این موضوعی که در خودرو اتفاق افتاد را باید طبیعی بدانیم چون خودروسازی ما یک صنعت مونتاژبود که بجز چند قلم کالا اکثر قطعات آن از خارج تامین می شد
و با شروع تحریم ها خودروسازها با مشکل تامین قطعات و بالارفتن قیمت آنها بر اثر افزایش دلار مواجه شدند
در حال حاضر مشاهده می کنیم که خودرو سازها دست و پاشکسته به سمت قطعات داخلی رفته اند و بخاطر همین هم بیشتر خودروهایی که تولید و عرضه می کنند مشکلات فراوانی دارند
البته این موضوع بطور موقت است و مدت زمانی طول می کشد که بخواهند قطعات ساخته شده در داخل را اصلاح و آلیاژ و طراحی آنرا اصلاح و بازنگرنی کنند و ناچارا عده ای از خریداران باید تاوان آنرا پرداخت کنند
اما بهر حال آینده خودرو سازی را باید روشن دید و البته من نمی خواهد وضعیت خودرو را در حال حاضر تایید کنم و راه درازی در درست شدن آن دارد
این موضوع بخاطر تحریم ها بوجود آمده و تحریم ها اگر چه ضررهایی داشته است اما منافعی هم داشته است که در شرایط نرمال دسیابی به آن ممکن نبود و اگر تحریم ها وجود نداشت شاید خودرو با کیفیت تحویل ما می شد اما خودروی بود که اکثر قطعات آن داخلی نبودند و کاملا خارجی و مونتاژ بودند
ما یا باید خودرو باکیفیت خارجی را قبول کنیم و یا به قطعه ساز ها مهلت بدهیم و یا نظارت درست آنها را وادار به تولید قطعات با کیفیت کنیم
این حرف ها را خیلی زیاد از مسئولین شنیده ایم و خواهیم شنید اما شما زیاد جدی نگیرید
مسئولین اگر واقعا جدی و اهل کار بودند لازم نبود که بیایند وعده و وعیده بدهند و اساسا هر مسئولی که وعده و وعید می دهد را جدی نگیرید و بعضا به معکوس آن فکر کنید چون کسی که اهل کار باشد نتیجه عملش بهترین معرف او است و عمل او به ما می گوید که جدی است یا خیر
من فقط از این افراد مسئول تنها کسی را که می توانم بگویم اندکی جدی است فرزند شهید ستاری است