هر کسی که کمترین اطلاعات (حتی عمومی) از قوانین پروازی داشته یاشد، نظر کسی که با عنوان «متخصص ایمنی پرواز . . .» را درج کرده قبول می کند، باید بدانید که هرگاه چرخ هواپیما باز نشود، خلبان می بایست آنقدر در هوا بچرخد تا سوختش به حداقل برسد و در این مدت اقداماتی بر روی باند انجام میشود مانند پاشیدن کف مخصوص بر روی باند، موضع گرفتن خودروهای آتش نشان در سرتاسر باند و . . .
به هر صورت این هواپیما بدلیل اینکه موتورهایش بالاتر از سطح بال قرار دارد توانایی بسیار بالایی برای خلبان ایجاد میکند که راحت و بدون حادثه هواپیما را بنشاند و این مواردی که در خبر آمده: «قبل از فرود موتورها را کاملا خاموش کرده و تا جایی که امکان دارد، سرعت هواپیما را قبل از برخورد به باند کم می کند. تا جایی که هنگام برخورد به باند، هواپیما کمترین سرعت ممکن را داشته باشد» از دستورات ایمرجنسی در کتاب مخصوص هر هواپیما میباشد و خلبان موظف به اجرای آن است.
درود
بعنوان یک کمک خلبان 747 از واشینگتن عرض می کنم که این کار ممکن است و هیچ مورد مشکوکی هم در این فیلم مشاهده نمی شود؛ دوستانی که دوره های خلبانی رو طی میکنند دوره های مختلفی را در شرایط متفاوتی برای فرود هواپیما می گذرانند که یکی از این شرایط فرود بدون فوم می باشد که اگر فردی از این مورد امتیاز لازم رو کسب نکند به هیچ وجه استاد پرواز اجازه پس چکینگ رو نخواهد داد.
این نکته را هم باید در نظر داشت که هواپیما دو موتوره ملخی است با وزن بسیار پائین و بدنه سبک فشرده پس نیاز مبرمی برای استفاده از فوم نیست. دوستان دیگری گفتند باید آتش نشانی و آمبولانس در محل حاضر می شد؛ دوستان در کشورهای بزرگی مثل آمریکا که از یک فرودگاه کوچکش هفته ای بین 200 تا 300 پرواز انجام می شود به هیچ وجه اینکار را برای هواپیمایی با این مشخصات انجام نخواهند داد مگر اینکه خلبان تشخیص بدهد و درخواست کند که آن هم هزینه گزافی را برای مالک هواپیما در بر خوهد داشت.
دوستانی که تخصص امر رو ندارند تنها مردم عزیز ایران رو به اشتباه می اندازند.
موفق و پیروز باشد
به هر صورت این هواپیما بدلیل اینکه موتورهایش بالاتر از سطح بال قرار دارد توانایی بسیار بالایی برای خلبان ایجاد میکند که راحت و بدون حادثه هواپیما را بنشاند و این مواردی که در خبر آمده: «قبل از فرود موتورها را کاملا خاموش کرده و تا جایی که امکان دارد، سرعت هواپیما را قبل از برخورد به باند کم می کند. تا جایی که هنگام برخورد به باند، هواپیما کمترین سرعت ممکن را داشته باشد» از دستورات ایمرجنسی در کتاب مخصوص هر هواپیما میباشد و خلبان موظف به اجرای آن است.