تا کی بایستی به بهانه حمایت از تولیدات داخلی به این خودرو سازان اجازه همچون تولیدات بی کیفیتی را داد بایستی مهلت اعلام شود که مثلا تا 2 سال وقت دارید خودتون را به سطح جهانی برسانید والا واردات خودرو آزاد خواهد شد , اگر خودروسازان به این شکل فعلی احساس امنیت کنند هیچوقت کیفیت خودرو بهتر نخواهد شد .
درهیچ جای دنیا وظیفه سازمان استاندارد این قدر مشکل نیست همه خودروسازهای بزرگ دنیا خودشون میرن سراغ کیفیت واستاندارد نه بزور یک سازمان یا وزارتخونه وبراشون ننگه که مجلس قانون ارتقا کیفیت براشون تصویب کنه اما توایران همه مسئولیتها رو انداختند گردن یک سازمان با هزاران مسئولیت دیگه این بی انصافیه به خدا.
سلام
به نظر من نمره خودرو سازها در مقابل خودرو های خارجی هم قیمت در سایر نقاط جهان 2 هم نیست چه برسه به 18 . یه مثال خدمت شما میزنم . مزدا 3 خودمون توی آمریکا 20 میلیون تومنه یعنی هم قیمت 207 اتوماتیک خودمون آیا این دو ماشین قابل مقایسه هستند ؟؟ یا همین سورن خودمون که حدود 17 در میاد هم قیمت فورد فستا تو آمریکاست این دوتا کنار هم آیا قابل مقایسه هستند چه از نظر ایمنی چه نظر فنی چه از نظر دوام جه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی . خوب اگه تعرفه ها رو بردارید و این صنعتی رو که درمقابل شرکت های خودرو ساز واقعی 2 هم نی گیرند تعطیل بفرمائید و بریم تحت لیسانس مثلا فولکس آخرین مدل فولکس رو مونتاژ کنیم و بدیم دست مردم بهتر نیست تا اینکه دلم خوش باشه خودرو ساز داریم . با جان و مال و اعصاب و آینده مردم بازی نکنید . میتونید از کسایی که سمند دارند بپرسید که اسیر هستند و هر ماهی یک بار باید برن نمایندگی . آیا تا حالا به نمایندگی هیوندایی سرزدید . یا نمایندگی تویوتا . دارن مگس می پرونن و دعا میکنند که یکی تصادف کنه بیاد نمایندگی
ما هيچ وقت خودرو ساز نمي شويم .مي دانيد چرا؟؟ براي اينكه در حال حاضر ميتوان در كشور هاي ديگر با پولي به اندازه يك پرشيا، يك تويوتا(كمري تيپ ساده) مدل 2012 خريداري كرد.البته از اين امثال زياد است. ولي اين كجا و آن كجا (حداقل در راحتي، امنيت و مصرف سوخت)
آقاي برزگر به جاي سردار مومني از خريداران خودرو نظر خواهي كند تا ميزان زضايت مشتريانش را بفهمد ..... مافقط چون مجبوريم وقادر نيستم خودرو خارجي بگيريم به خودرو داخلي قناعت كرده ايم/
تا وقتی نگاه پلیس به خودرو به چشم یک عامل درآمد پرسنل هست آش همین آش و کاسه همین کاسه،عامل انسانی اون فردی که تو اتوبان همت با سرعت 200 حرکت میکنه،عده ای داخل کشور از خودرو در حال ارتزاق هستن و به سازمانی اجازه دخالت نمی دهند،به قول وزیر سابق صنایع از آقایان خودروساز دعوت جهت جلسه میشود هم حاضر نمیشوند وشئن خود را بالاتر میدانند،از سازمان استاندارد چه انتظاری می توان داشت وقتی آقایان خودرو ساز عادت به خوردن پول مفت کرده اند،من خود در موردی از یک نمایندگی شکایت داشتم و با شکایت نزد استاندارد به حق خود رسیدم ولی به سختی و دوندگی بسیار، متاسفانه حرف استاندارد در برخی سازمانها به دلایل مشخصی خریدار ندارد، منافع شخصی موجبات تنزل استانداردها در گشور ماشده است،آقای مومنی به وظیفه اصلی خود برسید و در موارد که تخصص ندارید اظهار نظر نکنید
(پلیس بایستی به ما اعلام و نوع نقص را برای ما مشخص كند)
كدام پليس ميتواند چنين كاري كند؟شما موسسه استاندارد هستيد . شما قرار است آزمايش كنيد.ايا به اين جمله شما فرافكني نميگويند. آزمايشگاه پليس علمي در هر وضعيتي كه باشد اطلاعات خود را در مورد بايد ونبايدهاي خوردرو از شما ميگيرد در آزمايشگاه پليس پرايد استاندارد است چون موسسه استاندارد با اين كيفيت آنرا تاييد ميكند پس ضعيف بودن ترمز نقص وسيله تلقي نميگردد. حتي اگر مردم بگويند ترمز پرايد ضعيف است خود پليس ها (نه اداره پليس و نظر رسمي ) بگويند ضعيف است اما در علت تصادف نميتواند بنويسد بعلت ضعيف بودن ترمز چون طبق استانداردي كه از قبل تحميل شده يا تصويب شده يا قبول شده خط ترمز پرايد با سرعت 100تا مثلا 35 متر است چطور پليس ميتواند بگويد ماشيني كه تصادف كرده و خط ترمزي كمتر از35 متر داشته نقص فني دارد؟ چرا؟