فروش خودرو در بورس به نفع پولدارها است چون. قیمت ثابت نیست هر کسی با قیمت بالاتر بخرد صاحب خودرو میشود و مصرف کننده واقعی که پول و درآمد ش کم است محروم میشود
خدا نكنه يك موضوعى در جامعه ما سوژه و مد شود. آنوقت است كه به هر بهانه اى و بدون ارائه دليل و برهان بازار انتقاد، عيبجوئى و متلك گويى رواج پيدا ميكند. از چند سال پيش اين قرعه بنام صنعت قديمى، ريشه دار و تخصصى خود رو سازى در امده است. استفاده از كلمات ناشايست نظير " فرغون" يا " عرابه مرگ" و نظاير ان اگر از طرف دشمنان دانا براى قلع و قمع اين صنعت مادر نباشد از روى عدم آگاهى و اطلاع مى باشد. اينكه تبليغ ميكنند تصادفات خودروها كه متاسفانه جان عده زيادى از هموطنان عزيز را ميگيرد بدليل مشكلات طراحى و يا ضعف بدنه خودروهاى ساخت كشور أست بكلى احساسى بوده و بسيار دور از منطق و انصاف ميباشد. علت اصلى را بايد در عدم رعايت اصول مهندسى و ايمنى در جاده سازى از يك سو و رعايت كردن مقررات راهنمايى و رانندكى ( بخصوص در جاده ها) از طرف رانندگان جستجو كرد. كافى است يك سفر بين شهرى چند صد كيلومترى داشته باشيد و شاهد ده ها مورد سرعت غيرمجاز، سبقت هاى غير مجاز و خطرناك، انحراف به چپ هاى متعدد، ويراژها و كرى خوانى هاى عصبى و مرگبار باشيد. اينكه عنوان ميشود اگر همه از اتومبيل هاى پيشرفته و معروف خارجى استفاده كنند معجزه اى در كاهش تصادفات رخ خواهد داد بيشتر حالت توهم و خيال دارد تا واقعيت. چه بسا بدليل بالاتر بودن شتاب و سرعت اين خودروها وضعيت بدتر هم بشود. لطفا قبل از رد اظهارات نگارنده نيم نگاهى به آمار تصادفات جاده اى در كشورهاى صنعتى داشته باشيد كه چگونه عليرغم ساخت خودروهاى پيشرفته و برخوردارى از بهترين جاده ها و و رعايت قوانين و مقررات رانندگى توسط اكثر رانندگان ( نه همه انها) باز هم هر روزه شاهد تصادفات مرگبار جاده اى هستند. يعنى مشكل فقط خودرو نيست.
بعد از عرايض فوق ميرسيم باينكه ايا كشورهاى مختلف و حتى كاملا صنعتى با وضع تعرفه و عوارض بازرگانى از توليدات داخلى خود حمايت ميكنند يا دروازه ها را براى واردات كاملا باز ميگذارند؟ ما چرا بايد با راه انداختن كمپين تحريم خودروهاى داخلى باعث نابودى اين صنعت ملى بشويم و براى ديگر كشورها اشتغال ايجاد بكنيم؟ شوراى رقابت تا به حال چه گلى به سر مصرف كنندگان زده است كه اين چنين كاسه داغ تر از اش شده است ؟ نتيجه كار انها ورشكستگى صنعت خودرو سازى و پر شدن جيب مافياى دلالى و رانتخوارى بوده و ريالى نصيب مصرف كننده واقعى نشده است. حال كه با تصميم گيرى هاى هوشمندانه وزيران و مديران ارشد مفرى براى خروج از اين بن بست فاجعه اميز پيدا شده است چه دليلى دارد كه شوراى رقابت بر ادامه سياست هاى اشتباه و بى نتيجه خود اصرار ميورزد. در خاتمه ياد اور ميشود كه نگارنده هيچگونه نفعى در فروش لاتارى خودرو و يا عرضه منطقى و عاقلانه ان از طريق بورس ندارد.
پاسخ ها
حسن
||
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آقا یا خانم واقع بین چند گرفتی از ایران خودرو یا سایپا که این رو تحویل ما دادی
دخترم در یک مدرسه ای درس می خونه با صد و پنجاه تا دانش آموز داخل یک کوچه اغلب دانش آموزا نزدیک به مدرسه زندگی می کنند ولی موقع ظهر صدو پنجاه تا ماشین دم در مدرسه منتظر فرزندشان هستند واقعا برای پیاده ها هم غیر ممکن است در آن ترافیک حرکت کنند. حال آنکه سه تا مدرسه نزدیک بهم هسند ببینید چه حال و روزی اتفاق میفته
بورس به هرجارخنه کردآنجاراباخاک یکسان می کنی.آقای بورس این چندصباء می گذردچون شب عیدی بلاخره صندوق طی گشیده فروش خودروکجاش به شماارتباط داری عنوان می کنیدسهامدارآسیب دیده آقای بورس منی که سهام بانک ملت وسرمایه راتو۸سال دوبارسودواریزنکردندمکرشمامسئول بورس نیستیدخوب چراسوداین ۲بانک واریزنمیشی مثل اینکه عادت داریدهرسال یی جآرارخنه کنید.بعدآمیتوانی سینه صدهزارسهامداربه سینه بزنی.خوب بلدیدداستان سرایی کنید
بورس یک طرح موفق بود ، چرا که چون سرمایه اولیه برای خرید می خواهد و همچنین اگر فرد تکمیل وجه نکند ،دچار خسارت خواهد شد ،در نتیجه در عدم توجه مردم به خودرو را ، داشت کاهش می داد و این باعث کاهش قیمت نیز شده بود ، ضمنا خودرو سازها نیز راضی بودند ، فقط دلالان و شورای رقابت ناراضی بودند ؟!؟
مطمعنا خودروسازدوست دارد به منوال قبل باشد که از اب گل الود ماهی بگیردگرچه همین حالا هم به بهانه مادران و اسقاط خودرو فساد خودرا دنبال میکنند و به ۳۰ درصد قیمت بیشتر دربورس راضی نیستند . بهترین حالت فروش خودرو دربورس است . و اگر غیر از این باشد بایدحداقل ۲۰ درصد به قیمت کارخانه اضافه شود و درثبت قرعه کشی مثل بورس شرکت کنندگان کل مبلغ ماشین رو واریز کنند و ضمنا وکالت فروش هم قبل از دو سال اول غیر قانونی باشد .والسلام
یک سوالی هست که مثلا الان قیمت کارخانه ای یک مدل خودرو مثل فیدلیتی حدود یک میلیارد تومن هست یعنی تولید کننده با دلار 40 تومنی با دادن مالیات های مختلف به دولت این قیمت میده بیرون .همین خودرو وقتی میاد تو بودس میشه حدود دوبرابر