هند زیر نظر و کنترل انگلیس بوده و همیشه خواهد بود. اتحادیه اروپا شامل انگلیس نمیشود. چین زیر ساخت و تولیدات ساخته در سطح جهانی به مدت پنجاه سال و صادرات داره به همه کشورها. مگر هند میخواهد چکار کند که الان توسط چین و بقیه همپیمانان های چین انجام نمیگیرد. انگلیس و آمریکا میخواهند به نفع خودشان کاری انجام دهند. بریکس عملی خواهد بود واین کریدور هند و اروپا هنوز زیر ساخت ندارد و دهها سال طول میکشد.
جاده ابریشم چین روسیه اروپا در مقابل هند اروپا....چین صنعتی اقتصادی توسعه یافته در مقابل هند در حال صتعتی و اقتصادی شدن.... کدام موفق تر هست معلومه جناح غربی...ما کجاییم معلومه مهار شده و بلاتکلیف....پس بهتره تا دیر نشده که البته شده برویم اونور....در صورت این تغییر سیاست داخلی و خارجی ما تمام معادلات منطقه عوض میشه و....
هنگامی که آنها به جای شعار عملگرایی را اتخاذ می کنند ما هم دنبال شعار و حرف های دهن پرکن هستیم
در سیاست خارجی هم به جای تمرکز روی منافع و رشد فرهنگی کشور و تلاش و کوشش و منظم کردن ساختارها دنبال دشمن تراشی و حرف های بی سر و ته هستیم و ایدوئولوژی غلط پدر کشور و پدر دین و معنویت را درآورده است
یه جوری بعضی کامنت گذاشتن انگار فاجعه قرن رخ داده تو یه کریدور با چین ما هستیم و در کریدور دیگری عربستان و هند مگه همه کریدور ها باید از ایران رد بشه واقعا بعضی فقط میخوان بگن ما بدبختیم ضمن اینکه هند وارد کننده از اروپا است و چین صادر کننده از طرفی همیشه مسیر اقتصادی در اولویت سرمایه گذاران است اگر چابهار واقعا اقتصادی باشد هزار تا کریدور هم دولتها بزنن کالا ها از مسیر اقتصادی عبور خواهند کرد
ضمنا این موضوع بیشتر یه پروژه سیاسی هست تا اقتصادی کاملا مشخص است و البته زمان ان هم بسیار طولانی و ثبات سیاسی آن نیز احتمالا در اینده نزدیک مناقشه برانگیز خواهد بود
حالا کریدور چی راه انداختی مگر اونا تابه امروز کی جلوشونو گرفته تک کشوری که بصورت خام مانده وجای سرمایه گذاری هست ایرانه نه کشور مدکور ایران معادنش وصنایعش وانرژی وکشاورزیش قابل سرماایه گذاریهست اامارات وعربستان بیان کجاشون سرمایه گداری کنند تاتوجیه اقتصادی داشته باشه پس موش وگربه ببازی امریکا هست