بیشتر این جریمه های تخلف سرعت برای 5 الی 10 کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز در اون مسیره که گاهی واقعا اجتناب ناپذیره باید بین اختلاف 5 الی 10 کیلومتر و سرعتهایی که اختلاف بسیار بیشتری نسبت به سرعت مجاز دارند فرق قائل شد.
شما میخواید آمار تصادف کم بشه همینجوری الکی گواهینامه ندید.
والا بیشتر تصادفات مربوط به کسانیه که تازه گواهینامه گرفتند وگرنه افرادی که پایه یک و دو دارند خیلی هم مقررات رو رعایت میکنند.
سخت گیری رو تو گواهینامه دادن اعمال کنید نه از جیب مردم
تعجب میکنم چرا این همه افسر تحصیل کرده که از وضعیت جاده ها،غیراستاندارد بودن خودروها و... باخبرند حرفی نمیزنن و فقط جریمه رو برای مردم بدبخت درنظر میگیرن..بابا اول زیرساختها و فرهنگ سازی رو درست کنید بعد زاغ داع کنین??
به جز سه چهار استان نورچشمی تو بقیه استان ها وضعیت جاده ها و معابر افتضاحه. یهو وسط جاده میری رو یه چاله وحشتناک خود پلیسم دقیقا سر چاله ایستاده که از واکنش غیر ارادی راننده سو استفاده کنه و جریمه کنه. این که پلیس نیست سر گردنه گیره........
هزینه جرم در ایران به ویژه در رانندگی بسیار پایین است حداقل 20 برابر باید بشه حتی بیشتر اونوقت خواهید دید کسی جرات تخلف داره یا خیر .
تنها مشکل افزایش جریمه ها ایجاد فساد توسط پلیس است که به جای جریمه رشوه بگیره که اون هم باید توسط خود پلیس ساز و کاری تعریف بشود تا اتفاق نیافتد
در حقیقت به جای کنترل تمام رانندگان پلیس را کنترل کنید
افزایش جریمه همان کتک زدن بچهها ی تنبل در مدرسه است ایاتنبلها درسخون میشند نه!!! بلکه لجباز تر میشند !!! شما خودروهای باکیفیت روزدنیا واستاندارسازی جادها وآموزش و فرهنگسازی مردم و آرامش مردم را انجام بدید اگر بفکر جان مردم هستید ولی اگر بفکر درامد هستید همین روش درست است مثل افزایش سن بازنشستگی ادامه دهید نتیجه نزدیک است