دوستان توسعه و گسترش اقتصادی درگرو روابط دیپلماتیک سالم و قوی با کشورهای صاحب قدرت و ثروت است
شما در روی کاغذ می توانی هزاران کریدور را تعریف کنی ولی کدامیک به سرانجام خواهد رسید مهم است
ما تا زمانی که به توازن در رابطه با جهان غرب و شرق نرسیم ، نخواهیم توانست بازیگر موفقی در عرصه اقتصادی باشیم و همچنان ساکن خواهیم ماند
ترکیه تازه فهمیده در این واویلا چه بلا هایی یر ایران اوردن هر جایی که قراره منافعی به ایران برسه آمریکا و صهیونیست ها برای جلوگیری از آن فعال میشن و بوقهای داخلی شأن با هلهله توپخانه یأس آفرینی را فعال می کنند اما خبر خوب کریدور ی برای ایران دوستان ایران با ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه بصره حد اکثر تا دو سال به مدیترانه شرقی در سوریه وصل میشود و با ۵۲ کیلومتر در شمال به روسیه و از آنجا به شمال اروپا وصل میشود شاد باشید و امیدوار و از سخنان تحقیرآمیز هراس نداشته باشيد پیش به سوی ایران قدرتمند
یادمه چند سال پیش هندی ها در جهت راه اندازی کریدور از طریق ایران برای توسعه بندر چابهار وارد شدن که جو سنگینی راه افتاد که چابهار رو فروختن به هند و پس از این جو سنگین هم هند از توسعه بندر چابهار عقب کشید و هم دولت مردان از ترسشون پی کار رو نگرفتن و این شد نتیجش که هند رفت دنبال جایگزین برای ایران
در کشوری که هیچ جاده و اتوبان استانداردی وجو ندارد و سالانه بیش از بیست هزار نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و دولت تمرکز گرای مرکزی حاضر به احداث راههای بزرگ در استان های مرزی نیست و صرفا تمرکز خود را بر روی راههای تهران قم، تهران اصفهان، تهران مشهد و نهایتا تا شیراز قرار داده است و پروژه های بزرگی مثل جاده ترانزیتی تهران تبریز بازرگان، تهران چابهار و تهران خرمشهر را فراموش کرده است چه انتظاری از کشورهای خارجی برای استفاده از راههای ایران می توان داشت!؟
شما در روی کاغذ می توانی هزاران کریدور را تعریف کنی ولی کدامیک به سرانجام خواهد رسید مهم است
ما تا زمانی که به توازن در رابطه با جهان غرب و شرق نرسیم ، نخواهیم توانست بازیگر موفقی در عرصه اقتصادی باشیم و همچنان ساکن خواهیم ماند