تو محل ما فقط یک نانوایی قیمت را رعایت میکند و بقیه با دوز و کلک های متداول قیمت ۲ تا ۴ عد نان را می گیرند و یک نان تحویل می دهند.
سامانه ۱۲۴ هم که برای شکایت در نظر گرفته شده حداقل ۲ الی ۳ ساعت افراد شاکی را پشت خط نگه می دارد و آخر هم پاسخگو نیست .
داد دلمان را به چه کسی بگوییم.
بنظر میرسد مسئله آرد و نان همیشه یک طرفه بررسی میشود
معادله خیلی ساده است
دولت محترم خود تمام هزینه های سر بار تولید نان را در هر سال چند بار افزایش میدهد
از قبیل حق بیمه کارگر و دستمزد و مایه خمیر و هزینه آب و برق و گاز و سرویس نگهداری ماشین آلات و فقط یک آرد یارانه ای آن هم هر بار موقع خرید آرد سهمیه را بدون ارائه هیچ توضیحی کاهش میده که باعث ایجاد مسائل عنوان شده درگزارش شده است.
به نظر می رسد چنانچه دولت محترم به صورت تدریجی قیمت آرد را آزادسازی نماید و کلا از اقتصاد دستوری خارج شود میتوان انتظار داشت این امر به سامان برسد و رقابت سالم در ارایه نان با کیفیت به دست مردم باشد اینجانب نسل سوم یک نانوایی بیش از هفتادساله میباشم.
اگر مبلغ یارانه که دولت میگه رو تقسیم بر ۸۵ میلیون جمعیت کنی میشه نفری ۱۶۰۰۰۰۰ در سال که روزانه میشه تقریبا ۴ هزار تومن...که مبلغ بسیار کمی است...
دولت داره روزی ۴ هزار تومن به هر نفر مثلا یارانه نون میده که از گرسنگی نمیریم
بعد سر مردم و نونوا و ....منت میذاره...
مطمئن باشید اگر قیمت نون رو آزاد کنی جوری آزاد میشه که به نفع دولت باشه.
بعدشم هزینه های نونوایی فقط آرد نیست...
هزینه اجاره..دستمزد ...بیمه...آب برق گاز...بهداشت...استهلاک و نوسازی دستگاهها...
دولت برای جریمه و پلمپ نانوایی متخلف الترناتیو تامین نان ندارد.
یک راه حل تامین نانوایی های کانکسی است بطور موقت تا تعیین تکلیف نانوایی متخلف در محل مناسبی نزدیک نانوایی نصب می شود.
بدرد مواقع بحران ها مخصوصا زلزله هم می خورد.
البته بهتر است کوره این نانوایی ها از عایق بندی خوبی برخوردار باشد.
هم مصرف انرژی و هم ایمنی
نانوایی های سنگکی تبدیل به سر گردنه شده و تعزیرات نیز خواب است.
۹۰ درصد نان ها را کنجدی میپزند (۴ تا دونه کنجد میریزن روش) و بالاجبار به مبلغ ۱۰ هزار تومان به مشتری میدهند
اگر یک شاطر متخلف را به درون تنور هدایت کنند، هرگز وقتی مشتری ۱ نان میخرد؛ هرگز با سر انگشتانش ۲ بار صفحه کارتخوان را لمس نخواهد کرد که قیمت نان ۲ برابر محاسبه گردد
سامانه ۱۲۴ هم که برای شکایت در نظر گرفته شده حداقل ۲ الی ۳ ساعت افراد شاکی را پشت خط نگه می دارد و آخر هم پاسخگو نیست .
داد دلمان را به چه کسی بگوییم.