ماکه نفهمیدیم آقای عنابستانی چه گفتندمطمئناًخودشانهم از فرمایشاتشان یک کلمه نفهمیدند ولی کی جرات داردبه ایشان بگوید که حرفهایش مفهوم نیست مگرکسی که دلش برای یک عددسیلی آبدارلک زده
سلام. یکی به وزیر راه و ترابری بگه بابا امروز برای ساخت مسکن مشکل زمین داریم وای به حال فردا ها. شما چگونه میخواهید زمین برای ساخت شخصی یک نفر بدهید ؟!! و حال آنکه هیچ قانون و مقرراتی هم برای پیگیری قضایی برای امثال شما نیست که آینده که کشور نتوانست زمین به مردم دهد( مثل وضع امروز بعضی شهرها) شما رو به دادگاه بروند و مجازات کنند بخاطر چنین تصمیمات نابخردانه ای
به این آقای رستم قاسمی باید گفت
دست از این عوام فریبی بردار
مگه شما نماینده ی کدام مالک هستی که می خوای زمین واگذار کنی
برو زیرساختو درست کن تا ملک انقدر تبدیل به کالای سرمایه ای نشه
علی رغم ناراضایتی شدید مردم از وضعیت فساد باراز خودرو، و سلطه گری اهریمنی مافیای خودرو، دیگر هیچ توجیهی برای ادامه این وضعیت ظالمانه نیست و تداوم ظلم مافایی فساد خودرویی نه تنها به منافع ملی و امنیت سیاسی و اقتصادی و جانی و روانی مردم کشور آسیبهای جبران ناپذیری میزد، حتی به جرئت گفت اساسا این مافایی مفسد خودرویی موجب کاهش تولید و درامد شرکتها و سهامداران و مالیات دولت شده است، دلیل اصلی شا مانع تراشی برای واردات خودرو و ایجادفضای رقابتی است، برای چندمین بار مروری میکنیم به انتقادات و پیشنهادهای کاملا کاربردی و مفید برای اقتصاد و سلامت کشور و بلکه بدون بار مالی ارزی است و حتی موجب بازگشت سرمایه های خارج شده زا شکور به صورت واردات خودروهای اقتصادی رقابتی به صرفه از لحاظ مصرف سوخت و کاهش هزینه و افزایش سلامتی مردم و همچنین فعال شدن ظرفیت صادراتی بنزین و درامد ارزی کشور میشو!
و همه این منافع عام مردم و خاص حاکمیت (فزایش درامد ریالی و ارزی) برای کشور، فدای منافع حقیر مفسدان مافیای خودرو میشود! آیا ادامه این ظلم توجیه دارد؟!
1- واردات خودرو از محل ارز منشاء خارجی
2- واردات خودرو در برابر اسقاط خودروی فرسوده
3- واردات خودرو در قبال صادرات قطعه
4- واردات خودرو در قبال صادارت کالا و تهاتر
5- واردات خودرو به ازای ترانزیت خودرو (مثلا به ازای ترانزیت ده خودرو، حق واردات یک خودرو)
6- واردات خودروهای کم کارکرده مقرون به صرفه (مثلا فرمول 5-10-10- یعنی کارکرد زیر پنچ سال و قیمت زیر ده هزار یورو و مالیات و عوارض گمرکی زیر ده درصد)
7- تمام شش نوع واردات، نه تنها بار مالی ارزی بر دولت و کشور ندارد و بلکه موجب افزایش صادرات و ارزآوری مستقیم و غیر مستقیم (مثلا ارز منشاء خارجی) میشود، بار قابتی شدن موجب افزایش تولید و کیفیت خودروی داخلی و در نهایت رفاه حال مردم و افزایش رضایتمندی و کاهش مصرف سوخت و بهبود وضع آلایندگی شهرها و بسیاری مزایای دیگر میشود.
فقط یک دولتمندان شجاع و ملی و وطن خواه و پاک دست و با شرفی میطلبد و به فوریت در عرض یک هفته قابلیت اجرا دارد. پس این کش و قوس و تعللها چیزی جز بازی در میدان پلشت مافیای خودرو نیست.