ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
خودروی گران و بی کیفیت و عدم مدیریت و کاهش ترافیک که وظیفه دولت است عامل مهمی می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
آقا قیمت بنزین را برابر گرانترین نرخ کشورهای جهان کنید اما قیمت اتومبیل را هم به دلار ۵۰ هزارتومانی برابر قیمت اتومبیل در ان کشور کنید. مردم نجیب ایران چوب بی‌کفایتی کسانی را می‌خورند که با انواع باند بازی و رانت خواری . هزینه آن را از جیب مردم برداشته سر آخر منت هم بر مردم میگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
با این وضع ترافیک حتی با خودروی کم مصرف هم مشکل اصلی حل نمیشود.والا پکن هم این همه ترافیک نداره.از طرف دیگر همه مصرف توسط خودروها نیست و قاچاق و موتورها نیز هستند
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
جرا مسولين متفكر ودلسوز مملكت تنها راه جبران كمبود نقدينكي را فقط در افزايش قيمت كالاها ميدانندبخدا قسم تنها راه نجات مملت تعامل با دنيا رفع تحريمها وجلوكيري از هزينه هاي زايد ميباشد وبس والا با كراني بنزين هيج مشكلي حل نميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
مشخص است که ایشان استاد دانشگاه سفارشی هستند چون درک درستی از جامعه و شرایط سخت زندگی مردم ندارند و فقط می گویند باید به یک قیمت توافقی برسیم مگر با تغییر قیمت مصرف کاهش چشمگیری پیدا می کند مگر کشش قیمت بنزین چقدر اجاز رشد قیمت تاثیر گذار می دهد ایشان بحای تاکیذ بر تعیین قیمت باید بر آزاد سازی با تعرفه صفر خودروهای کم مصرف و توسعه حمل نقل عمومی را تاکید می کردند
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
به فرض که الان قیمت بنزین رو ۵۰ هزار تومن کردین. دو سال دیگه که دوباره بخاطر سیاستهای غلط و بیسوادی مسوولین ارزش پول ملی کم میشه باز میاین میگین بنزین توو کششورهای همسایه گرونه و توو ایران ارزون. تا وقتی به وضعیت اقتصادی مملکت سر و سامان ندین هر قیمتی روی بنزین بذارین موقتیه و بعد از یه مدت برمیگردین سر خونه اول. البته برای شماها که مهم نیست.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
خودرو سازها حاشیه سود امن دارند ؟!!! پس این زیان انباشته چند صد همتی چی هست ؟ قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
نفت ملی است یعنی برای ملت هست و بنزین هم از فرآورده های نفتی است پس دولت به مردم یارانه نمیدهد و مال خود مردم را به آنها میدهد. دولت به حد کافی از مالیات خرید و فروش و عوارض راهها و ... از مردم پول میگیرد. هر وقت درآمد ما مثل کشورهای دیگر شد آنموقع قیمت بنزین هم مثل آنها خواهد بود. اگر نسبت متوسط درآمد افراد را به قیمت بنزین در کشورهای مختلف حساب کنید می بینید که ما بنزین را ارزان تر نمی خریم و اگر قیمت خودرو یا مسکن را نیز حساب کنید به میزان فلاکت ما نسبت به کشورهای دیگر پی میبرید.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
در علم اقتصاد هیچ ارتباطی بین درآمد مردم و قیمت کالاها وجود ندارد افراد و کشور های ثروتمند بیشتر می‌توانند مصرف کنند و فقرا کمتر هر کس هم نخواهد این واقعیت را نپذیرد علم اقتصاد با پس گردنی به او می‌فهماند پس یا باید ثروتمند بشی یا مصرف نکنی راه سومی نیست
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
خیلی جالبه، در ایران تعیین حقوق و دستمزد با مقایسه حقوق و دستمزد کشورهای فقیری مثل سومالی،اتیوپی،سودان، یمن و.......مشخص میشه ولی قیمت اقلام مصرفی مثل بنزین و گاز، خودرو، لوازم خانگی، مسکن، طلا و هزاران نوع کالای دیگر را با کشورهای صنعتی و ثروتمند برابر میکنند.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
عزیزم در اتیوپی و سومالی هم قیمت ها جهانی و مانند اروپاست است چون ثروت مفت ندارند که
تباهش کنند پول ندارند مصرف نمی‌کنند انتظار ندارند یک سیم قیمت به آنها بدهندکه هرگز هم نمی دهند
محسن
|
Lithuania
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
ابتدا حمل و نقل عمومی، کیفیت خودروها و راه‌ها را درست کنید، اجازه بدهید خودروهای هیبریدی و کم مصرف با تعرفه پایین وارد شوند، بعد حرف از قیمت واقعی بنزین و سوخت بزنید. ناوگان ریلی و اتوبوسی مار را ببینید. میزان جابجایی مسافر و نحوه تخصیص بلیط‌های بین راه در مسیرهای طولانی مثل تهران-بندعبا، تهران-زاهدان و تهران-مشهد و تهران-تبریز را نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که مسافرینی که در شهرهای بین راهی هستند سهمیه ندارند یا مجبورند با قیمت بالاتر بلیط‌های مسیر بیشتری را تهیه کنند. نمی‌صرفد و بیشترشان ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی مسیر را طی کنند
نظرات بیشتر