به نظر من یکی از روش های موثر غیر قیمتی وقیمتی جهت اینکه کنترل بنزین مصرف بشه اختصاص سهمیه بنزین بر اساس میزان پیمایش هر خودرو هست تا عدالت هم رعایت بشه فردی ممکنه زیاد پیمایش داشته باشه مثلا از تهران می ره به کرج برای کار درنتیجه مصرفش بیتشر هست و فردی ممکن است ماشینش در پارکینگ باشه و مصرفی نداشته باشه با یک سری اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری می توان بر اساس میزان پیمایش به فرد سهمیه بنزین داد. (نه اینکه به صورت غیر واقعی که الان هست سهمیه داد.مثلا در بعضی شهر ها شاید 60 لیتر در ماه هم زیاد باشه و در خیلی از شهر ها کم) . بعد از مدتی که طرح اجرا بشه کسانی که بیشتر از متوسط شهرشون مصرف داشتن مازاد اون مصرف رو با قیمت بالاتر دریافت می کنند و کسانی که کمتر از متوسط مصرف شهرشون مصرف داشتند مقداری که مصرف شده را با قیمت کمتر دریافت می کنند. و کسانی هم که خودرو ندارند اون اختبلاف قیمت از متوسط مصرف رو دریافت کنند. خودرویی که پارک هست اساسا دیگه سهمیه ای دریافت نمی کنه اما در عوض به میزان متوسط مصرف شهرش بهش نقدی پرداخت میشه . الی اخر
در کل قیمت بنزین 1500 و 3000 تومنی اصلا منطقی نیست. شما با دلار 31 هزار تومنی حساب کنید ببینید چقدر میشه؟
بنزین اینقدر در ایران ارزان هست که همه خودرو ها تک سرنشین شدن..
ملت تا نانوایی هم با خودرو میرن.. چرا؟ چون بنزین مفت هست. نزدیک به رایگان..
قیمت بنزین باید آزاد شود و یارانه اش نقدی به خود مردم داده شود. خلاص.
پاسخ ها
فرزاد
||
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بعد دوباره چند سال ديگه كه ارزش پول ملي كم بشه باز همين آش و همين كاسه است!
برای کاهش مصرف
1- دولت باید سهمیه نیسانها و وانت بارها که کار تجاری انجام می دهند قطع کند
2- به ماشین ها و موتور هایی که بیمه شخص ثالث ندارند نباید سهمیه سوخت تعلق بگیرد
3- به ماشین هایی که بالای 500ت جریمه نپرداخته دارند سهمیه تعلق نگیرد
توهین از این بالاتر که روز به روز بیشتر مردم را در تنگنا قرار میدهند ؟! دو سه سال بخاطر کرونا مردم بنزین کمتری استفاده کردند حالا که وضع کرونا کمی بهتر شده و بیشتر مصرف کردند باید به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت حال گیری کنند تا در فرصت مناسب گرانش کنند .این ترفندها ارثیه دولتهای قبلی ست و حنای آن رنگی ندارد