وقتی میگن طرف به استیصال رسیده جریان پوتین و طرفداران او هست. نفت و گاز را می خواستند خیلی گران کنند تا بتوانند امتیاز بگیرند. خبر نداشتند با گران کردن نفت و گاز دراروپا و المان و دنیا اولین تاثیر ان کمتر شدن تقاضا و حتی رکود هست. وقتی تقاضا کم بشود و رکود بشود اولین چیزی که قیمت ان کم خواهد شد همان نفت وگاز و محصولات نفتی و معدنی است. که 90 درصد صادرات روسیه همین هست! همین هست که الان قیمت واحد کاز طبیعی مایع در اروپا از 350 ذلار در واحد به 25 دلار رسیده و دیگر بازار ندارد. یعنی صادرات روسیه به همان چین و هند و مجارستان هم بشدت ارزان و بی ارزش شده. چه می کند این غرور افراد کوچکی مانند پوتین که تصور می کنند با صادرات نفت و گاز می توانند تزار و ابرقدرت باشند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
غربگدا با پرچم کانادا چقدر علافی واقعا کار نداری ۲۴ ساعته پلاسی اینجا
تا آمریکا نابود نشه جنگ ها در دنیا ادامه داره
تا 5 سال دیگه چین ابرقدرت دنیا میشه و آمریکا 5 تا کشور تبدیل میشه
روسیه غرب رو به خودش مشغول کرد و هر دو در حال کاهش قدرت اند
جنگ جهانی تا شش ماه دیگه شدیدتر میشه و جنگ مستقیم آغاز میشه
طلا و مواد غذایی ذخییره کنید دولت مردان ....
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پارک خانه این دوست کجاست.. استاد خود روس ها به غرب فرار می کنند اگر مرزهای فنلاند گرجستان و قزاقستان را نبسته بوده تا حالا فراریان از مرز 15 میلیون هم می گذشت استاد
چرا روسیه به اوکراین حمله نظامی کرد؟
آیا در دنیای امروز بی دلیل می شود به مرزهای سرزمینی کشور دیگر حمله برد؟
آیا اگر تحرکات نظامی ناتو در مرز روسیه - اوکراین نبود (از قبیل نصب سامانه های موشکی و وعده پیوستن اوکراین به ناتو)، چنین جنگی اتفاق می افتاد؟
چرا امروز غرب به جای راه حل دیپلماتیک با ارسال تسلیحات نظامی گسترده به کی یف آتش جنگ را طولانی و جنگ را فرسایشی کرده؟
چرا دو طرف به ویژه غرب بر روی طرح صلح پیشنهادی چین تامل چندانی نکردند؟
آیا هدف غربی ها از این جنگ فرسایشی تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه است یا هدف دیگری را دنبال می کنند؟
آیا علت فراهم نبودن پیش زمینه های صلح بین کی یف - مسکو که اخیرا توسط سخنگوی کاخ کرملین عنوان شده ارسال تجهیزات گسترده غرب به کی یف است و یا این که مقامات روس هم می خواهند بیشتر در اوکراین بمانند تا زمان کافی برای پروژه غرب زدایی در اوکراین داشته باشند؟
و ....
سوالاتی که تاریخ در آینده آنها را روشن خواهد ساخت.
. ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) پیمانی است که توسط آمریکا و غرب برای مهار سلطه شوروی سابق بر کشورهای اروپای شرقی شکل گرفت، اوکراین در زمان شوروی سابق یکی از استان های این کشور پهناور بود و مردم آن به ویژه در شبه جزیره کریمه اکثریت روس تبار هستند، بعد از فروپاشی شوروی سابق و شکل گیری کشور مستقل اوکراین، غرب آمد و در اوکراین نفوذ کرد و ناتو در مرزهای سرزمینی این کشور با روسیه سامانه های موشکی نصب کرد و به اوکراین وعده پیوستن به اتحادیه نظامی اش را داد، این اقدامات باعث تحریک سردمداران کاخ کرملین و سرآغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین شد و امروز سردمداران کاخ کرملین علت حمله نظامی به اوکراین را "دفاع از مرزهای سرزمینی شان در برابر تهاجم غرب" عنوان می کنند.
از طرفی روسیه از طریق جزایر اوکراین با بسیاری از کشورهای غربی مبادلات تجاری و مالی دارد و برخی از تئوریسین های روس این احتمال را می دادند که ممکن است اوکراین غرب زده تحت فشار آمریکا و تروئیکای غربی یعنی سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان در آینده در مبادلات تجاری - مالی روسیه با سایر کشورهای غربی اختلال ایجاد کند و برخی از تئوریسین ها می گویند که این عامل هم در حمله نظامی روسیه به اوکراین دخیل بوده.
به این که پوتین انسان خوبی است یا نه کاری نداریم، حمله نظامی به کشورها اصولا کار درستی نیست و اگر به جای جنگ و درگیری قضیه از راه حل های دیپلماتیک حل شود کار بسیار پسندیده تری است.
قبل از مناقشه کی یف - مسکو، مقامات روس بارها به غربی ها در مورد تحرکات ناتو در مرزهای سرزمینی شان هشدار داده بودند پس تا ایجا طرف روس نقش دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از جنگ و درگیری ایفا کرده ولی این مقامات ناتو بودند که بدون توجه به این هشدارها به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دادند و راهی به جزء جنگ باقی نگذاشتند پس در این مورد حق با روسیه و مقصران اصلی بحران امروز در اروپای شرقی ، سردمداران ناتو هستند.
و امروز کسانی که مدعی هستند روسیه تحت هیچ شرایطی نباید به اوکراین حمله نظامی می کرد از روی احساسات سخن می گویند در حالی که تاریخ چیز دیگری را ثابت کرده،
روسیه که هشدار ها را داد ولی ناتو توجه نکرد ولی آیا در این میان کار آمریکا بدتر است یا روسیه؟ امریکا به عنوان رهبر بلوک غرب که بدون اجازه سازمان ملل به کشورها یورش می برد، قوانین بین المللی را خود سرانه لغو می کند پلیس بدی است یا روسیه که ابتدا هشدار می دهد و بعد حمله می کند؟
مگر همین آمریکا وقتی برج های جهانی اش فرو ریخت به بهانه مبارزه با القاعده وارد خاورمیانه نشد و با حمله نظامی اش، افغانستان و عراق را ویران نساخت؟
آیا آمریکا برای حمله به عراق از سازمان ملل اجازه گرفت؟ آیا همین آمریکا که دلیل حمله اش به عراق را دستیابی رژیم صدام به سلاح کشتار جمعی و بمب اتمی عنوان کرده بود وقتی در عراق هیچ چیزی نیافت، به دنیا پاسخگو بود که چرا خودسرانه و بدون علم و آگاهی کافی به عراق یورش برده ؟
چرا آمریکا قرارداد منع اشاعه گازهای گل خانه ای را تنها به این دلیل که برای منافع اقتصادی آمریکا ضرر دارد در زمان ترامپ لغو کرد؟ چرا خودسرانه برجام را لغو کردند؟
ووووو........
هدف از این گفته ها حمایت از روسیه یا بر علیه آمریکا سخن گفتن نیست؟ هدف گفتن تاریخ است و تاریخ خود همه چیز را قضاوت می کند برای آنها که چشم خود را بر حقایق تاریخی نبندند و از عدالت خارج نشوند و از ابرقدرت به خاطر قدرتش حمایت بی جا نکنند.
در پایان زلنسکی هم باید در دنیای سیاست هنر پیشه خوبی می بود و در تله غرب گرفتار نمی شد که امروز شاهد ویرانی کشورش و آوارگی مردمش باشد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
فقط دور مورد. طرح صلح چین اصلا به این اشاره نمی کند که دو طرف باید به مرزهای بین المللی که خود چین و روسیه هم ان را تایید کرده بودند برگردند. چگونه طرح صلحی است که به روسیه اجازه می دهد در شرق اکراین بماند. ایا مثلا چون تعدادی روس در اکراین زندگی می کنند دلیل می شود که مرزهای اکراین مورد تجاور روسیه قرار گیرد. ضمن اینکه خیلی از روسهای اکراین بیشترین دفاع را در برابر ارتش پوتین کردند همانطور که خوزستانیها یا اذریها یا گردها در طول تاریخ ایران همیشه سپر ایران در برابر عثمانی و روم و عراق بودند. و در مورد حمله به افغانستان. ایا ذلنسکی یا اکراین برنامه حمله به مسکو را داشتند یا چند ساختمان در مسکو و چند هزار نفر را کشته بوند. ایا صرف اینکه پوتین اعلام کند که انها در اینده قصد حمله دارند برای حمله امروز او مشروعیت می اورد. صدام هم همش می گفت ایران تحریک کرد و مثلا بنی صدر که ریس جمهور ایران بود گفت صدام باید برود. ایا دعوا کلامی دلیل میشود که اسم شهر خرمشهر را عوض کنی و ان را جزو عراق اعلام کنی که صدام جانی انجام داد. هر چند هرگز نشنیدیم که اکراین گفته باشد که می خواهد روسیه را سرنگون کند فقط گفت گه می خواهد شرق اکراین را از جدایی طلبهای مورد حمایت روسیه ازاد کند.
ناشناس
||
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
بارها شنیدید که در عالم سیاست میگن تلافی به عنوان حق محفوظ می مونه. خوب. امریکا به صدام گفت به کویت حمله کردی و ان را اشغال کردی ولی نتوانستی بمانی. حالا نوبت ماست که به بغداد حمله کنیم و حکومت صدام را بر داریم. شاید نتوانستیم ولی این حق مقابله به مثل محفوظ بود وبالخره امریکا از این حقش استفاده کرد. صدام روزی که در هشت ساعت یک کشور عضو سازمان ملل را اشغال کرد باید می دانست دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
ناشناس
||
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
قبل اینکه حتی حرف نزدیکی اکراین به غرب یا وعده های ناتو به اکراین باشه روسیه به جدایی طلبان روس تبار اکراینی چرا کمک میکرد؟
روسها واقعا وقیح هستند !
بابا پوتین کشور گشا
اومدی کشور طرف و اشغال کردی بعد به کشور مدافع میگی تروریست ؟؟؟!
تابناک جان چاپ نکن اینها را بخدا خیلی حرف مزخرفیه این ادعا .....!
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
بخموت هم مانند خرمشهر هست. صدام جانی امد پرچم خود را در خرمشهر زد و اسمش را کرد معمره. ولی تاریخ قضاوت کرد که چه کسی تجاوز کرد. حتی اگر یک میلیون بار مقامات ان زمان ایران سخنان تحریک امیز گفته باشند باز دلیلی نمیشود که صدام بخواهد پرچمش را بر فراز شهر کشور همسایه بزند و نام شهر را تغییر دهد. دقیقا مانند پوتین
روسیه کاری به کسی برنامه ای یا ناتو نداشت ان فکر کرد می تواند کمکم می تواند همه جا را بگیر یکی ان اوکراین کشورهای دیگر هم شاخ تو جیپ پوتین گذاشتند و حال روز ش را این است که می بینید چون هر لحضه پوتین عقب نشینی کند مردم او از اوسوال می کنند چرا این همه خسارت به کشور زدی مطمئن هستم انقلاب 1919 یا 1917 یکی از این تاریخها در روسیه روخ می دهد وصددرصد انگلستان برای تجزیه ان برنامه ریزی کرده است چون با تکه شده قدرتش کم می شود همین حالا هم قدرتی ندارد ولی برای وسعت خاک کمتر ضربه پذیر است در برابر حمله نظامی
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
انگلستان خودش با صدقه زنده است زیادی جدی گرفتی شون
حمله روسیه به اوکراین درست نیست درست ولی این دلیل نمیشود که دولت اوکراین و گردان آزوف آدم های خوبی هستند شکست روسیه در اوکراین یعنی دنیای نا آرام وجود آمریکا و روسیه برای ایران لازم است ولی متأسفانه سیاستمداران ایرانی همش دنبال دشمنی با غرب هستند ناشناس کانادایی هم درست میگه ناشناس ایرانی هم درست میگه قربانی جنگ قدرت آمریکا و روسیه اوکراین و مردم آن شدند من معتقدم که اوکراین از کریمه دست بکشد معتقدم که روسیه در نهایت پیروز جنگ میشود ولی به اقتصاد آن آسیب می رسد ولی آسیب به اقتصاد آمریکا هم وجود دارد طبق پیشبینی اندیشکده های آمریکایی تا ده سال بعد احتمال درگیری شبه جنگ جهانی سوم وجود دارد بین ایالات متحده آمریکا و چین سر فضولی آمریکا در تایوان و یا جنگ نیابتی روسیه و تعدادی از همپیمانان آن با ناتو به اسم اوکراین آقای ناشناس کانادایی عزیز همانطور که احتمال انقلاب مردمی علیه پوتین هست در اوکراین هم مردم اوکراین ممکن است زلنسکی را سرنگون کنند در قضیه دفاع مقدس تمام ملت ایران بجز تجزیه طلب ها و مجاهدین خلق کنار حکومت فعلی علیه عراق صدام جنگ کردند در قضیه اوکراین یک سوم اوکراین از خاک اوکراین فرار کرده دم پروشنکو رییس جمهور سابق اوکراین گرم که از اوکراین حمایت کرده با اینکه با زلنسکی اختلاف نظر دارد روسیه حق ندارد در امور داخلی اوکراین دخالت کند ولی اوکراین بخشی از خاک روسیه است کاش هیچوقت شوروی سابق با استقلال بلاروس و اوکراین موافقت نمی کرد یلتسین بزرگترین خیانت را در حق روسیه کرد با انحلال شوروی همه خبر داریم قضیه سقوط شوروی رو که چگونه یلتسین سردسته تجزیه طلبان روسیه به گورباچوف خیانت کرد البته رژیم فاسد شوروی باید سقوط می کرد قابل توجه دوستان محترم تا الان چیزی در مورد اتحادیه کشورهای همسود شنیدید این اتحادیه متشکل از پانزده جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق است که برای تجارت و باقی قضایا همکاری کنند کارکرد آن شبیه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است پس هنوز دنیا دست دولت های استعمارگر است آقای کانادایی بله درست است پانصد سال پیش روس ها فقط در بلاروس و اوکراین و ناحیه اطراف مسکو بودند ولی پتر کبیر کشورگشایی کرد و این قلمرو را ساخت و روس ها قالب شدند آیا کشورگشایی پادشاهان بد است پس پادشاهان بزرگ ایران هم سر دسته تروریست ها هستند نه دوست عزیز هر کشوری دوران اوج و ضعف دارد لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
به نظر منم روسیه به رهبری پوتین پیروز این جنگه مگه اینکه پوتین ترور بشه
تورم ماه گذشته طبق اعلام صندوق بین المللی پول
سوید ۱۰٫۶
انگلستان ۱۰٫۱
منطقه یورو ۷
امریکا ۵
کانادا ۴٫۵
ژاپن ۳٫۲
سوییس ۲,۵
روسیه ۲٫۳
کاش مسیولین ما یاد بگیرند و همه مشکلات را گردن تحریم و جنگ ۳۰ سال پیش نیاندازند. روسیه الان تحت شدیدترین تحریمهای تاریخ است ولی تورم کشورش را از ۲۰ درصد در ماه های نخستین جنگ به ۲ درصد رسانده. انوقت در کشور ما فارغ التحصبلان دفاع ملی و دیگر دانشگاه های اقتصاد مملکت را گروگان گرفته اند به بهانه تحریم.
حمله به تاسیسات اتمی و تلاش برای ترور پوتین نشان می دهد اکراین هرگز به دنبال توافق نبوده و ظاهرا به دنبال گسترش دامنه جنگ به کل اروپاست.
کاملا واضح و اشکار است که چنین تحرکاتی به ضرر کشور اکراین بوده و این جنگ مشخصا توسط دموکراتهای امریکا اداره می شود
کار به تاسیسات هسته ای بکشه خاک اروپا الوده میشه اروپاییها باید فرار کنن سمت افریقا. فقط یه احمقی مثل زلنسکی میتونه اینطور با جون میلیونها نفر بازی کنه و بعدشم موش مرده بازی در بیاره. ریگان یه زمانی گفت جنگ اتمی واسه اینه که هرگز شروع نشه چون شروعش با پایان ما یکی است. بایدن احمق تر ازینی هست که حرف ریگان و بفهمه