینکه هرصنعتی صرفا در شرایط ثبات اقتصادی وقابل پیشبینی بودن بازار واز همه مهمتر رقابت سالم امکان رشد وتوسعه دارد. این عناصر اخیرالذکر فعلادر کشور هنوز دیده نمیشود
با سلام.... خودروی سازی کشور مشت نمونه خروار است... همانطور که سیستم اقتصادی کشور کاملا غیر شفاف ... فاسد ... دچار رانت... بی برنامگی ... بی هدف بودن.. عدم توجه به نظر اکثریت مردم... بی اعتمادی عموم مردم به مسولان... عدم سرمایه گزاری داخلی و خارجی... تنش سیاسی مداوم... نبود میران کارآمد و و و و ... می باشد... تولید خودرو نیاز به دانش و تکنولوژی و برند سازی و تحقیق و توسعه و بازاریابی در یک کشور با ثبات دارد... چیزی که ما نداریم... خودروسازی ایران فقط کارگاه عظیمی است برای نه تولید بلکه مونتاژ چیزی شبیه به گاری که هدف آن فقط و فقط درافت رانت می باشد..و کاملا انحصاری و بدن رقیب.. به همین سبب خودروسازان نیازی به کیفیت و تحقیق و توسعه ندارد... در واقع ما خودرو ساز نیستیم که اصلا بخواهیم کیفیت را بالا ببریم...
1 - دادن مجوز به سایر تولید کنندگان خودرو تا تولید خودرو از حالت انحصاری خارج شود.
2 - دادن مجوز جهت واردات خودرو بدون سنگ اندازی تا بازار خودرو رقابتی شود نه انحصاری .