احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
سلام
ايران خودرو بايد تلاش كند استاندارد كامل براي وانت داشته باشد ولي كشوري كه در تحريم است نبايد با اين لجبازي ها باعث ناراحتي قشر محروم كشور و در صورت ادامه بيكاري هزاران نفر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
و الان باعث مرگ و نقص عضو هزاران نفر؟ احمد اقا منطقي باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
می دانید برای دوا درمان 300 هزار مجروح تصادفات سالانه ایران چقدر پول از بیت المال هدر میره ؟ چند تا بچه یتیم میشوند ؟ چند تا از این یتیمها ترک تحصیل می کنند ؟چند تا زن بی شوهر می شوند ؟ چند میلیون دلار پول مملکت برای وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی به جیب خارجیها میرود ؟ چند نفر از آلودگی هوا جوانمرگ می شوند ؟ چند تا بچه از هوای آلوده سرطان می گیرند ؟ چند خانواده به دلیل از دست دادن نان آورشان به ورطه فقر میفتند ؟
مصطفی
|
Sweden
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
حالا زمانیکه خودرو ساز به دلیل نقص فنی موجود در تولیدش در حوادث مشمول پرداخت خسارت به افراد شود ان موقع دیگر نمیتوانند از زیر بار مسئولیت خود فرار کنند و دیگر خودرویی معیوب را وارد سیستم حمل و نقل نمیکنند حالا باید منتظر چگونگی برخورد سیستم قضایی در زمان اجرای قانون راهنمایی و راندگی جدید در بخش جرایم باشیم البته اگر انجا هم اینگونه نتوانند قانون را دور بزنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
وانت نیسان ( نیسان جونیور ) با کمک نیسان ژاپن مجهز به ABS شده.

اما پژو ( صاحب امتیاز پیکان وانت ) قبول نکرد رو پیکان وانت ABS نصب کنه.
کیسه هوا بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
دكتر جان ترمز abs داره از اول تير
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پژو چه ارتباطی با پیکان وانت داره آقاجان!
پیکان برند تجاری خود ایران خودرو است و یادگار دوران ستم شاهی!!
حامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پژو؟؟؟ پدرجان بیدار شو رسیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پیکان برای گروه صنعتی روتس انگلستانه که سالها پیش(1979) پژو خریدش و ایران تحت لیسانس پژو پیکان وانت تولید میکنه. هنوز هم خیلی از قطعات موتور پیکان وارداتیه و زیر نظر پژو وارد میشه. ( مثل ECU / ساژم فرانسه )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
مگه پیکان ecu هم داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
پس چیجوری انژکتوریه ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
در این ماجرا نیروی انتظامی بیشتر قدرت نمایی میکند تا منافع ملی . اگر قرار باشد این خط تولید تعطیل شود باید دید چه تعداد کارگر بیکار میشود . بعضی از این استانداردها سوسول بازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
كسي نگفت خط توليد تعطيل بشه .گفتند محصول استاندارد توليد كنه .اينها خودشون مردم رو جلو انداختن تا به منافعشون از طريق مردم برسند و گرنه چرا اصلا" توليد كردند مگر خبر نداشتند غير استاندارد هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
آقای گردن کلفت! حق با شماست چو اشتغال زایی می کند:
- زحمت کشان بهشت زهرا برای متوفیان.
- پزشک و پرستار برای مجروجین.
- داروسازها برای تولید داروی مجروحین.
- رانندکان آمبولانس ها برای انتقال مصدومین.
- افسران پلیس برای کروکی و ...
- افسران پلیس برای شرکت در همایش ها و برنامه های تلویزیونی
- کارمندان صدا و سیما جهت تولید برنامه های متعدد تلویزیونی.
- صافکار و نقاش.
و ...
باز هم بگم؟
فقط سر من بدبخت که سرمایه های ملی ام به خاطر تولید این خودروهای غیر استاندارد و مجروحین و مصدومین و .... کلا می ره که اون هم به جهنم!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
جان انسانها از تمام منافع ملی مهمتر است.
مصطفی
| Sweden |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
اگر بازی با جان انسانها سوسول بازی به حساب می اید نمیدانم مگر حتما باید با اسلحه به کشتن مردم پرداخت تا سوسول نباشیم ایا جان مردمانی که به دلیل الودگی بالا ناشی از غیر استاندارد بودن موتور خدروهای پرمصرف از بین میرود بیماریهای تنفسی ازار دهنده انواع سرطانهای ناشی از الودگی که باعث تحمیل هزینه های بالا به کشور و نیز خانواده ها میشود سوسول بازی به حساب می اید بابا لوتی یک کم عاقل باشیم و فقط جلوی پای خود را نگاه نکنیم و در ضمن اگر خودتان یکی از قربانیان ناشی از این عدم رعایت استانداردهای سوسول بازی بشوید باز هم این حرف رو میزنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
عجب استانداردي داريم هيچ كجاي دنيا پيدا نميشود مانده ام چرا دنيا از برنامه هاي ما استفاده نميكند و روز به روز به عقب برميگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
به این میگن اشتغال زایی پایدار
ALi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
در مورد وانت پيكان نظر مثبت يا منفي نمي دم. ولي جهت استحضار نويسنده مقاله كه گفته "انگار نه انگار مي شود محصول جديد جايگزين كرد" ، نشون مي ده ايشون با حداقل مسائل توليد آشنا نيست. براي اينكه يه محصول جديد توليد بشه جدا از مسائل آماده سازي خط توليد ، بحث تأمين قطعه ، تأمين قطعات يدكي مورد نياز در بازار و پاس كردن انواع و اقسام پارامترهاي پيش توليد ، فارغ از موانع پشت پرده ، حداقل 2 سال زمينه سازي لازمه. پس دوستاني كه فكر مي كنن اگه امروز خط وانت پيكان بخوابه ، از يه هفته ديگه ميشه محصول جديد توليد كرد ، سخت در اشتباه هستن.
ضمناً شما بفرماييد كدوم محصول ايراني موجود در بازار قابل رقابت با جنس خارجي هست كه اين دوميش باشه.
دوستاني كه راي به بي كاري كارگران داده اند ، آيا حاضرند قيد كار خودشونو بزنن تا محصول خارجي با كيفيت با قيمت نازل و بدون گمركات به دست مردم برسه؟ لطفاً با توجيه اينكه خودرو با جان مردم سر و كار داره از زير بار پاسخ شونه خالي نكنيد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
چرا تولید نشدن وانت پیکان را معادل بیکاری کارگران کارخانه می گیرید ؟ این یک مغلطه است. همان کارخانه ظرف 50 سال نمی تواند چند خط تولید حودروی استاندارد ایجاد کند ؟
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
فرمایش شما صحیح ولی این دوسال یا هرچند سالی که برای جایگزین کردن محصول لازم هست - اگر به نظر حودرو سازها باشه - هرگز فرا نمی رسه
ALi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
نظر شما دوستان رو قبول دارم. طرف صحبت من با افرادي بود كه فوراً احساسي شدن و هرجور دلشون خواست واسه اون كارگرا تصميم گرفتن. مي تونيد كامنتهاي اولي رو ببينيد كه گفتن اگه بيكار بشن بهتر از كشته شدن همون تعداد يا بيشتر آدم هست.
نظر شما آقا ميثم كه صدرصد درسته. اشاره من به نويسنده مقاله بود كه كلي گويي كرده و تصورش اينه كه اگه تبريز بخواد مي تونه از هفته ديگه يا فوقش يه ماه ديگه يه نوع محصول جديد توليد كنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
اقا بحث نکنید خانه از پای بست ویران است دست به هر جاش بزنید بدتر میشه ما ایرانی ها اراده ای برای پیشرفت و بهتر شدن زندگیمون نداریم ما فقط میخوایم روزمره گی کنیم !!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
تو این مملکت اگر کارخانه تولید زهر مار هم ایجاد شود ده هزار بیکار در آن مشغول به کار می شوند باید دید این وانت چقدر خطر و ضرر دارد و آیا جایگزین کردن آن با یک خودروی شان کشور در دنیای امروز این قدر سخت است؟ پیکان و وانت آن 40 سال است در کشور تولید می شود و محصول عصر حجر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
حدود چهل سال از تولید این خودرو در ایران میگذرد تلخی واقعیت تولید غیر رقابتی را باید در این مسئله نظاره گر بود، بقیه خودرو ها هم وضعیت چندان مناسبی ندارند.
از آغاز تولید پراید 17 سال ، 405 حدود بیست سال ، نیسان وانت بیش ازسی سال ، سمند هشت سال ، پرشیا هشت سال میگذرد و تا کی خدا می داند ادامه خواهند داشت در حالیکه متوسط عمر یک خودرو در دنیا چهار تا پنج سال است، علاوه بر ایرادات فراوان این خودروها چهره شهرها را نیز زشت و تکراری کرده است البته این قصه سر دراز دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
دوست عزیز تصحیح میکنم نوشته هات رو....پژو پارس از سال 75 یعنی پانزده سال و پروژه سمند از سال 80 کلید وحدود 7 ساله که تولید میشود
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
بيچاره اون كسايي كه با برنامه اشتغال رفتن اين ... رو خريدن.الان هم وانت رو تحويل گرفتن و ... پولش رو خورده يه ليوان ... هم روش ولي اين بيچاره ها بايد گرفتار باشن. اگه تصميمي گرفته مي شه بايد قبل از توليد باشه نه بعد از توليد و فروش.
مثل كسي كه بره يه زمين رو از يه دلال زرنگ بخره بعد از دو روز بهش بكن اتوبان از وسطش رد مي شه. اصلا بيكاري كارگران ايران خودرو با يه تدبير حل ميشه. مگه استاندارد شدن چي ميخواد؟ ...هاي ديگه اي داريم كه استاندارد گرفتن اين رو هم ايران خودرو بره استاندارد كنه اصلا اگه سيستم سوخت وموتور رو بفرض كامل عوض كنند مگه چه اتفاقي ميفته؟ در 200000 هزارتاي اول پولش كه در مياد هيچ سود هم مي كنند. آخه مشكل اينجاست كه در دنيايي كه خودروسازان حاشيه سود زير 5 درصد دارند خودروسازان ايران به كمتر از 15 درصد اصلا راضي نيستند ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
سمند استاندارداست؟ من از صدای موتور این خودرو صدای گیربکس و صدای درب و بدنه و زوزه موتور آرامش ندارم. احساس میکنم وانت پیکان باتوجه بهقیمتش به مراتب از سمند بهتر است
نظرات بیشتر