طرح بسیار خوبیه که تو همه جای دنیا هم اجرا میشه اگه این تعطیلیامونم کم کنن و کلا پنجشنبه - جمعه ها مثه تمام دنیا weekend درست و حسابی داشته باشیم هم خیلی خوب میشه
من نمیگم خوبه یا بد ولی خودتون قضاوت کنید دانش آموز باید برای هر روزش غذا ببرد با چی ببرد؟کجا بگذاره؟چی ببره هرروز؟اگر من غذای مناسب دادم برد همکلاسیش نداشت بیاره چی؟چه جوری گرمش بکنه؟کجا ناهارشو بخوره؟(من دیدم تو حیاط مدرسه رو زمین غذا می خورن) تا برسه خونه غروب شده با خستگی چه جوری درسشو بخونه؟ با همین شرایط معلمشو رو در نظر بیگیرید تا برسه خونه و یه چیزی درست کنه از گرسنگی غش کرده (چون اکثر معلما تو مناطق خودشون تدریس نمی کنن )
سلام
شما عزیزانی که بدون بررسی شرایط دانش اموزان و میزان خستگی یک نوجوان در مقطع دبیرستان هر یک از منظر خود اظهار نظر می نمایید را به تحقیق و بررسی احوال دانش اموزان در هر یک از مقاطع تحصیلی بصورت جداگانه دعوت مینمایم .این طرح در مناطق روستایی و شهری دارای اثرات متفاوتی میباشد . همچنین در مقطع دبیرستان دانش اموزان را دچار خستگی مفرط نموده است ,علیرغم اینکه هنوز از شروع سال تحصیلی بیش از یکماه نمی گذرد؛ لذا ضرورت دارد بسرعت ستادی جهت بررسی اثرات این طرح در مقاطع و مناطق مختلف تشکیل و نسبت به جمع اوری امار میدانی و معتبر اقدام شود تا در صورت نیاز به تصحیح و یا تغییر قبل از اثر گذاری دراز مدت ان اقدام شایسته معمول گردد. امید انکه بیش از هر چیز به سلامت فرزندان این مرز و بوم بیاندیشیم.
طرح بسیار بسیار بدی است (برای دبیرستانی ها) الان با حجم سنگینی دروس دبیرستانی مخصوصا در سال سوم و چهارم دارد کسی که در مدرسه دولتی و یا نمونه دولتی باشد نمی تواند به یک دانشگاه خوب برودولی در مدارس غیر انتفاعی این طرح انجام نمیشود ... ولی اگه دروسی مانند عربی و حتی دین و زندگی حذف شوند میشود به این طرح امیدوار بود الان خود من که در مدرسه نمونه دولتی درس میخوانم به علت حجم بالای دروس با تعطیلی 5 شنبه ها مجبور شدیم جمعه ها به مدرسه برویم و جمله ای که مسیولین منطقه به مدیر ما گفته بودند این بود که اگه ببینیم 5 شنبه در مدرستان باز است ما مجبور میشویم ببندیم که واقعا جای تاسف دارد .........
شما از یک طرف پنج شنبه را تعطیل کردید تا کیفیت بره بالا و لی از طرف دیگه می خواید ساعت روزانه کلاس ها رو افزایش بدید پس معلومه دغدغه شما بحث کیفیت نیست. دانش آموز از ساعت 12 به بعد دیگه عملا به چیزی به نام درس توجه نمیکنه پس بیخودی به افزایش ساعت فکر نکنید.
این طرح خوب است اگر کامل شود. امیدوارم که به زودی شاهد کامل شدن آن باشم.
از نکاتی که باید توجه داشت میزان ساعات درسی است که باید متناسب با محتوا باشد.
برای رفع خستگی و بازدهی پایین باید نوع و شیوه اداره کلاسهم دستخوش تغییرات شود و کلاس از حالت سخنرانی خارج شده و به حالت فعال در بیاید (این حالت فقط سوال و جواب نیست بلکه منظور قرار گرفتن کلاسهایی با فعالیت بالا مثل صنایع دستی در بین کلاسهای نظری برای ایجاد تنوع است)
نکته دیگر باید هدفگذاریها در آموزش اصلاح شود چرا که تا آخر راهنمایی بسیاری کلاسهای خشک و بی روح و بی فایده وجود دارد که باید اصلاح شود و به جای آن کلاسهای دیگر و با تنوع بیشتر که کاربردی تر باشند جایگزین شود(مثلا اگر در حال حاضر کسی از راهنمایی ترک تحصیل کند به یقین می توان گفت که جز مهارت خواندن و نوشتن و حساب کتاب ساده کردن هیچ کاری بلد نیست و به هیچ دردی نمی خورد که این خیلی بد است) و همین موضوع باعث یکنواختی مدارس است
موارد بسیار دیگری هم هست که مجال گفتنش در یک یادداشت پاورقی نیست.
ومن الله توفیق و عجل الله فی فرج مولانا صاحب العصر و الزمان
در اموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به بهانه تعطیلی روز پنج شنبه همه چیز را بهم ریخته اند کانونهای فرهنگی تربیتی امام خمینی و المهدی را به مدرسه تبدیل . نمازخانه بعضی مدارس را به کلاس تغییر داده . هنرستان قدوسی و دبیرستان پروین اعتصامی را حذف نموده و در بعضی مدارس 800 نفر را در یک شیفت قرار داده و تراکم کلاسها را به 38 نفر رسانده اند من نمی دانم کجای این طرح کیفیت بخشی است مرذم محروم منطقه از اینگونگه اقدامات غیر قانونی و غیر کارشناسی شدیدا ناراحتند