حماقت بزرگی است که این خودروها وارد کشور شود. عملا از لحاظ استاندارد خودرو، 5 سال کارکرد یعنی خودرو عمر خود را کرده است و بعد از آن باید برایش هزینه داد. این خودروها در بهترین حالت بین 30 تا 50 هزار کیلومتر کار کرده اند که یعنی نصف عمر خودرو. هر پولی بالای اینها دادن یعنی حرام کردن ثروت .
ای دولت محرومان یک راه بیشتر وجود ندارد ازادسازی قیمت خودرو، واردات بدون حق گمرکی یا حداکثر 4 درصد. غیر از این یعنی به اشتباهات خود ادامه می دهید.
لول و سطح توقع مردم بالا رفته است مگه تفاوت خودرو کارکرده با صفر چقدر است؟ یقینا به اندازه هزینه گمرک آنها تفاوت ندارد
اگر رانت و جیب عده ای رانت خوار نبود و درستکاری و صداقت در صنعت خودروسازی وجود داشت پیشنهاد می دادم که خودروساز باید از حمایت یارانه ای برخوردار شود
اما متاسفانه انگار هرچی به خودروساز کمک شود مثل آبکش است و کمک ها به جیب عده ای خاص می رود و کیفیت خودرو به جای اینکه بهتر شود بدتر می شود
شرکت خارجی ماشین طراحی کرده با نیروی کار گرون و هزینه های تولید یک خودروی ایمن با همه امکانات ساخته شده 500 میلیون حالا همون خودرو فقط از خط مرزی عبور کرده تو ایران شده 1 میلیارد و 500 هزار تومن!!!به این میگن اقتصاد اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اشغال داخلی؟ تو دیگر که هستی از آن هایی که می گویند لکن داخلی هم تو بدتر گفتی. تا امثال مثل شما هستند صنعت خودروسازی داخلی چگونه رشد و با کیفیت شود پس حمایت از صنعت داخلی چه می شود؟
چرا در مورد هزینه ها اشاره ای به سود واردکننده نکردین؟! بحث سود آزاد و نامشخصه و با توجه به قیمت روز خودرو و دلار و نظر واردکننده تعیین میشه؟ حالا واسه خودتون حساب کتاب کردین ولی اگر از این خودروها هر کدوم وارد شه قیمت حداقل 2 برابر اینهایی که گفتین خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دوبرابر که عالیه برو رو ۵
ناشناس
||
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ناشناس۱۵:۱۲
بالاخره نگفتی این پرچم کدام کشور است؟ رنگ فسفری قشنگی دارد حتی قشنگ تر از این ماشین های میلیاردی خارجی کارکرده.
ای دولت محرومان یک راه بیشتر وجود ندارد ازادسازی قیمت خودرو، واردات بدون حق گمرکی یا حداکثر 4 درصد. غیر از این یعنی به اشتباهات خود ادامه می دهید.