بنزین تولیدی اکثر پالایشگاه ها یورو 4 می باشد. ولی گازوئیل تولیدی به دو صورت یورو 4 و معمولی تولید می شود. لذا آلودگی هوا بیشتر به دلیل همان گازوئیل های معمولی بوده و البته فرسوده بودن خودروهای دیزلی این امر را تشدید نموده است. البته مازوت سوزی نیروگاه ها در فصل سرما آلودگی نیز عامل دیگر آلودگی می باشد. از کارکنان یکی از پالایشگاه های کشور.
قطعی برق و قطعی گار شهری میتواند تبعات امنیتی داشته باشد مردم بی برق یا بی گاز در زمستان کف خیابان خواهند بود ولی بخاطر آلودگی هوا کسی شلوغ نمیکند و خطری تهدید جایی را نمیکند از این ستون به اون ستون فرج است کسی دلش نمیخواهد شر درست بشود اونم در اوصاع و وضعیت فعلی. مازوت که سهل است قیر هم لازم باشد گاز خانگی و برق خانگی قطع نشود سوزانده میشود اینقدر مساله پیچیده نیست. اهم فی الاهم
هیچ چیز در کشورما (کشور خودشان ) استاندارد نیست همه دروغ می گویند بمحض اینکه مجوز استاندار را گرفتند تمام مقررات را به طمع درآمد بیشتر کنار می گذارند .
تا وقتی که بفهمیم بنزین و گازوئیل باید لیتری ۵۰ هزار تومان باشه تا وقتی که بفهمیم در کشوری با درآمد سرانه ما نباید اینقدر خودروی شخصی وجود داشته باشه تا وقتی بفهمیم به خودروی بالای ۲۰ سال نباید اجازه تردد داد تا وقتی که بفهمیم نباید با مفت فروشی انرژی ثروت ملی را تباه کنیم و باید این انرژی را صادر کنیم و با پولش تولید و رشد اقتصادی را تقویت کنیم و ......