این تایی. و تکذیب ها کلک هایی که سالهاست مردم با ان لشنا هستند قبل از عید وزیر صمت اعلامکرد خودرو 30 تا 70 گران می شود مگر معاون رییس جمهور وسایرین نمی دونستند ?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ایا شورای رقابت تا حالا کجا تشریف داشتند که هر روز قیمت خودرو گران و گرانتر میشد اینگار شورای رقابت درایران نیستند از وضع مردم خبر ندارند و خجالت هم نمی کشند بجای اینکه سوبسید بدهند تا مردم فقیر بتونن ماشین اقتصادی بخرند یه کارمند20درصد حقوقش اضافه بش که با10م چقد یه ماشین250م ببینید چقد میش
شورای مثلا رقابت قیمت جدید خودروها را که سالهاست شرکتهای سازنده آنها زیانده هستند اعلام میکند.
هنوز قیمت های جدید به کارخانه ها ابلاغ نشده، مخبر به شورا نامه میزند که افزایش غیرمنطقی قیمتها باعث افزایش تورم میشود.
این درحالیست که قیمت واقعی مصرف کننده خودرو الان چند برابر قیمت کارخانه است و مردم باید به نرخ واقعی پول بدهند!
شورای رقابت (رفاقت؟!!) هم به مخبر پاسخ میدهد که اِعمال قیمتهای جدید در اختیار وزارت صمت است ولی اگر افزایش قیمت منطقی ندهند، تولید می خوابد!
نتیجه: تفاوت قیمت کارخانه با بازار آزاد خودرو که بالغ بر دهها همت است، همچنان به جیب دلالان (اکثرا دولتی) میرود و مردم هم خودرو را به نرخ بازار آزاد میخرند!
شوراى رقابت طى ساليانى كه انحصار درست شده بود كجا بود
اين دو خودروساز هر كدامشان تنها يک مدل خودرو در تيراژ سالانه پانصد هزار خودرو توليد كنند در مجموع يک ميليون خودرو توليد كنند و به قيمت همين شوراى رقابت و مابقى انواع مدل و تيپ مختلف توليد كنند به قيمت كف بازار
ببينيد كى دنبال خودرو خواهد بود
فقط روی اعصاب و روان مردم خوب بلدن راه برن این مسئولین
معلوم نیست چه خوابی برای ملت دیده اند
بابا بخدا همه مثل هم نیستن نباید زیاده خواهی دلال جماعت را پای من کارگر و امثال من کذاشت که با بدبختی یه پولی جور کردیم برای خرید یه ماشین کف بازار ولی باید بدن مون بلرزه که با چه قیمتی قرار به دستمون برسه و ایا بتونیم پرداخت کنیم یا باید با همون موتور سیکلت فکسنی با زن و بچه سر کنیم
من به عنوان فروشنده عمده مواد شوینده و بهداشتی که اسفند1401 مجبور شدم قیمت ها رو 1.5 برابر کنم بخاطر فشار اقتصادی...حالا اگر خودرو یا ترابری و انرژی که پایه اساس هزینه ها در همه چیز هست اگه یکی از این سه تا گرون بشه بقیه ش هم گرون میشه و روی همه کالاها و خدماتها تاثیر میذاره متاسفانه پس منم مجبورم دوباره قیمت جنس م رو 2 برابر کنم یعنی ظرف 1 ماه دو بار افزایش قیمت مجبورم بدم.
خوشحال نیستم اما مجبورم با اینکه سودم میاد پایین چون حجم فروشم کم میشه.
امیدوارم قیمت خودرو یا ترابری یا انرژی تغییر نکنه.
وقتی که شرکت های خودروسازی در انحصار دو تا شرکت است، شورای رقابت یک طنز تلخ است.
رقابت وقتی معنی پیدا میکنه که حداقل 30 تا شرکت تولید کننده یا وارد کننده باشند.