چرا دولت از خودروسازها دل نمی کند ؟
چرا خودروسازان را به حال خودشان رها نمی کند؟
چرا هم طمع تعرفه گمرگی دارد و هم مدیریت و دخالت در امور خودروسازان و هم تعیین قیمتهای دستوری ؟
پاسخ به این چراها دلیل وضعیت امروز خودرو و خودروسازی در کشور ماست...
در خصوص قطعات بی کیفیت. کمپرسور 207 بنده بعد از دو سال کار کردن پوسته اشت ترکید و یعنی تحمل فشار را نداشته و ترکیده است.
از نظر فنی جهت تامین قطعات لازم است دانش تامین قطعات را از تامین کننده های خارج از ایران خودرو (ایرانی و یا خارجی ) داشته باشند. حال با تامین قطعات بی کیفیت ایا این توان فنی را ندارند یا نمی خواهند قطعات با کیفیت تامین کنند. چون از چین می توان قطعات با کیفیت نیز تامین نمود. آیا از متخصصین استفاده می شود یا نه ؟؟؟؟!!!
آقای مدیر عامل ایران خودرو یک مرد جنگی به از صد مرد سیاهی لشگر
بستن مرزها و ارائه اینهمه رانت به شرکت های خودروسازی مگر چه نتیجه ای می تواند داشته باشد؟
وقتی گمرک ۱۰۰درصد هم داشتیم کلی خودرو خارجی وارد میشد یعنی چقدر ناکارآمد اینها. دلایلش می تونه داشتن سربار زیاد باشه. من اطلاعی ندارم
در کشور های در حال توسعه هم برای قدرت گرفتن یک صنعت شاید چند سال وارداتشو محدود کنند تا سازنده قدرت بگیره و توان رقابت پیدا کنه. اما یک عمر اینها نتونستن؟!
تنها راه نجات صنعت خودروی کشور رفع انحصار دولتی و برکناری دایمی کلیه مدیران فعلی خودرو سازان و واگذاری واقعی سهام دولتی به بخش خصوصی و افراد ذیصلاح است ضمنا وقتی زیان خودرو سازان جبران نمی شود انحلال تنها به صلاح کشور و مردم است.