دوست عزیز اینکه می فرمایید صنعت خودرو، کاملا اشتباه است. چون خودروسازی ما صنعت نیست، چرا که صنعت یعنی پیشرفت، شکوفایی، مشتری مداری، توسعه، حرکت رو به جلو . حالا کدام یک از این مولفه ها شامل خودروسازی ما میشود. هیچ کدام. دوماً همون بهتر که این خودرو سازی کاملا خصوصی شود و دست دولتی ها قطع گردد چرا که بیشترین مشکل در خودروسازی ما همون دولتی ها هستند
هر موقع میخواهد یک رانتی حذف بشه و منفعت یک عده خواص از بین بره از همین جملات تکراری که باعث از بین رفتن منافع مردم میشه استفاده میکنند. چقدر این جملات آشناست.
فاجعه تر اینستکه کروز از طریق سهامدار واسط (برای گم کردن رد)، سهامدار شرکتی بازرسی بنام ISQI هم هست که در سکوت مطلق سازمان ملی استاندارد ایران، کل بازار بازرسی خودرو کشور توسط شرکت ISQI انجام می شود. یعنی خود می سازند و خود تایید کیفی می کنند. و نتیجه آن هم شده آنچه می بینیم.
راستشو بخواین آنقدر بی اعتمادی نسبت به حرف مسئولین بوجود آمده است که تعارض منافع آقای خضریان با مدیریت کروز بر ایران خودرو نیز میتواند یکی از گزینه های روی میز باشد وگرنه اگر بجای شرکت کروز مثلاً فلان شرکت بزرگ تولید ظروف کریستال سهامدار عمده ایرانخودرو میشد، آنگاه مشکلی نبود؟ طبیعی است یک قطعه ساز با توجه به اشرافی که در تولید خودرو دارد بهتر میتواند یک مجموعه خودروسازی را مدیریت کند. اما تجربه نشان داده هر جای این کلاف سردرگم را که دست بگیرید، باز هم از بخش خصوصی واقعی خبری نیست و موضوع طبق معمول به رانت و ویژه خوارای مرتبط میگردد.
اتفاقا خیلی امکان پذیره که قطعه ساز یک شرکت بزرگ تر یا بخش زیان ده رو صاحب بشه..مثلا در آلمان یک شرکت تامین کننده تلفن های گیگاست بخش تلفن های رومیزی زیمنس رو خریداری کرد..گیگاست تامین کننده بخشی از قطعات زیمنش در تلفن رومیزی بود..که زیمنس در این بخش زیان ده بود..ا
از جوابهای مردم زیر این نوشته مشخصه که مردم چقدر با نویسنده هم نظر هستند صنعت خودروسازی ایران کلا انحصاری هست پس چه بهتر به یه شرکت قطعه ساز واگذار بشه بلکه در آینده این رویه برای بقیه صنعت خودروسازی هم اتفاق بیفتد و از انحصار به رقابت روی بیاره وگرنه بخواد مثل قبل باشه به جز زیان برای مردم چیزی دیگر ندارد