کسی که صبح تا شب حرف از مقاومت کردن مردم و تولید داخل و مرگ بر امریکا و انگلیس و این و اون میگه، یه سوزن هم از خارج بیاره ایراد داره. مگه توو این مملکت سیسمونی بچه گیر نمیاد؟ چیه همتون افتادین به توجیه کار قالیباف؟ مقاومت و تحریم و نداری و حسرت و گرونی فقط برای مردم باشه بعد خودتون برید عشق و حال؟
به خدا سوگند كه پسر ٢٨ ساله بيكار من هم حق داره ذوق كنه اما با نيمي از حقوق بازنشستگي من كه از يادگاران هشت سال دفاع مقدس هستم چون نميتونه زنگيشو بچرخونه بجاي ذوق كردن داره دق ميكنه
آقای حجتالاسلام سید محمد آقامیری خرید حق هر شخصی هست چه مردم عادی و یا مسوولین مشکل و فاجعه اینجاست که رطب خورده منع رطب کند پسر آقای قالیباف گفته کار درستی نبوده و پدرم مخالفت کرده این هم اگر درست باشد شخصی که خانواده خود را نمیتواند کنترل کند چطور مملکتی را کنترل کند متاسف هستم برای شما که بدون اطلاعات نظر میدهید بحث شخص خدوم آقای قالیباف نیست نفس عمل مشکل دارد لطفا از آبروی خود هزینه نکنید
من ایت الله خبرگان رهبری وحجت الاسلام نماینده مجلس وروزنامه کیهان را فقط به این قصه فرماندار بصره جلب میکنم قضاوت با مردم ومسئولان
«اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایهداران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى خوردنىهاى رنگارنگ براى تو آوردند و کاسههاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند گمان نمىکردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندانشان با ستم محروم شده و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شدهاند، اندیشه کن در کجایى؟ و بر سر کدام سفره مىخورى؟ پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمىدانى دور انداز و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن.»
برای درک عمق مطلب، لازم است بدانیم در کتاب الاعلام زرکلى آمده است که عثمان بن حنیف از صحابه پیغمبر صلى الله علیه وآله بود. در غزوه اُحد و پس از آن شرکت داشت و در عصر عمر به موجب تقوا و پاکدامنى خاصى که داشت مأمور اندازهگیرى سرزمین هاى خراجى عراق و سپس والى بصره شد. هنگامى که فتنه جمل رخ داد انصار عایشه به او پیشنهاد کردند که همراه آنها بر ضد امام على علیه السلام بجنگد (در حالى که او والى بصره بود) از این کار خوددارى کرد. طرفداران عایشه تمام موى سر و صورت و ابروهاى او را کندند و با همان حال نزد عایشه بردند.
امام علیهالسلام عیب بزرگ این سفره را انحصارى بودن آن براى اغنیا ذکر کرده است. اگر غذاهاى رنگارنگ منحصر به آنها نبود و گرسنگان و نیازمندان هم از آن بهره مىگرفتند، اشکال بسیار کمترى داشت؛ بنابراین پرزرق و برق بودن و استفاده از انواع غذاهاى گوناگون از یک سو و محروم بودن مستمندان از سوى دیگر ایراد مهم آن سفره بوده است که اگر والى بودن عثمان بن حنیف را بر آن بیفزاییم اشکال آن بیشتر مىشود.
تیشرت و شلوارک میپوشند و در کانادا روی تردمیل میروند و ورزش میکنند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد.
برای خرید سیسمونی به استانبول میروند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد.
مریض میشوند و برای مداوا به لندن یا برلین میروند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد.
در فروشگاههای لندن پرسه میزنند و برای اقوام و بستگان سوغاتی میخرند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد.
فرزندانشان در این یا آن کشور در حالی که در استخر چپ و راست احاطه شدهاند بطری را به سمت ما میگیرند، تحقیرآمیز به چشمهای ما زل میزنند و به سلامتی ما مینوشند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد
عزیزکردهشان در کالجها و دانشگاههای غرب تحصیل میکنند و در کریسمس در حالی که لپهایشان را قرمز کردهاند با لباس بابانوئل عکس میگذارند و از لزوم شادابی و رنگ در زندگی میگویند. وقتی میگوییم عجب، برآشفته میشوند و میگویند به شما چه؟ زندگی شخصیمان است و به کسی ربطی ندارد.
چند و چندین سال است که ما زندگی روزمره خودمان را داریم. میخواهیم در این جغرافیا زندگی کنیم. دخالت میکنند و پی در پی برایمان اخلاق تجویز میکنند. تقریبا عرصهای از زندگی ما نیست که در آن دخالت نکنند و حرفی درباره آن نزنند. به هر شکل و به هر راهی میخواهند ما را روانه بهشت کنند. وقتی میگوییم به شما چه؟ زندگی شخصی خودمان است و به کسی ربطی ندارد خشمگین نگاهمان میکنند.
میگویند نه. دقیقاً زندگی شما به ما ربط دارد. ما وظیفه داریم شما را روانه بهشت کنیم.
هیچ جای زندگی آنها به ما ربط ندارد ولی تمام زندگی ما به آنها ربط دارد و این، بینهایت غیرمنصفانه است.
خودشان در این جهان به دنبال بهشت میگردند و به ما آدرس جایی دیگر میدهند.
وقتی از سختیهایی که خود آنان در ایجادش نقش داشتهاند اندکی گله میکنیم با نگاه عاقل اندر سفیه میگویند صبوری کنید، این آزمایش الهی است.
نه آقای نسبتا محترم! به اقتصاد مقاومتی ربطی نداره ولی در کشوری که همه واردات کالاهای خارجی رو بستید یا تعرفه آنچنانی بهشون زدید به بهونه تولید ملی و ملت ایران رو از داشتن حق انتخاب محروم کردید، مسول رده بالای مملکت، سردار مملکت! نباید بره حتی یک جنس خارجی بیاره تو خونه خودش! ببنید امام اون زمان چطوری زندگی میکرد و شماها چطوری زندگی میکنید! شرم و خجالت بر شما باد.
«اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایهداران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى خوردنىهاى رنگارنگ براى تو آوردند و کاسههاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند گمان نمىکردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندانشان با ستم محروم شده و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شدهاند، اندیشه کن در کجایى؟ و بر سر کدام سفره مىخورى؟ پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمىدانى دور انداز و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن.»
برای درک عمق مطلب، لازم است بدانیم در کتاب الاعلام زرکلى آمده است که عثمان بن حنیف از صحابه پیغمبر صلى الله علیه وآله بود. در غزوه اُحد و پس از آن شرکت داشت و در عصر عمر به موجب تقوا و پاکدامنى خاصى که داشت مأمور اندازهگیرى سرزمین هاى خراجى عراق و سپس والى بصره شد. هنگامى که فتنه جمل رخ داد انصار عایشه به او پیشنهاد کردند که همراه آنها بر ضد امام على علیه السلام بجنگد (در حالى که او والى بصره بود) از این کار خوددارى کرد. طرفداران عایشه تمام موى سر و صورت و ابروهاى او را کندند و با همان حال نزد عایشه بردند.
امام علیهالسلام عیب بزرگ این سفره را انحصارى بودن آن براى اغنیا ذکر کرده است. اگر غذاهاى رنگارنگ منحصر به آنها نبود و گرسنگان و نیازمندان هم از آن بهره مىگرفتند، اشکال بسیار کمترى داشت؛ بنابراین پرزرق و برق بودن و استفاده از انواع غذاهاى گوناگون از یک سو و محروم بودن مستمندان از سوى دیگر ایراد مهم آن سفره بوده است که اگر والى بودن عثمان بن حنیف را بر آن بیفزاییم اشکال آن بیشتر مىشود.
جالا اقایان ایت الله ها وحجت الاسلامها ونمایندگان مجلس وروزنامه کیهان ائمه جمعه ها شماها ازکی برای چی تا کجا دارید ناحق را حق وگناه را صواب وصواب را گناه جلوه میدهید اقااین اصولگرایان که سینه چاک سردار سلیمانی هستید چون رفتار وعمل شما برای خدا نیست خداوند با دستان خودتان رسوایتان میکند تا بنده های خدا بشناسند متولی امورکشور بردستان چه کسانی هست