مدت ۲۰ است که دولتها، حتی اجازه از مازوت را در کشتی های اقیانوس پیما نمیدهند
و چنانچه کشتی مبادرت به اینکار کند ، در اولین بندر توقیف و جریمه ای بیش از ارزش
کشتی را از مالک آن میگیرند چون مازوت بسیار سمی سرطانزا ست و ولی ما در شهرها
ی بزرگمان بی محابا ، داریم بشدت مازوت سوزانده و بنزین مخلوط با نفتای سرطانزا پتروشیمی را هم به مقدار زیاد میسوزانیم و سونامی سرطان راه افتاده ولی هنوز به اوج
الانهمین شهرک مهرگان مشهد ساعت 7به بعد راحت بوی سوختن مازود میاد و دودش هم مشاهده میشه که سرازیر میشه به سمت مشهد تنفس سخت میشه تو ارتفاع منطقه مسعولین تو اون ساعت کجا هستن در خونه هاشون کنار بخاری نشستن
مشکل اصلی اینه که مازوت و گازوئیل تولیدی گوگرد بالایی داره. پالایشگاهها هم چند دهه هست که بیخیال و بیعار هیچ کاری برای کاهش اون انجام نمیدن. چون نه رقابتی هست نه بازخواستی.. یادتون اتوبوس ولوو و اسکانیا نو میومد بعد از شش ماه مثل تراکتور دود میکرد. این نتیجه مافیای پالایش و بی مسوولیتی دولتها و روراست. از خیلی وقت پیش.
مگه نصب فیلتر برای مازوت با اون حجم از آلودگی جواب میده؟
روزانه چند صد تن ذرات جامد و گوگرد از نیروگاه شازند اراک در زمان مازوتسوزی خارج میشه، با چه فیلتر و چه تکنولوژی میشه این حجم از آلودگی را مهار کرد؟؟؟
تنها راه استفاده از گاز طبیعی هست برای شهرهایی مثل اراک، که نیروگاه مستقیما هوای شهر را نابود میکنه
بجای صادرات گاز به ترکیه و عراق ..................
و چنانچه کشتی مبادرت به اینکار کند ، در اولین بندر توقیف و جریمه ای بیش از ارزش
کشتی را از مالک آن میگیرند چون مازوت بسیار سمی سرطانزا ست و ولی ما در شهرها
ی بزرگمان بی محابا ، داریم بشدت مازوت سوزانده و بنزین مخلوط با نفتای سرطانزا پتروشیمی را هم به مقدار زیاد میسوزانیم و سونامی سرطان راه افتاده ولی هنوز به اوج
نرسیده است