سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت خیلی پیگیر بکارگیری هواپیمای ایران 140 و همچنین پیگیر ساخت توپولف 204 در ایران بود بطوریکه چند دستخط هم بخصوص در مورد ساخت توپولف 204 در ایران داد؛ که در جلساتی که حسب یادداشتها برگزار میشد متاسفانه وزارت راه وقت (دفتر امور مجامع و شوراهایعالی وقت - شرکت آسمان؛ شرکت هما؛ شرکت ایران ایر تور) و کارشناسان امور راه و ترابری سازمان مدیریت مخالف موضوع بودند و سردار علایی مدیرعامل وقت هسا هم نتوانست خوب و قوی از طرح ها دفاع کند و وزارت دفاع هم در جلسه ضعیف عمل کرد و تنها آقای بسنده و ملایری نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی از ساخت هواپیما 204 حمایت کردند که یک دست صدای نداشت ؛ علت مخالفت همان نفوذ دلالهای خرید و اجاره هواپیما بود هر چند انصافا دلیل مخالفت مدیرعامل وقت آسمان منطقی بود و میشد منطقی انرا بررسی و نگرانی ها را برطرف ساخت ؛ از ین یادداشتها و توصیه ها و دستورات قبلا صادر شده ولی ... ؛ البته اگر دکتر منطقی در هسا می ماند باز امیدی بود ولی ...
آقای لتریحانی!
انصافا نه تنها سیاست خارحی رئیسی، بلکه شخص آقای رئیسی و دولت آقای رئیسی و همجنین نمایندگان این مجلس،
همگی شابسته و سزاوار و در تراز خودتان هستند و بس!