اگر مالیات را برای تهدید فروشنده بکنید اونا میکشند روی قیمت خودرو.حالا که سر کلاس بازیگوش بودی لطفا یکمی با تاکسی و اتوبوس در کشور مسافرت بکن بعداً برو تحلیل و علت گرامی را بنویس
با عرض پوزش، راحت ترين كار براى ما انتقاد و اعتراض غير منصفانه به مسؤلين و دولت است. نظريات وزير محترم صنعت و سياستگذارى وزارت صمت بطور خلاصه در سه كلمه " حذف مافياى دلالى" خلاصه ميشود. با توجه باينكه رانت بازار سياه خود رو بيش از 100,000,000,000,000 تومان ( بله درست خوانديد يك عدد 1 با چهارده تا صفر در مقابل ان) در سال ميباشد، بديهى شبكه پيچيده مافياى دلالى و عوامل نفوذى انها با تمام قدرت در مقابل كسى كه صحبت از قطع اين درامد نجومى و باداورده ميكند بايستد و با ترفند توبيخ و استيضاح ان را از سر راه خود بردارد تا ضمن ادامه حرامخوارى خود به ديگر مسؤولان هم پيام دهد تا دست از پا خطا نكنند!!!؟؟
در حاليكه عقلا و منطقا عرضه خودرو از طريق بورس بهترين روش براى كشف قيمت در بازار ميباشد با ترفند شبكه دلالى ممكن أست اثرات مثبت اين روش در كوتاه مخدوش شود تا باين بهانه مانع اجراى اين طرح بشوند. اصولا چرا بايد توليد كننده بعلت قيمت دستورى متضرر و نهايتا ورشكست شود و در مقابل ان ساليانه حد اقل يكصد هزار ميليارد تومان پول حرام به جيب رانتخواران حرفه اى سرازير شود؟؟ اگر با حذف دلالان بخشى از اين پول به توليد كننده برسد قطعا با پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان در زمانى كوتاه شاهد شكوفايى صنعت خودرو و ايجاد اشتغال براى ده ها هزار كارگر فنى، تكنسين و مهندس خواهيم بود. با افزايش توليد و كاهش هزينه ها نه تنها قيمت خودرو متعادل ميشود بلكه زمينه صادرات ده ها هزار خودرو به بازار بالقوه اتومبيل در منطقه فراهم ميگردد. مخلص كلام سياست اعلام شده در صورت اجراى صحيح و كامل يك اقدام برد - برد براى مصرف كننده داخلى و توليد كنندگان خودرو خواهد بود. البته واردات حساب شده اتوموبيل هم براى ايجاد رقابت نسبى ، افزايش بهره ورى و ارتقاء كيفيت توليد كنندگان داخلى قطعا مكمل طرح اصلى خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
خودتو پاک زدی به اون راه ! مدیر نالایق که نتونه تولید بهره ور داشته باشه، حق نداره هزینه بی لیاقتیش رو از مردم بگیره! دولتمردان هم تحمیل نیروی کار مازاد به خودروسازها رو تمومش کنن. موسسه خیریه نیست که هی از جیب مردم هزینه می کنین!
دولتمردان جواب دهند چرا سرمایه های سرگردان رابه سمت زمین که تو کشور هم بسیار داریم سوق نمیدهند این کار که هم برای خودشان سود دارد و کشور رو از حالت رکود تورمی خارج میکند اینهمه خاک و زمین سرمایه بزرگی هست بعد میایند طلا و دلار و ماشین رابه مردم تحمیل میکنن که تمام اینها باعث تورم بیشتر تو کشور میشه اگر قیمت زمین تو کشور بشکنه بیشتر مسائل خودبخود حل خواهد شد
خوبه دلار شده ۵هزار ما نبودیم... ثابت کردید سواد برای اداره کشور ندارید عمو... وقتی وارد کنندگان همان تولیدکنندگان پیت حلبی می شوند معلومه نه وارداتی صورت میگیره که بنفع مردم باشه نه قیمتی ارزان میشه .
این وزیر خودش سهامدار اصلی ایران خودرو هست احتمال زیاد
بخدا مردم زیر بار این فشار افزایش قیمت خودرو له شدند
والله اینها که ماشین میخرن با این قیمت ها فقط دلال هستند یک درصد هم مصرف کننده نیستن
خودرو این قیمتی تا حالا ندیدیم
یکم شرم کن حداقل از ی جایی دیگه بس کنید مگر ی خودرو یکماه چقدر باید گران بشه
ی فرد عادی ۳۰۰ سال یه نمیتونه ماشین دار بشه