ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
آقای رییس جمهور شما قول آزادسازی واردات رو داده بودی!!!شما دارید بنفع خودرو سازان وبعبارت دیگر جلو ورود تکنولوژی جدید رومیگیرید.جلوی پیش صنعت رومیگیرد.چراباید یک خودروی ساخت داخل 14000هزار دلارباشد .اگرخودروهای ساخت روبرای فروش دربازارهای خارجی درمعرض فروش بزارید .هیچ مشتری ندارد.چه از نظر کیفیت وچه از نظر قیمتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
چطور به صلاح هست ۳ میلیارد دلار رو بالا بکشن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
اگر خودرو وارد کنند در خودروهای داخلی باید تخته شود. که این کار هیچوقت اتفاق نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
داوود منظور چه ارتباطی با چای دبش دارد؟ وقتی دلار ها رو به چای دبش میدادن از نظر ایشان صلاح بود؟
حسين
|
Sweden
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
اگر سرانه ي مصرف چاي براي هر ايراني ( از ٠ تا ١٠٠ سال)را به طور متوسط ١ كيلوگرم چاي در نظر بگيريم. بنابراين ميزان مصرف چاي در كشور سالانه ٨٠ هزار تن مي باشد.

اگر توليد چاي داخلي را صفر در نظر بگيريم. محاسبات ساده تر مي شود.

اگر قيمت چاي وارداتي را به طور متوسط هر كيلو ١ دلار در نظر بگيريم، ميزان ارز مورد نياز براي واردات چاي سالانه ٨٠ ميليون دلار مي شود.

اگر ميزان مصرف چاي براي ٤ سال را يكجا حساب كنيم، ارز مورد نياز مي شود ٣٢٠ ميليون دلار

اين يعني ارز اختصاص داده شده براي واردات چاي، ١٠ برابر بيشتر از واردات مورد نياز بوده است.

اين يعني سال هاي قبل هم كه چنين اعداد هنگفتي به وارد كنندگان چاي پرداخت ميشده است، هم فساد بوده است. فساد فقط در انحصار اختصاص ارز به چاي دبش نبوده است. آن ٣٠-٤٠ درصد ديگر در همين بازه ي زماني را هم بررسي كنييد. آنها هم ١٠ برابر ارز گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
در جواب حسین آقا قیمت هر کیلو چای متوسط 5-10دلار است و جمعیت کشور با مهاجران و توریست را باید حدودا 90 میلیون در نظر بگیری و مصرف چای هر نفر بطور متوسط در ایران 2 کیلو گرم است.و این همه محاسبات را عوض می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
۱۳:۳۷
سرانه مصرف چای هر نفر در کشور سالیانه 1.1 کیلیوگرم و میزان نیاز کشور حداکثر 100 هزار تن در سال هست. برای منافع شخصیت آمار رو تغییر نده و یه سرچ در اینترنت بزن
حسين
| Sweden |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
سپاس از توجه شما. درحال حاضر قيمت عمده فروشي چاي در كشور سوئد ( در حد چند صد كيلو) به صورت بسته بندي شده و آن هم چاي درجه يك و آن هم بعد ازتورم اخير كمتر از ٣ دلار است. قيمت چاي وارداتي ايران با هزينه ي حمل بسيار كمتر، در حجم ميليون كيلو به ١دلار و كمتر از آن بسيار نزديكتر خواهد بود تا ١٠ دلار.
حسين
| Sweden |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
علاوه بر اين اگر سهم واردات شركت دبش را كه فقط براي سالهايسوم و چهارم بالاي ٦٠ درصد بوده است را در نظر بگيريم. با احتساب ساير وارد كنندگان ميزان ارز اختصاص داده شده در طي ٤ سال براي چاي بالاي ١٠ ميليارد دلارميشود. اين يعني ارز اختصاص داده شده حتي مي تواند تا ٣٠ برابر بيشتر بوده باشد.
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
مافیای خودرو چنبره زده و دست از سر مردم و مملکت بر نمیداره . اقای منظور میشه بگید خسارات ناشی از تولید خودرو تاریخ مصرف گذشته و بیکیفیت چند میلیارد دلار در سال به مملکت خسارت میزنه ؟ شما میدونستی تولیدات بی کیفیت داخلی با این قیمت های جومی دو برابر میانگین خودرو روز سوخت مصرف میکنه ؟ به نظر میاد یه عده ای به عمد میخان به بهانه تولید داخل کل منابع مملکت رو به تاراج ببرن و بیستر و بیشتر مردم رو عصبانی کنن. مشخصه که نبود ارز برای واردات خودرو با رو شدن این 3.5 میلیارد جنجالی بهانه ای بیش نیست و به عمد نمیخان قیمت خودرو کاهش پیدا کنه و مردم همین خودروهای داخی بی کیفیت و تفاله های مونتاژی چینی رو با قیمت گذاف خرید کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
خداوند هرچه مافیا وسلطان وگروه های اینچنینی وجود دارد را ذلیل ومرگ دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
چطور برای تامین ارز قطعات خودروهای مونتاژی آشغال چینی پول دارید ( البته که خودروهای به اصطلاح ایرانی هم بیش از نیمی از قطعاتشون چینی هست)ولی برای واردات که بسیار هم کم هزینه تر هست پول ندارید؟ معلومه سود کجا خوابیده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
برای اینکه تهاتر میکنند با پول نفت نه اینکه مثل کره جنوبی پول کشور را بلوکه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
معاون رئیسی درست گفته که نباید به واردات خودرو ارز داد در ضمن جلوی تخصیص ارز به چای را هم گرفته اند، اگر الان هم ادامه داشت حرف شما درست بود. چرا نه ماه است این فرد تخلفش مشخص شده، هیچ برخوردی نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
فرض کنید از محل واردات خودرو های کم مصرف، بنزین در کشور حدود 50 درصد کمتر مصرف شود. می شود روزانه 50 میلیون لیتر بنزین که می توان صادر کرد و از محل صادرات بنزین خودرو وارد کرد . قیمت بنزین را هم لیتری 7000 تومان در نظر بگیریم یعنی هر هفت لیتر بنزین یک دلار گیر ایران بیاید میشود روزانه 7 میلیون دلار و ماهیان 210 میلیون دلار و سالیانه 2500000000 دلار که معادل واردات بنزین در کشور است . اما با انجام اینکار اولا آلودگی کمتری بخاطر مصرف کمتر بنزین خواهیم داشت دوم خودرویهای با کیفیت وارد کشور شده و رقابت خودور سازان را بیشتر می کند سوم پیشرفت بیشتری در صنایع خودرویی اتفاق خواهد افتاد 4 هزینه کمتری بر اقتصاد خانواده ها در دراز مدت تحمیل خواهد شد و همچنین باعث کار افرینی بیشتر به دلیل ورود تکنولوژی خواهیم داشت. یک حساب و کتاب ساده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
فکر میکنی آقایان کشوری و لشکری و حکومتی از این حساب کتاب ها خبر ندارن؟
چرا بهتر از من و شما میدونن ولی سودشون تو قالب سازی لگن حلبی به جای خودرو با 4 برابر قیمت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
مشکل در ارزانی بنزین است نه پر مصرف بودن خودروها
علی
| Canada |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
عزیز محاسباتت تا حدی درست است اما چون ایرانی ها عادت دارند زیاد خودشان را تحویل بگیرند به این فکر نمی‌کنند که میشه با دوچرخه رفت و آمد کرد و این پول خیالی را صرف توسعه کشاورزی بکنیم که مردم در آینده از گرسنگی نمیرند.یکی میمرد از درد بی نوایی
یکی میگفت زردک میخواهی
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
آقای منظور با میرسلیم فامیلی یا رفیقی؟ ما از این دوستا نداریم خب تو چه کار کنی؟
نظرات بیشتر