عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
بنده از راي دهندهاي طرح زوج و فرد هستم و داراي يك خودرو با پلاك زوج بيش نيستم در زمان طرح هم در روز زوج و هم فرد به موقع به محل كارم ميرسيدم با توجه به استفاده از خودروهاي عمومي در روزهاي فرد مسيري را كه قبل از راه اندازي اين طرح 45 دقيقه طي ميكردم در زمان طرح زوج و فرد در 18 دقيقه مي پيمودم
به نظر بنده سه روز خودرو نياوردن در هفته بهتر است تا ساعتها در ترافيك گير كردن و هدر رفت بنزين و وقت و الوده نمودن هوا البته اين طرح نيز مسكني بيش نيست كه در حال حاضر جواب ميدهد ،در نهايت دولت وشهرداري با همكاري تنگاتنگ بايد بفكر حمل ونقل ريلي گسترده در سطح شهر تهران باشند و اختلافات عديده را بنفع مردم كنار بگذارند تا خروج خودروها ديگر غير قابل توجيه گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
کلا خانواده هایی هم که دارای افراد مسن معلول بیمار مزمن و خردسال هستند هم وجود خارجی ندارند که رفاه آنها هم در نظر گرفته شود که نمی توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. خدا را شکر بنزین هم قیمتش رفت بالا تا مشکلات این خانواده چندین برابر شود
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
اگر بخواهند که طرح زوج و فرد را ادامه بدهند و همیشگی کنند بنابراین باید عوارضی که برای هر ماشین به شهرداری ها پرداخت میشود نصف شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
تحلیل خوبی بود . کسانی با اجزای این طرح موافقند که در روزهای معمولی هم از خودروی خود استفاده نمیکنند یا خودرویی ندارند لذا به دلیل خلوت شدن خیابانها این طرح به نفع آنان است . اما عده ای که ناچارند از خودروی شخصی استفاده کنند واقعا در این طرح ضرر میبینند . البته الان دیگر تفاوتی نمیکند چون با بنزین لیتری 700 تومان دیگر چرخ هیچ خوررویی نمیچرخد مگر خودروهای گران قیمت .
كوروش درخشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
اجراي طرح زوج و فرد با اين شرايط بسيار مناسب است:

1_ طراحي يك سامانه حمل و نقل عمومي با تعداد بسيار زياد خودروهاي عمومي با خدمات كيفي و كمي بالا و شبانه روزي در تمامي مسيرهاي درون شهري

2_همزمان طراحي و نصب جي پي اس بر روي تمامي خودروها و امكان رصد تردد آنها توسط ماهواره بمنظور امكان ارائه و اعمال محدوديت تردد با اين تفاوت كه بر خلاف طرح زوج و فرد هر خودرويي كه قصد تردد دارد ميتواند در طول هفته سه روز بيرون بياد اما امكان انتخاب روز با خودش باشد.

روز جمعه نيز تردد براي همه آزاد خواهد بود و ماهواره و نرم افزار آن اطلاعاتي را در اين خصوص ثبت نخواهد كرد.

هواي كم آلوده تر _ مصرف كمتر سوخت فسيلي اعم از بنزين و گاز و گازوئيل _ تصادف كمتر _ كاهش ميزان مرگ و مير و جراحت و خسارت روحي و رواني و مادي _ توانمدتر شدن بيمه ها _ سرعت بيشتر تردد _ اعصاب و آرامش راحتر _ كاهش نياز به مصرف قطعه _امكان جستجوي خودروهاي مسروقه و سارقين _ امكان جستجوي افراد خاطي در ساير زمينه ها _ و...........از مزاياي بزرگ اين طرح ميباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
تحليل منصفانه اي بود. ممنون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
آقا جان در مسیر منزل ما تا محل کارمان فقط تاکسی هست ، پولشم نداریم که یه خونه نزدیک محل کار اجاره کنیم ، کارمون رو هم که نمی تونیم عوض کنیم ( خوشحالیم که همین کار رو هم پیدا کردیم ) ، زن و شوهر هم با هم سر کار می آییم یعنی ماشین تک سرنشین هم نیست ، حالا با زوج و فرد شدن و حالا با بالارفتن کرایه تاکسی چه خاکی تو سرمون بریزیم ؟
ناشناس
|
Cambodia
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
ادامه پيدا نكند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
اصلا طرح خوبي نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
به تجربه ثابت شده است كه اينگونه طرحها در يكي دو ماه اول بدرستي اجرا ميشود چراكه كنترل چنين طرحي در سطح كلانشهري مثل تهران ناممكن بوده و عملي نيست ضمن اينكه تعهد مردم به چنين طرحي هم به مرور زمان كمرنگ خواهد شد و بعد از چندماه به قول معروف همون آش و همون كاسه ميشود.
نظرات بیشتر