خیر...تقاضای بازار بیشتر از واردات خودرو ست بنابراین در بلند مدت اثری در قیمت ها نخواهد داشت..مگر اینکه سالانه 500 هزار خودروی دست دوم وارد بازار ایران بشود با حداکثر عوارض ورود 20 تا 30 درصد که قطعا نه عملی ست و نه میتوان انقدر ارز به آن اختصاص داد...
از اصل این کار غلط است اگر مردم خودرو لولکس راحت سوار بشوند به راحت طلبی عادت میکنند و انقلابی بودن و مبارزه یادشان میرود قرار نیست کسی راحت باشد در یک کشور انقلابی باید روحیه مبازره و انقلابی گری حفظ بشود در بین مردم
در بیشتر کشورهای مطرح جهان ابزارهای کنترلی اقتصاد وجود دارد که مجهز به سنسور یا آشکارساز و ابزارهای کنترلی است
بمحض بالا رفتن تورم بالا که در حد مثلا ۵ و ۶ درصد است سریع آنرا شناسایی و ابزارهای کنترلی از طریق کاهش نقدینگی و تغییر ضریب بهره فعال می شود
در زمینه خودرو کالا ها هم همینطور است به محض تقاضای بالا حقوق گمرکی کاهش و واردات آزاد و حتی بدون هزینه گمرکی می شود و یا بر عکس وقتی در حالت رکود می رود صادرات آزاد و نرخ گمرک واردات افزایش می یابد
اما در کشور ما همه چیز یلخی است چون کسانی که باید این این سیستم را فعال کنند یلخی بار آمده و یلخی هستند
از قدیم گفته اند که
دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست
کشور در ولع خودرو قیمت خودرو را چند برابر کرده است آنوقت تو در حال استخاره هستی که خودرو را وارد کنیم و فکر حمایت تولید هستی؟
اگر ۱۰۰۰ سال هم بگزرد با این شرایط هیچ وقت خودرو سازی پیشرفت نخواهد کرد
مگر خودرو سازی دیوانه است که وقتی خودروهایش براحتی فروش می رود بیاید هزینه اضافه کند روراست بگویم هر انسان عاقلی هم بود چنین کاری نمی کرد
کاملا واضح است که دست مافیا در خودرو وجود دارد