آخه چرا حرف بي ربطي ميزني ؟ كه ميگويي بي تدبيرع دولتهاي قبلي در ثابت نگهداشتن قيمت بنزين ! در همان سالها قيمت بنزين با مصوبه مجلس افزايش پيدا ميكرد و دولت اجرا . ضمنا چرا جرات نميكنيد در باره اين خودروهاي اشغال ايران خودرو و سايپا با اين مصرف زياد گزارش تهيه كنيد؟ همچنين افزايش پلكاني دولتهاي قبلي بهتر بود يا افزايش از 100تومان به 400 تومان ؟ حداقل به اندازه يك ارزن يا جو وجدان داشته باشيد . ضمنا بعيد بنظر ميرسد كه شهامت انعكاس اين نظر را داشته باشيد!
خوش به حالتون!!!...ما اینجا لیتری نزدیک دوهزار تومن واسمون آب می خوره
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
ماشین هیوندایی سوناتا و آزرا چی؟ اون رو هم بگو که قیمتش یک سوم ایرانه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
||
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
میشه بفرمایید درآمد ماهانه شما چقدره؟!
ناشناس
||
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
آيا حقوق و دستمزدي که ميگيري با اينجا يکي است؟
آيا کره جنوبي داراي منابع نفتي است؟
آيا رفاهي که در آنجا وجود دارد اينجا وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است پس براي چه رفتي؟
آيا فکر کردي و نظر دادي؟
قابل توجه اقتصادان نان دولتی : الان هم دیر نشده باز میتوان قیمت بنزین را در عرض دوسال بطور معقول طوری افزایش داد که کمترین میزان تورم را در کشور داشته باشد بدین شرح 1-)سه ماهه چهارم سال جاری بنزین سهمیه ای موجود در کارت ها سوخت به قیمت هر لیتر دویست تومان و بنزین آزاد کماکان لیتری400 تومان به شرط اعلام 60 یا 75 لیتر بنزین سهمیه ای تا پایان سال جاری 2-)از ابتدای سال90: قیمت بنزین باقیمانده در کارت های سوخت کماکان لیتری 200 تومان وافزایش قیمت بنزین آزاد به قیمت 500 تومان تا پایان سال 90 وبالاخره از ابتدای سال 90 عرضه بنزین سهمیه ای احتمالی باقیمانده در کار ت های سوخت به قیمت 300 تومان وعرضه بنزین آزاد به قیمت لیتری 600 تومانتا پایان سال نود .بدیهی است یک اقتصاد دان خبره بعد از پایان سال نود وبا فید بک گرفتن از اوضاع اقتصادی می تواند قیمت معقول بنزین را برای سال 91 تعین کند لازم بذکر است که یارانه بنزین مصرفی وسایل حمل ونقل عمومی به تناسب افزایش قیت بنزین بایستی به نحوی پرداخت گردد که هم امکان سو استفاده احتمالی سود جویان به حد اقل ممکن برسد وهم از شوک ناشی از تاثیر بر کرایه های حمل نقل نحو ممکن جلوگیری کند.
مصرف مردم نمیشود گفت بی رویه بوده شما تعداد خودروها در سال 1357 را با 1389 مقایسه میکنید ؟ تعداد پالایشگاههای آنزمان را با زمان حال مقایسه می کنید؟ تولید انبوه خودرو را در این سالها با کیفیت پایین را نادیده می گیرید و همه تقصیرات را به گردن مردم می نهید در حالیکه صنایع ایران خودرو از نظر بهینه کردن مصرف سوخت بنزین خودروها اقدامی ننموده است و هر ساله انبوهی از خودروهای بی کیفیت را به متقاضیانی که جمعیتشان نسبت به سالهای 1357 دو برابر شده ارایه میدهد و این بی انصافی است که فقط بگوییم قیمت ارزان باعث مصرف سوخت بیشتر شده است اگر بنزین و یا هر کالای باارزش دیگری بصورت قاچاق وارد و یا خارج می شود این از نبود مدیریت اجرایی مناسب و کنترل نکردن مرزهای ورودی و خروجی است که خود نشان از هرج و مرج مدیریتی است من خودم بعنوان یک مسافر لب مرز ترکیه شاهد بودم چطور انواع کامیونها و اتوبوسها باک خودرو را در این طرف مرز پر و در آنطرف مرز خالی می کردند اما همین هم بر اثر نبود یک مجری قانون که ناظر باشد اتفاق میافتد اما همیشه این مردم نیستند که مقصرند بلکه سیستم نظارتی کشور مشکل دارد چرا که اگر قانون و مجری ناظر دقیق آن وجود داشته باشند شاهد تخلفات چون مصرف بی رویه نخواهیم بود
لطفآ در صورت امكان بصورت نمودار بهمراه نرخ دلار در همان مقاطع زماني درج گردد تا نسبت قيمت بنزين در هر مقطع زماني نسبت به نرخ بين المللي قابل سنجش باشد. در صورت امكان درج قيمت نفت در هر بازه زماني نيز گزارش كاملي خواهد گرديد.
لطفا" گزارشی هم از کیفیت بنزینی که این روزها هوای تهران و شهرستانهای بزرگ را آلوده کرده بنویسید- شتاب خودروها کاهش شدید داشته- تقریبا" تمام اگزوزها سیاه شده- کجا داریم میریم با این کارها خدا میدونه مسئول کیه؟؟؟؟؟