واقعاً غیر قابل قبوله، این افزایش میانگین 40 درصدی فقط روی قیمت کارخانه هست ولی افزایش قیمتی که خریدار باید تحمل کنه شامل مالیات و هزینه پلاک و بیمه هم هست، یعنی در واقعیت میانگین افزایش قیمت ها بیشتر از 50 درصده!!!!
مگه حقوق چند درصد افزایش داشته؟!!!
این یعنی چی که قیمت کارخانه رو با قیمت بازار منتشر کردند، میخواستند شدت افزایش قیمت ناگهانی رو کمی تعدیل کنند یا دارند منت میزارند سر مردم؟!!
این بود معنی کنترل تورم؟؟؟
الآن خودرو سازها متحول میشند؟
چرا نمیآیند دقیقا بگند مبنای محاسبه این افزایش قیمت چی بوده؟ کدوم آپشن و یا افزایش کیفیت باعث این افزایش قیمت شده؟ یا صرفاً فقط همسان سازی با رشد تورمه؟
چرا تعطیلش نمیکنید هم خیال خودتون و هم خیال مردم رو راحت کنید؟
ما باید داد به کجا ببریم؟
با توجه به اختلاف فاحش قيمت بازار با قيمت هاى جديد بنظر نميرسد افزايش قيمت جديد بتواند تاثير ملموسى روى بازار اشفته خودرو و از بين رفتن شبكه مافيايى رانتخواران حرفه اى داشته باشد. شايد بهتر ان بود كه عرضه خودرو از طريق بورس تا زمان از بين رفتن تفاوت قيمت كارخانه با بازار سياه تداوم مى يافت. اينكه گفته ميشود در هيچ كشور ديگرى خودرو از طريق بورس عرضه نميشود بايد گفت در هيچ كشورى هم در دنيا اولا چنين بازار سياهى وجود ندارد و علاوه بر ان قيمت اتومبيل بر خلاف كشور ما متناسب با عمر خودرو و استهلاك ان كاهش مييابد نه اينكه بعد ١٠ سال مصرف قيمت خودرو اوراقى چندين برابر قيمت اوليه ان بشود. بعبارت ديگر نميتوان با نسخه كشورهاى ديگر بيمارى خاص بازار اشفته اتومبيل در كشور ما را درمان كرد.