زیان ساخته شده بر مبنای فاکتورهای ساختگی بین خودروسازان و قطعه سازان تابعه خودشان را کسی باور نمی کند چرا که با یک سوم قیمت این خودرها می توان خودرو روز دنیا با متوسط مصرف 4 لیتر را خریداری کرد پس راه تخمین زیان را اشتباه رفته اید زیان واقعی که باید محاسبه شود زیان کشور در مصرف بنزین و گازوئیل با حداقل سه برابر متوسط روز دنیا می باشد یعنی روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین و 60 میلیون لیتر گازوئیل با استفاده از محصولات این خودرو سازان به صورت مستقیم به اقتصاد کشور زیان وارد می شود البته زیان های غیر مستقیم را حساب کنید کشته ها تعمیرات اتلاف وقت و زمان آلودگی و نتایج مرگبار ان بر سلامت افراد و .... به راحتی می توان به این نتیجه رسید که اگر خودر سازان به قول خودشان زیان ده تعطیل شوند و فقط بر مبنای تفاوت مصرف بنزین و گازوئیل ناشی از واردات خودرهای کم مصرف در نظر گرفته شود در طی چند سال می توان کل زیانهای ناشی از حضور خودر سازان بر اقتصاد کشور را رفع کرد
والا ما یک میلیارد زیان انباشته داشتیم مجبور شدیم در تولیدیمونو بستیم. چطور ممکنه با اینهمه زیان شرکتی بتونه به فعالیت ادامه بده تازه تولیدشم بالا ببره و هر روز یه محصول بنجل هم رونمایی کنه؟
یه کم این زیان مشکوک میزنه.
ضمنا این چیه صنعتیه که قطعه ساز تاراضی خودرو ساز ناراضی خریدار ناراضی فروشنده ناراضی خدمات پس از فروش ناراضی مردم ناراضی دولت ناراضی پلیس راهور ناراضی محیط زیست ناراضی و باید همچنان به تولیدش ادامه بده؟
قانونا شرکتهای زیان ده که زیانشون بیشتر از سرمایشون باشه باید اعلام ورشکستگی و تعطیل کنن.
اگه خودرو سازان قیمتهارو 100برابر کنند بازم زیانده هستند چون باید دست بخش خصوصی باشد وقتی 70درصد نیروی مازاد داشته باشی توان پرداخت هزینه ها رو نداری تعدیل نیرو و واگذاری به بخش خصوصی تنهارا نجات خودرو سازان
مردم بیصبرانه و از اعماق دل و با چشمانی امیدوار منتظرند تا این دو تا خودروساز (چه خودروی خانواده چه تجاری چه باری) به حق آه دل بازماندگان همه کسانی که بر اثر تصادفات جاده ای و تصادفات پراید یا بنز ده تن یا آلودگی شهرها یا .... از دست رفتند بخورند زمین و منحل بشند. صبح روز ورشکستگی و بستن این دو تا کارخانه همه مردم فریاد شادی سر میدن و شیرینی پخش میکنند. والله العظیم این احساس خیلی از مردمه
اولا به والله قسم دروغ میگن که زیان میکنندآشغالهایی که این شرکت هاتولیدمیکنندهمه اش سوده منتهااینهامردم روشناختن این خودروهاصلاخودرونیست قیمتش هم ده برابرازقیمت فعلی بایدکمترباشه دوماانشالله آه قشرفقیرومستضعف دامن خودروسازهاروبگیره تمام کسانیکه در جاده هاکشته شدن خونشان به گردن خودروسازه دولت هاکه درش روتخته نکردندخودروسازخارجی حاضره بایک دهم این قیمت هاخودرودرجه یک بیاره
اگه زیان ده هستند چرا تولید میکنند!!!تعطیل کنید چندین سود واسه کشور دارد!اول دیگه ضرر نمیکنند دومتوسط مردم نفرین نمیشوند!سوم میزان کشته ها نصف میشود!چهارم خودرو با کیفیت وارد میشود!پنجم مصرف بنزین نصف میشود!ششم الودگی هوا در شهرها کاهش پیدا میکند !هفتم رو بقیه بگن!!!!
.قیمت خودرو را طی چند سال ده برابر کرده اند بعد چنین ادعایی دارند؟؟؟
راه حل فقط جاروکردن تمام مدیران خودرو سازی کشور وانتصاب انسان های سالم وبا انصاف است.