ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
اگر شبکه توزیع و مصرف را ساماندهی کنند و مصرف کننده واقعی شناسایی شود. مواد اولیه به قیمت تمام شده به دست تولید کننده می رسد و کالای تولید شده هم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید. در حالیکه تعداد زیادی از افراد که در بورس و بورس کالا جولان می دهند دلال هستند و دفاع رئیس بورس از عرضه کالا در بورس هم در حمایت از دلالان می باشد و از اینکه محصول با چند واسطه از جمله بورس با بهاء گرانتر به دست مردم می رسد خاطر مبارکشان مکدر نمی شود. با اینکار وزیر و رئیس بورس به قیمتهای بازارگردانی دلالها رسمیت می بخشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خریداران دارن خودرو رو به دو سه برابر قیمت میخرن و 4 هزار میلیارد هم سود کردن! خدایا یا من اسکل شدم یا فرمولهای ریاضی اشتباه هستش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خودرو در ایران بازار جدابی دارد اگر در این صنعت انحصار برداشته می شد و آزادسازی قیمت صورت می گرفت ما با این وضعیت خودو مواجه نبودیم که کمیت و کیفیت خودرو همیشه زیر سئوال باشد
تفاوت قیمت خودرو در دست مشتری و درب کارخانه را واردات کالا باید پوشش دهد نه اینکه دلال از آن منفعت ببرد
ارائه خودرو در بورس کالا ناچارا باید باشد مگر آنکه یک راه حل بهتر جایگزین آن شود
کسانی که اعتراض می کنند که نباید خودرو در بورس کالا عرضه شود چون پول آن به جیب دولت باید برود واقعا حرف خنده دار می زنند چون مگر نمی شود از بورس کالا جیب دولت هم از مابه تفاوت خودرو پر شود

اگر بین قیمت واقعی خودرو و قیمتی که به دست مصرف کننده تفاوت معنادار وجود دارد تفاوت قیمت آن باید از دو طریق کاهش یابد اول باز کردن میدان رقابت برای خودرو سازی و تسهیل در آن که دیگر سرمایه گذاران هم بتوانند تولید خودرو کنند دوم: واردات بدون قید و شرط خودرو بگونه ای که تفاوت به حداقل خودش برسد و در خودروسازان داخلی تعهد کیفیت بوجود آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
رئیس بورس بکارش برسهو اگه منافع نداره در مورد خودرو تابلو اظهار نظر نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بورس کالا باید به کسانی اجازه ثبت نام بدهد که با کد ملی در ۵ سال اخیر خودرو نخریده اند و همچنین گواهی رانندگی داشته باشند و به تدریج با کاهش مشتری شرایط را سبک تر کند مثلا ۵ سال را چهار سال کند و یا گواهینامه را حذف کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
راه مشخص است واردات با تعرفه زیر ده عینه کشورهای همسایه با تعداد بسیار زیاد مثلا ۵۰۰ هزارتا که در آمد دولت هم کم نمیشه
ارز هم بهانه است مونتاژ کاران چینی تماما و داخلیها برا ی اکثر خودرو ارز میگیرن اونم ۲۸ تومنی ولی قیمت دلار ۶۰ تومنی است
گرچه اینقدر تاجر این کشور داره که راحت میتونن خودرو وارداتی تامین کنن بجز قبلیها که رانت خوار بودن
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
راه دزدی نشون سازندها ندین در دنیا سابقه نداره کشوری از طریق بورس (مزایده)ماشین بفروشه اگه تا چند وقت دگه يخچال وتلویزیون به بورس نرفت واردات آزاد کنین یک مرتبه هر کی قرار ضرر کنه یا سود ببره فقط یک بار هست همچی ثابت میشه اگر هم دست دزدها در کار است هرچی همونا میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
باید به‌جای بورس قرعه‌کشی امتیازی باشد.یعنی مثلاً هر گواهینامه ایکه قدیمی تر باشد و تا کنون خدروای به بامش نداشته باشد در اولویت قرار گیرد.یعنی اگر کسی 30سال هست که گواهینامه رانندگی گرفته و در این مدت خدروای به نامش نبوده در اولویت قرار قرار گیرد نسبت به کسی که 20سال گواهینامه رانندگی گرفته و تا به حال هم خودرو به نامش بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
یک قانون بدون تبصره و سه فوریتی تصویب کنید که هر فردی بیش از ۱۰ خودرو داشت، بنزین به نرخ جهانی به او عرضه شود، بعد ببینید دیگر دلالی هست که در خودرو سرمایه گذاری کنه و مصرف کننده واقعی را محروم کنه.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
کاشکی میشد دولت ۹میلیون ثبت نامی رو ماشین خارجی ارزون میداد تا پول از بین مردم هم جمع میشد،دولت پول بیست سال تولید خودرو رو یک شب ه میداشت تو جیبش
نظرات بیشتر