هنوز یادمه
چون نیك نظر كرد پر خویش در آن دید...............
بیشتر دقت كنید لطفا.
چرا فقط خودرو ؟؟؟
چرا حبوبات نه.. برنج ، گوشت؛ میوه ؛ هزینه های پزشكی ؛ مسكن ؛ هزینه های آموزشی.. میدانید چقدر تفاوت واردات و قیمتهای داخلی است.
چرا در الباقی انحصارها صحبت نمیكنید. برای اینها هم مطلب بنویسید. واقعیت این است باید به كسانی كه شما را دشمن خودروسازان كرده است تبریك گفت.
با قیمت یك خودرو معمولی در اروپا میتوان حدود 40 تن فولادی خرید در حالی كه در ایران كمتر از 10 تن.
واقعیت این است كه كسانی كه نمیگذارند این صنعت در ایران به سود رسانی برسد فكرهای بزرگتری برای بعضی قدرتهای جهانی دارند. و با ترفند ایجاد هیجان در مردم عادی جو را مشوش میكنند تا خوب ماهی بگیرند و اغلب ماهی گیران قهاری هستند. تاوقتی كه صنعت به سود دهی نرسد و قیمتهای دستوری با اهداف خاص اعمال نشود وضع كیفیت همین است و این همان است كه دشمنان صنعت این كشور میخواهند. به هیچ وجه نمیتوانند جلوی رشداین صنعت را بگیرند مگر اینكه نگذارنداب به باغ این صنعت وارد شود. خروج مغزها نیز از میوه و ثمرات استراتژی آنانی است كه دائم از مافیا حرف میزنند...
هرروز و هر هفته بحث این فرغونسازاست و همتون میاین یه مشت توضیح واضحات میدین ولی هیچ اقدام مثبتی به نفع مردم اتفاق نمیفته. چرا؟ چون دست همه توو کاسه چاپیدن مردمه
پاسخ ها
الف
||
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
شما محصول زندگیت چیه برادر. آقا.. مرد.. خانم. شما كه محصول زندگیت پر كاه هم نیست چرا زبان به ملامت دیگران باز میكنی.
منافع مردم قرباني انحصار و مافياي خودرو !
-------------------------------------------
-- « كس اين معما پرسيد و من ندانستم
هر آن كه حل كند آن را ، به من ثواب كند » !! .... بفرما برادر اگر معما را ميداني !
-- كدام معما اخوي ، باز گو كه اگر بدانم حل كنم آن را ؟
-- اين معما كه اين مافيا كيست كه چون اختاپوس بر همه جا چنگ انداخته و تسلط كامل دارد ؟
-- ببخشيد برادر ! ما نه از مافيا خبر داريم و نه از مافيهاش ! همين قدر دانيم كه هست و همين قدر دانيم كه بر صغير و كبير رحمي نكند !... همين و بس ! ... سؤال ديگري نداري اخوي ؟
آقایان سال گذشته به جراحی اقتصادی که با سفره مردم و خوراک و سلامتی مردم سروکار داشت دست زدند و مردم را بیچاره کردند. سوال این است چرا بجای جراحی اقتصادی فکری به جراحی تولید خودرو نزدند که لااقل باعث نمیشدند اینهمه نقدینگی بیشتر شود. ضمنا اشاره شده که واردات خودرو صورت گیرد. آیا فکر میکنید باز آنهم به مصرف کننده واقعی برسید. آیا در آنهم رانت بوجود نی می آید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
جراحی اقتصادی نه جراحی معده ملت و یا بهتر بگم کوچک کردن معده ملت
رشد قیمت مصالح ساختمانی و دیگر مواد خام مورد نیاز تولید که بازار آن در اختیار دولت است بسیار بیشتر از محصول نهایی است در چنین شرایطی سرمایه گذاری برای خرید و فروش مواد خام بسیار بیشتر از تولید محصول که با انواع عوارض و مالیات و حریمه همراه است سود آور است وقتی رشد قیمت آهن بدون هزینه های کارگری و عوارض و مالیات و ..... بیشتر از خود مسکن است چرا برای ساخت مسکن استفاده شود؟ علت اصلی رکود ساخت و ساز و تولید
در مورد مسکن
من با اصل موضوع کاری ندارم.
ولی
چند روز پیش ابزاری را دیدم که عملکرد گاز انبر در آرماتور بندی را داشت. دستگاهی در اندازه یک دریل متوسط که شارژی بود و کافی بود روی محل مورد نظر قرار گیرد تا خودش اتوماتیک سیم را عبور داده و گره بزند.
تولید این ابزار یا وارد کردن آن می تواند در کیفیت و تسریع کار این دسته از کارگران ساختمانی موثر افتد.
علی ایّ حال؛ این ابزار وجود دارد و من آنرا در یوتیوب دیدم. بسیار سریع بسیار آسان و بی نیاز از صرف نیروی بدنی و بردن دستها لای میلگرد و آهن و زخم شدن دست کارگران و یا تغییر نقشه به طرزی که امکان دسترسی به محل را ایجاد کند.
اول بگو ببینم چرا کره جنوبی و یا ژاپن با انحصار بر تولید داخل به آقایی خودرو سازی جهان رسیدن؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
چون اونجا همه چیز سر جای خودش همه کس سر جای خودشه و عین عدالت همینه که همه چیز و همه کس سر جای خودشون باشن. دزد دزدی بکنه و خودروساز خودروسازی نه اینکه خودروساز دزدی بکنه....خودروسازی و قص علی هذا
ناشناس
||
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
هیچ یک از 2 کشورفوق درهیچ مقطعی واردات خودرو را ممنوع نکردند.اساسا حمایت ازتولیددخلی در سایرکشورها صرفا با وضع مالیات برواردات است.آنهم مالیت معقول نه مثل ایران که زمان آزادبودن واردات خودرو هم 130 درصد مالیات میگرفتند.
چون نیك نظر كرد پر خویش در آن دید...............
بیشتر دقت كنید لطفا.
چرا فقط خودرو ؟؟؟
چرا حبوبات نه.. برنج ، گوشت؛ میوه ؛ هزینه های پزشكی ؛ مسكن ؛ هزینه های آموزشی.. میدانید چقدر تفاوت واردات و قیمتهای داخلی است.
چرا در الباقی انحصارها صحبت نمیكنید. برای اینها هم مطلب بنویسید. واقعیت این است باید به كسانی كه شما را دشمن خودروسازان كرده است تبریك گفت.
با قیمت یك خودرو معمولی در اروپا میتوان حدود 40 تن فولادی خرید در حالی كه در ایران كمتر از 10 تن.
واقعیت این است كه كسانی كه نمیگذارند این صنعت در ایران به سود رسانی برسد فكرهای بزرگتری برای بعضی قدرتهای جهانی دارند. و با ترفند ایجاد هیجان در مردم عادی جو را مشوش میكنند تا خوب ماهی بگیرند و اغلب ماهی گیران قهاری هستند. تاوقتی كه صنعت به سود دهی نرسد و قیمتهای دستوری با اهداف خاص اعمال نشود وضع كیفیت همین است و این همان است كه دشمنان صنعت این كشور میخواهند. به هیچ وجه نمیتوانند جلوی رشداین صنعت را بگیرند مگر اینكه نگذارنداب به باغ این صنعت وارد شود. خروج مغزها نیز از میوه و ثمرات استراتژی آنانی است كه دائم از مافیا حرف میزنند...