این آقای غلامی اگر زن و فرزند خودش در غزه بودند و هر شب صهیونیستها برای دزدیدن و کشتن آنها حمله میکردند آنوقت از این حرفهای اتو کشیده و قشنگ غرب زده پسند نمیزد این روحانی بزدل باید بره درس فقه بگه به کار بزرگترها کاری نداشته باشه
نقد جناب غلامی بی مایه و فاقد مبانی اولیه استدلال منطقی است و در این شرایط همصدا شدن با منافقین در کوبیدن آقای میرباقری منافی بصیرت هم هست.اما نکته اول نقد این که جان انسان مهم است و رهبران باید در حفظ جان پیرمرد سالخورده بکوشند از بدیهیات است ولی جان همین انسان ولو جان امام زمان در صورت لزوم فدای دفاع از حق می شود. دوم در همه تعابیر معتبر اسلامی فدا شدن ولو به صورت انبوه برای دفاع از حق بلکه کشته شدن انبوه انسان ها به خاطر مشی باطل موج می زند چقدر آیات عذاب در قرآن دلالت بر نابودی کل بشر دارد. مصادیق ذکر شده از صفین تا کربلا هیچکدام درست نیست مخصوصاً کربلا کی گفته برای صلح نباید تلاش کرد تمام سخن آقای میرباقری مستند به شواهد این است که کوتاه آمدن در مقابل جنایتکاران صهیون بسیار بیشتر از مقاومت جان انسان و صلح را به خطر می اندازد.چهارم تقیه جا دارد، امام حسین علیهالسلام بلد نبود تقیه کند؟ امام خمینی در بحبوحه انقلاب نفرمود امروز تقیه حرام است؟ پنجم آن که مردن پیش چشمش تهلکه است نهی لا تلقوا بگیرد او به دست، جناب غلامی اگر مثل منافقین شهادت در راه حق را تهلکه میدانند بر ایشان حرجی نیست، ششم این که در مورد عملیات شهادت طلبانه بین علما اختلاف نظر است چه ربطی به سخنان آقای میرباقری دارد،سلمنا آقای میرباقری می تواند در این اختلاف جز موافقین باشد،مضافا این که suicideattack عملیات خودکشی است و در حرمت آن اختلافی نیست، اصل قضیه این است که آقا شهادت را تهلکه و خودکشی
می دانند، این که عملیات را شهادت طلبی بدانید و در جوازش تردید کنید معنی ندارد باید بگویید در این که عملیات انتحاری شهادت محسوب می شود اختلاف است. هفتم این که با قطعیت نمی توان حق را شناخت اولا صغروی است، سخن این است که در صورت شناخت حق جان را فدا کنیم، ثانیا این صغری باطل است اگر قطع به حق امکان نداشته باشد، اصولاً نقد بی معنی می شود، و متاسفانه این مبنای خطرناک در طول تاریخ مستمسک عافیت طلبان برای فرار از مسئولین بوده است. و نکته پایانی این که هر خزعبلی را نمی توان با عنوان بحث طلبگی تطهیر کرد، بحث طلبگی مبنا و روش دارد اگر قرار باشد رسانه ملی جز محکمات را بیان نکند باید این مختصر مباحث معارفی را هم تعطیل کند ثانیا واضح است که میرباقری و غلامی و هرکس دیگر
در رسانه ملی سخن بگوید، نظر خودش را بیان می کند، چه نیازی به تصریح است، به ویژه آنجا که فرد بدون نقاب و با اسم و رسم مشخص سخن بگوید
خدایا پدرومادرنویسنده ی این مطالب رارحمت بفرما که چقدر با تواضع موازین اسلام حقیقی رابیان فرموده وبرای کسانیکه میگویند جنگ وگشته شدن انبوه خودشان وتمام ایل وتبارشان تشریف ببرند گشته شوند ولی ابنگونه افراد مرگ را برای دیگران مبارک برای خودشان حرام میوانند
نظریات ایت الله میر باقری عین نظریات امام خمینی است. بروید صحیفه امام را بخوانید. بلکه تند تر از ایشان است. متاسفانه سطح سواد حوزوی برخی نیز افول کرده. اسمع وفهم
باسلام بربه روح پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس
ااین بحث که عملیاتهای شهادت طلبانه هنوز از نطر علمای شیعه مورد بحث است واجتماعی بر صحت آن نیست جای بحث وبررسی دارد آیا کسی از علما هست که جواب این طلبه را بدهد وموصوع را برای مردم روشن کند که آیا عملیاتهای استشهادی از نطر اسلام قابل قبول است یا نه چرا که این شبهه میتواند بعدها موجب گرفتاریها ومععضلات فراوانی برای کشور وحکومت وکلادتشیع گردد بخصوص که در این برهه از زمان که دشمنان ایران واسلام جنگ ودندان نشان می دهند وخط ونشان می کشند
قبلا هم چند بار سخنرانی میر باقری رو از تلویزیون دیدم
غیر از اینکه از لحن صحبتش خوشم نمیاد
حس میکنم خیلی مغروره و اصلا دو ساله که حتی به تصویر ش
هم نگاه نمیکنم
ولی این چند روز یقین پیدا کردم حس من نسبت به این آقا اشتباه نبوده
گرچه برای نظر دادن برای سید من خیلی احتیاط میکنم
اگه این آقایان هم درزمان جنگ جبهه میرفتن یا عزیزی ازدست میدادند یا حداقل سواد ودرک اینوداشتن که بفهمند که جنگ علاوه بر کشتار چه مشکلات اقتصادی به بارمیاوردوفشارمضاعف برمردم میآورد هیچوقت ازجنگ وخونریزی وکشتار حرف نمیزدند
جالب بود اولین باربود ک از زبان تحصیلکرده دینی شنیدم ک براساس مدارک معتبر امام حسین ع تا روز وقوع حادثه عاشورا دنبال راه گریز از مهلکه جنگ بخاطر حفظ جانها میگشتند. یعنی بعد از اینکه راهی نیافتن جوانمردانه در مقابل دشمن ایستادن ولیتا بحال به ما میگفتن ک ایشان با وجود اینکه میدانستن ک وارد صحنه جنگ میشون و مردم هم جلو ایشان را میگرفتن ک آقا نروید ولی ایشاناصرار به ادامه راه داشتن و حتی همینطور ک بارها شنیدید از همین متخصصان دروغگوی دین میگویند ک حضرت شب قبل از تاسوعا چراغها را خاموش کردند و گفتند هر کس میخواهد برود جوری گفتن ک انگارده تا لامپ هزار وات روشن بوده بابا تو اون بیابون اونزمان ک چربی و پیه هم گیر نمیومده ک بسوزونن واسه روشنایی این دروغا چیه سالها تحویل مردم میدید همین داستانها پیش زمینه بحث کشته دادن فله ای این بابا میشه چرا انقد از دین و امامان چهره های خشن و متجاوز و الاف و بیکار ساختید در صورتیکه من از عالم دینی موجه شنیدم ک هر یک از امامن شغل داشتن و فعالیت اقتصادی میکردن ن اینکه بیکارالدوله فقط برن مسجد نماز جمتعت و نماز میت و مراسم ختم پول بگیرن کاش یبار بازنگری توسط عالمان حقیقی و راستین و شجاع دینی درشناساندن دین واقعی اسلام و ائمه صورت میگرفت اونوقت شاهد دین گریزی جوونا نبودیم حتی کشتن صدها نفر در یک روز و گردن زدنشان توسط حضرت علی دروغی محضه امامان رافت و مهربانیشون زبانزد بوده ن قساوت و بیرحمیشون امام علی ع میفرماید اگر خلخال به پای زن یهود بره من غصه میخورم اونوقت یسری مفتخور میان میگن از مسلمانان تلی از کشته بسازیم تا بسوی حق بریم مرتیکه تو غلط کردی راجب به جنگ هشتساله هم همانموقع ک بعضی یگانهای سپاه زیاد تلفات میدادن امثال شهید باکری و شهید همت و... معترض میشدن ک مردم فرزندانشون رو ندادن ک ما ب مسلخ ببریم ک تازه اونزمان بعلت کمبود تسلیحات و امکانات کشته دادن ایران غیر قابل اجتناب بود همه دنیا ی طرف بود ایران یطرف با دست تقریبا خالی در اوایل جنگ و حتی قدرت تسلیحاتی ایران و عراق تا پایان جنگ اصلاقابل قیاس نبود