باسلام ،
خودروی های بین 1000 تا 1500 سی سی شامل خودرهای داخلی مانند پراید ، کوییک ، تیبا و سانا است که معمو لا افراد متوسط و معمولی جامعه مصرف کننده آنها هستند و بدلیل کیفیت پائین این خودروهای داخلی همواره در حال تعمیر آن هستند از طرفی میزان مصرف بنزین این خودرهای داخلی با حجم موتور ذکر شده همانند خودروهای بالای 2500 سی سی است ، لذا به منظور کمک به آحاد متوسط جامعه و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شایسته تر بود که حقوق ورودی آنهارا هم 4 درصد می کردند . مطمئناً این تصمیم برای کمک به ارتقاء کیفیت خودرو سازی که هیچ رقیبی را در اطرف خود نمی بیند هم مفید بود.
سود بازرگانی صفر شده است. منتها اغلب خودروهای با کیفیت هیبریدی دارای قیمت بالای 20 هزار یورو هستند. باید همزمان سقف قیمتی هم اصلاح گردد. وگرنه مشکل سرجایش باقی خواهد ماند. یا اینکه تعداد کمی از خودروهای چینی می توانند وارد شوند.
تعرفه رو مثلا صفر کرده اما خودرو ده واسطه طی می کنه به دست مردم می رسه ده تا ارزش افزوده ده درصد حساب کنید ببینید چند درصد فقط می ره تو جیب خودشون آخرش می بینی ۳۰۰ درصد گرونتر از قیمت جهانیش دست مردم می رسه اصلا شما تا حالا دیدید کاری به نفع مردم انجام بدن؟
خودروهای هیبریدی خدمات پس از فروش مناسب تو ایران ندارند دچار مشکل جدی میشوند
مشخص نیست چرا واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع هست واقعا دچار مشکل هستیم من تو کار معدن هستم داریم از مدلهای قدیمی با قیمتهای سرسام آور استفاده میکنیم واقعا تز درستی نیست خیلی مشاغل مانند راه سازی کشاورزی مرتع داری و صنایع به ماشینهای قدرتمند نیاز دارند چرا فکر میکنیم همه چی لوکس هست!!!
ای لابی های چهازچرخ سازان داخلی، جهت ادامه ی رسالت خویش مبنی بر آلودگی سازی هوا و ادامه ی مصرف بنزین صدی خدا لیتر بیایید و گریبان بدرانید تا بتوانید دنا و تارا را بیست هزار دلار به مردم بچپانید و سالها همان را به فروش رسانید و مردم را از داشتن خودرو مناسب کم مصرف بروز با قیمت مناسب محروم نمایید.
اگه اقتصاد و مملکت رو دوست دارید تنها راه رشد و ترقی و حمایت از مردم پیوستن به تجارت آزاد جهانی است تمام کشورها حتی همسایه های ضعیف هم عضو هستند...بازار براساس رقابت خودش به نفع مصرف کننده بالانس میشه همه دنیا اینجوری هست. اصلا ما در معنویت و انسانیت در دنیا اول هستیم قبوله ولی در اقتصاد ضعیف و ناتوان ...پس بهتر نیست دست از بلدم بلدم برداریم و هی دوووولت من و دوووولت قبلی نکنیم یه الگوی اقتصادی از کشورهای پیشرفته مثل سویس برداریم و اجرا کنیم
خودروی های بین 1000 تا 1500 سی سی شامل خودرهای داخلی مانند پراید ، کوییک ، تیبا و سانا است که معمو لا افراد متوسط و معمولی جامعه مصرف کننده آنها هستند و بدلیل کیفیت پائین این خودروهای داخلی همواره در حال تعمیر آن هستند از طرفی میزان مصرف بنزین این خودرهای داخلی با حجم موتور ذکر شده همانند خودروهای بالای 2500 سی سی است ، لذا به منظور کمک به آحاد متوسط جامعه و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شایسته تر بود که حقوق ورودی آنهارا هم 4 درصد می کردند . مطمئناً این تصمیم برای کمک به ارتقاء کیفیت خودرو سازی که هیچ رقیبی را در اطرف خود نمی بیند هم مفید بود.