یک مشکل هم این هست که دولت بر قیمت دلار سوبسید میده و با ارز پاشی قیمت رو در 60 نگه داشته که اگر واردات آزاد بشه دلار میره بالای 100 گمرکی سنگین که دولت برای واردات میگیره هم بخشی از سوبسید دلار را دارد پس میگیره.
که همه اینها مربوط به کاغذ پاره هایی به نام تحریم میباشد.
الان مردم مجبورن پراید دست دوم بگیرن ۳۰۰،۴۰۰ تومان و پژو پارس دست دوم، ۶۰۰-۷۰۰ تومان ... اونوقت تویوتا دست دوم عالی، ۴۰۰-۵۰۰ تومان هست تو دوبی ولی در شان مردم نیست که سوار تویوتا دست دوم بشن ؟؟؟؟؟؟؟
در شان مردم هست ماشین ۲۰ سال کارکرده داخلی بگیرن ۳۰۰ تومان، ولی تویوتا ۱۰ سال کارکرده ، نباید سوار شن چون تو شان مردم نیست ؟؟
مردم می تونن با دارایی شون تو خارج کشور، خودرو بخرن و وارد کنن، این جمله ارز نیست و قیمت دلار و بهانه هست که خودرو خارجی رو محدود وارد کنن و چند برابر قیمت کارخانه تولیدکننده به مردم بفروشن
چندین برابر قیمت کشورهای دیگر دنیا، به مردم ماشین می فروشن و بعد میان میگن عوارض ۱۰۰ درصد هست؟؟ اگه عوارض ۱۰۰ درصد بود، چطور خودرو ۵۰۰ میلیونی رو وارد می کنین و ۳-۴ میلیارد می فروشین؟ اینکه شد نزدیک ۱۰۰۰ درصد ؟؟
1-منظم و جمع وجور کردن وزارت خانه ها و ادارات
2-دلار
3-قیمت خوراک پوشاک
4-بازسازی کل جاده های کشور و ساختن اتوبان های متعدد چند باند
5-خودرو قیمت پایین کیفیت بالا
افکار خیلی از مردم ما مربوط به بیست سال پیشه. الان خود آمریکا روی خودروهای برقی چینی تعرفه 100 درصدی گذاشته! البته بازار خودرو باید در داخل رقابتی و سالم باشه و یارانه های غیرمستقیم اصلاح بشه.
که همه اینها مربوط به کاغذ پاره هایی به نام تحریم میباشد.