تنها جریمه کردن چاره کار نیست. یک کار دیگر هم که باید بکنند آنست که سن گرفتن گواهینامه را تا 25 سال بالا ببرند و شرط آن را هم متاهل بودن اعلام کنند. چرا؟ چون پایان سن نوجوانی در روزگار ما حدود 25 سال شده، و چون یک فرد متاهل مسئولیت پذیرتر است و می داند که نانخور یا نانخورهائی منتظرش هستند و کمتر ریسک می کند. علاوه بر اینها هرکس که بخواهد گواهینامه بگیرد باید تست های روانسنجی انجام دهد و از نظر روانی سالم باشد زیرا بین یک تا سه درصد افراد جنون، 20 درصد افسردگی، و 15 تا 25 درصد اضطراب و عدم تمرکز و عده زیادی هم اختلالات عمیق شخصیت دارند. و اینها باید پس از معالجه گواهینامه بگیرند. باید توجه داشت که 80 درصد حوادث رانندگی به خاطر رفتار ناایمن است و فقط 20 درصد به خاطر محیط و وسیلۀ ناایمن. که رفتار ناایمن هم تحت تأثیر شرایط روانی فرد است.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چه ربطی به متاهل بودن داره؟ شاید یکی نخواست ازدواج کنه نباید اجازه رانندگی داشته باشه ؟ خوبه شما قانون گذار نشدی!
ناشناس
||
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
حالا خوبه تو خیابونا بدترین راننده ها همون آقایون 40 50 ساله ان که به قول خودشون غیر پولی گواهینامه گرفتن واسه یه دور زدن معمولی نیم ساعت خیابونو بند میارن.
سلام...مورد خطابم مامورین عزیز راهنمای ورانندگی.....بدون هیچگونه رحم..بخشش..ملاحضه ای .. اجرا کنید ..تا اینکه ظرف 2 سال اینده شاهد رانندگی که با خیال اسوده در شهر ها و خارج از شهرها باشیم...باور می کنید پشت چراغ قرمز بودم ومنتظر سبز شدن که ناگهان ماشین پشتی شروع کرد به بوق زدن و چه بوقی و وقتی علت رو سوال کردم چرا بوق میزنی چراغ قرمزه ..با قیافه حق به جانب و بی ادبی گفت برو 5 ثانیه دیگه سبز میشه؟..قطره ای از دریای تخلفات.....تو رو خدا اجرایش کنید....
متاسفانه نگاه مدیریت در بحث جریمه ها یک نگاه سنتی و یکطرفه میباشد و نگرش سیستمی به آن حاکم نیست و بایستی به موازات افزایش جریمه ها نسبت به افزایش کیفیت جاده ها و خودروها و همچنین کار فرهنگی و خدمات بین راهی و ... اقدام گردد و افزایش جریمه ها به تنهایی جوابگو نخواهد بود و دلیل آن نیز عدم کاهش تصادفات و تلفات رانندگی می باشد
آیا شما در جاده های چالوس یا هراز گرفتار کامیون عهد بوق افتاده ای یانه ساعت ها دود میخورید وسرعت این ماشین هاحتی 10 کیلو متر هم نمیرسد اگر نخواهید دود بخورید یا که سریعتر بکار تان برسی باید واجبارا پی 100000 تومان جریمه را بخودتان راه بدهی
مثل تمام دنیا جریمه باید باید باشد.بیش از این هم باید باشد برای همه هم باید باشد. مثال آن کمر بند ایمنی که تا جریمه جدی نشد کسی کمربند نبست. دست از شعاردادن بردارین
چند سال پیش در کشور ژاپن با افزایش قیمت های جرائم رانندگی به ناگهان قیمت خودروها کاهش شدیدی پیدا کرد...
اما من مطمئنم در ایران از این دست اتفاقات که نمی افته هیچ... تازه نرخ کرایه تاکسی ها و وسایط نقلیه عمومی هم افزایش چشمگیری پیدا می کنه...
همچنین به لطف افزایش قیمت جرائم رانندگی خودروسازان محترم با حمایت از تولیدات خود سعی در گسترش فرهنگ استفاده بیش از پیش محصولات داخلی داشته و به انحاء مختلف در کارشکنی با محصولات وارداتی اقدامات مقتضی را مبذول می فرمایند... (زمان همه چیز را اثبات می کند...)
دیگر آنکه شرکت های محترم بیمه به لطف این موهبت در مبالغ دریافتی از مردم تجدید نظر می فرمایند...
فرض را بر درست بودن تصمیم بر افزایش جریمه می گذاریم ولی اینکه این دفترچه جریمه دست یک افسر وظیفه (سرباز) باشه و من خودم دیدم که همکار افسر که راننده یک خودروی دیگر پلیس بود و خودش اجازه جریمه کردن نداشت دفترچه جریمه این آقای وظیفه را گرفت و جریمه نوشت انتظار درست شدن جامعه را نداشته باشد
می گن باید فرهنگ سازی شه! نرود میخ آهنی در سنگ، ما باید چوب بالا سرمون باشه. جریمه ها باید ده برابر این باشه. خدا وکیلی رانندگی توی ایران با وجود این فرهنگ رانندگی مردم، فاجعه بار و خطرناکه. بیخود نگید جریمه ها زیاده. عزیز من خلاف نکن جریمه نشی حالا می خواد یک میلیون تومان باشه.
همراه با اين جرايم بايد اطلاع رساني گسترده شود تا همه از آن مطلع شوند و همچنين پول خرج شود تا معابر اصلاح هندسي شده و خط كشي ها استاندارد و دور برگردان ها نيز استاندارد شوند و با فيلم هاي آموزشي و انيميشن رفتار صحييح ترافيكي و محاسن آن را به مردم نشان دهند.